fbpx

WHITE LABEL BANKI APP

Már két bank is használja Magyarországon

the case

2015 szeptemberében a banki szoftverek fejlesztésével foglalkozó W.UP egy márka nélküli, natív mobile banki alkalmazást rendelt meg iOS és Android platformra. Az alkalmazás létrehozásának célja a gördülékeny bankolási élmény, a leggyakrabban használt és legfontosabb banki szolgáltatásokhoz való egyszerű hozzáférés biztosítása volt.

team

  • Dr. András Rung – UX Lead
  • Maria Amidi Nouri – UX Architect
  • Made By Zwoelf – UI Design

services

  • Best practice kutatás
  • Perszónák
  • Drótvázak
  • Prototípusok
  • Tesztelés
  • UI design


A design megalkotásakor figyelembe vett alapelveink:

A használat gyakorisága

  • Külön hangsúlyt fektettünk a leggyakrabban használt szolgáltatásokra annak érdekében, hogy a felhasználók könnyedén megtalálják, amit keresnek
  • A gyakrabban használt szolgáltatások kiemelt helyen szerepelnek

A legkisebb ráfordítást (mentális és fizikai) igénylő interakciók használata

Célunk, hogy a felhasználók a lehető leghatékonyabban használhassák az alkalmazást. Komoly erőfeszítéseket tettünk azért, hogy egyszerűsítsük az interakciókat és a megjelenítést, amely minden esetben csak a szükséges minimumot mutatja.

Helyben manipulálható elemek és navigáció

Az egyes interakciókat a kontextusban leginkább megfelelő, könnyen elérhető vizuális elemekre illesztettük.

Lapos felépítés

  • Minimálista navigáció
  • Középpontban a tartalom

Információs szerkezet

  • A tartalmak fontosságát színekkel és méretekkel érzékeltetjük
  • A promóciók beleolvadnak az alkalmazásba az egyszerűbb használatért és csak diszkréten jelennek meg

A témával kapcsolatban best practice kutatást végeztünk a legújabb trendek megfelelő implementálásának érdekében.

A stratégia meghatározása után az applikáció jövőbeli felhasználóit reprezentálva három perszónát alkottunk meg viselkedésük, pénzügyi ismereteik, proaktivitásuk és a tanácsokra való nyitottságuk, bevételeik mértéke és potenciális jövedelmük alapján.

A három perszónára jellegzetességei alapján a következőképpen formáltuk meg a kulcsoldalakat:

Tranzakciótörténet

Csak a szükséges információ látható különös tekintettel arra, hogy az elsődleges információ mindig középen, a másodlagos információ pedig ikonok formájában oldalt jelenik meg, szimmetrikus elrendezésben.
A megjelenítendő összegek színének és méretének meghatározásánál célunk az volt, hogy a felhasználó gyorsan és könnyedén megtalálhassa a keresett információt annélkül, hogy összezavarodna és eltévedne a képernyőn. A képernyő letisztult szerkezete egyszerűséget sugároz.

Minden tranzakció megismételhető az adott tranzakció jobbról balra húzásával, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználó gond nélkül ismételhesse meg tranzakciókat anélkül, hogy a teljes folyamatot elölről kelljen kezdenie.


Nyitóoldal

  • A számlák személyre szabottak, hogy mindig csak a releváns tartalmakat mutassák
  • A kedvenc/alapértelmezett számla utolsó 3-5 tranzakciója látható
  • A befektetési számla/számlák hozamváltozásainak mutatása
  • A partnerek a számukra történt utalások gyakoriságának sorrendjében jelennek meg
  • Azon felhasználóknak, akik ezen funkciót gyakrabban használják az ATM vagy bankfiók keresése funkció megelőzi az ‘Átutalás’ szekciót

Felhasználói tesztelés

Az összes mobil- és tabletalkalmazás esetében mélyreható felhasználói tesztelésre került sor körülbelül 30 potenciális felhasználó részvételével, hogy megerősítést kapjunk a kidolgozott tervekkel kapcsolatban, továbbá megbizonyosodjunk róla, hogy a felhasználók könnyedén képesek használni az alkalmazást. Komoly figyelmet szenteltünk a résztvevők minden nehézségének illetve a legnagyobb erőfeszítést igénylő feladatok azonosításának a hasonló alkalmazásokkal szemben támasztott elvárásaik tükrében.

Az eredményeket ezután elemzésnek vetettük alá, majd elvégeztük a szükséges változtatásokat a designon, és befejeztük a releváns részletek finomhangolását.

A teljes projekt alatt, az első lépésektől a megvalósításig rendszeres státusz megbeszéléseket tartottunk az előrehaladásról a designért felelős csapattal és a W.UP-al, hogy biztosítsuk a fejlesztés helyes irányát.

future ideas

Send money

Users who do not comment and don’t use the ‘when’ option at least once a year, the relating fields could be hidden but staying accessible for ad hoc usage.

Beállítások

  • Előnézet nélküli átutalás kis összegek esetén (50 euró alatt)
  • Partner törlése
  • Alapértelmezett számla kiválasztása a kezdőképernyőn
  • Preferált számla kiválasztása átutalásokhoz

Az alkalmazást használó bankok

Az MKB Bank igényelte az alkalmazás személyre szabását saját üzleti és pénzügyi céljaira, a kész mobilbank az alábbi linkeken érhető el:
A white label alkalmazásnak a bank elvárásai alapján való összes módosításában részt vettünk, amit folyamatos megbeszélésekkel és szoros kapcsolattartással támogattunk.

Az alkalmazás a Budapest Bank tetszését is elnyerte, akik jelentősebb átalakítások után szintén a mi általunk tervezett White label banki alkalmazást bocsátották mobilbanki ügyfeleik részére.

Fintech
és bankolás
Esettanulmányok

30+ sikeres FinTech projekttel a hátunk mögött Európa legtapasztaltabb FinTech UX csapata vagyunk. Egyaránt foglalkozunk mobil és internet bankolással a belső rendszerek áttervezésén keresztül értékesítés-támogatási chatbotok és hangvezérelt interface-k tervezéséig.

SIMPLE BY OTP

A Simple by OTP Magyarország legnépszerűbb mobil alkalmazása a készpénzmentes fizetések támogatására közel 650 000 letöltéssel és több, mint 1 millió tranzakcióval. FinTech fókuszú UX cég lévén különösen büszkék vagyunk arra, hogy az alkalmazást az Appstoreban 4,8-ra, a Google Play-en 4,5 re értékelték a felhasználók. Az alkalmazás 2017-ben elnyerte a legfelhasználóbarátabb pénzügyi alkalmazás díját is.

OTP Vállalkozói számlanyitás

Az OTP bank vállalati csoportjának segítettünk agilis megközelítésben az online számlanyitási folyamatuk megtervezésében. Folyamatosan finomítottuk a drótvázakat a heti rendszerességű felhasználói tesztek és az üzleti konzultációk alapján. A drótváztervezési szakasz lezárultával a terméknek friss designt adtunk. A UX terveket szemkamerás vizsgálattal is validáltuk.

Lépj velünk kapcsolatba!

Alkossunk együtt felejthetetlen dolgokat!

Kedves Ergo,

A nevem
.
Az email címem
.

Üzenetem:

24 órán belül válaszolunk

Gellérthegy u. 21.
1016 Budapest

Látogatóknak