A felhasználók egy napló segítségével meghatározott ideig nyomon követik tevékenységeiket, gondolataikat és érzéseiket arról, hogy miképp használnak egy terméket, szoftvert, weboldalt vagy egy alkalmazást.
A naplós kutatás fő előnye, hogy információt szerzünk a felhasználók tapasztalatairól, szokásairól egy adott időszakban. A teszteléssel ellentétben ismeretet gyűjtünk olyan helyzetekről is, amelyekre nem gondoltunk volna, illetve jobban megértjük a rendszeres és hosszútávú használat során felmerülő problémákat, így ezekre megoldást is tudunk adni.
A felhasználók egy napló segítségével meghatározott ideig nyomon követik tevékenységeiket, gondolataikat és érzéseiket arról, hogy miképp használnak egy terméket, szoftvert, weboldalt vagy egy alkalmazást.
A naplós kutatás fő előnye, hogy információt szerzünk a felhasználók tapasztalatairól, szokásairól egy adott időszakban. A teszteléssel ellentétben ismeretet gyűjtünk olyan helyzetekről is, amelyekre nem gondoltunk volna, illetve jobban megértjük a rendszeres és hosszútávú használat során felmerülő problémákat, így ezekre megoldást is tudunk adni.
- Ügyféloldali részvétel:Kutatáshoz résztvevők biztosítása
- Leszállítandók:Kiértékelés prezentáció vagy strukturált problémalista formájában