Szolgáltatásaink
A széles körű szolgáltatásaink lefedik az egész fejlesztési folyamatot. Mélyreható ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezünk a UX módszertanok területén, így versenyképesek vagyunk a nagy nemzetközi ügynökségekkel is.
DISCOVER
01
- Döntéshozói interjúk – Üzleti célok felmérése
- KPI meghatározása
- Honlapok, webshopok, alkalmazások elemzése
- Webanalitikák elemzése (pl. Clicktale)
- Felhasználói interjú
- Etnografikus megfigyelés
- Naplós kutatás
- Mentális modellek készítése – Felhasználói igények felmérése
- Best practice kutatás
- Lego Serious Play
DESIGN
03
01
DISCOVER
Számos technikát használunk, hogy jobban megértsük a terméket és a megoldandó problémát. Ezek eredményeként fontos elemeket gyűjtünk a kezdeti koncepció kialakításához.

Döntéshozói interjúk – Üzleti célok felmérése
Félig irányított interjúink többnyire 1-2 órásak és az érintett döntéshozókkal (stakeholder) folytatjuk le őket egyénileg vagy csoportos formában. A beszélgetések során begyűjtjük az elvárásokat, az összes sikeres tervezéshez szükséges információt, és meghatározzuk, hogy mik az ügyfél szempontjából legfontosabb makro- és mikrokonverziók, KPI-ok, OKR-ek.. A beszélgetések során visszajelzést adunk az ügyfélnek arról is, hogy elképzelései mennyire kivitelezhetőek és reálisak a felhasználók szemszögéből. Az interjúk alapján a projektirányokat egy workshopon határozzuk meg közösen komplexebb projektek esetén.
KPI meghatározása
KPI meghatározása
A KPI-ok meghatározásának alapjául mindenkor az üzleti célok szolgálnak. Néhány KPI, amiket korábbi projektjeink során alkalmaztunk:
- Organikus találatok száma
- Mikro és makro konverziós arányok (globálisan, és forgalmi források/ kampányok szerint)
- CAC (Customer acquisition cost)
- Online akvizíciós eredmények (darab, volumen, érték)
- Cross-sales eredmények
Minél teljesebb a lehetőség arra, hogy az egyes leadeket/ ügyfeleket végigkövessük az ügyfél meglévő rendszerien (CRM, számlavezető rendszer stb.) keresztül, annál teljesebben lehet üzleti teljesítményét monitorozni.
Honlapok, webshopok, alkalmazások elemzése
A szolgáltatás során áttekintjük a már elkészült honlap, webshop vagy alkalmazás működését, meghatározzuk a gyenge pontokat és javaslatokat teszünk a problémák megoldására. Az elemzést használhatóság, design és keresőoptimalizálás szempontjából is elvégezzük.
Szemben az interneten fellelhető számos hasonló szolgáltatásra, mi nem sematikus, sablonokból és általánosságokat tartalmazó elemzést készítünk, hanem az általunk feltárt problémákra fókuszálva, az adott témában nagy gyakorlattal és szakértelemmel bíró szakértők segítségével végezzük el a szolgáltatást. A weboldalelemzési szolgáltatásunk a weboldalalemzes.ergomania.hu honlapon rendelhető meg.
Webanalitikák elemzése (pl. Clicktale)
Webanalitikák elemzése során elsősorban azt mérjük fel, hogy a felhasználók hova kattintanak (milyen elemekkel lépnek interakcióba, illetve milyen elemekről gondolják, hogy azok interaktívak), illetve hova irányul figyelmük. Ez az eszköz kiválóan alkalmas arra, hogy meglévő tartalmaink megvágásában, átszervezésében orientáljon, be tudjuk azonosítani, hogy mi kap túlzott és mi túl kevés figyelmet. Segít annak is a felmérésében, hogy hol hasznos és hol inkább káros fényképeket használnunk. Technológiában jártas segít az ügyfél IT szakembereinek a rendszer beállításában.
Felhasználói interjú
Félig irányított interjúink többnyire 1 órásak, és 4-12 meglévő vagy potenciális felhasználóval folytatjuk le őket. Az interjú alatt céljainknak megfelelően keressük a választ problémáinkra véleményük, tapasztalatuk, terveik, motivációik, félelmeik, szándékaik és igényeik feltérképezésével. Az eredményeket egy rövid prezentáció formájában mutatjuk be, illetve jellemzően beépülnek egy aktuális workshop tematikájába.
Etnografikus megfigyelés
Az etnografikus megfigyelés során tanulmányozzuk, hogy megrendelőnk ügyfelei miképp használják valódi élethelyzetekben digitális eszközeit. Milyen problémákkal szembesülnek mindennapjaikban és hogyan próbálják meg azokat kezelni. Megfigyeljük azt is, hogy digitális megoldásaink mennyire vannak harmóniában a fizikai környezettel. A megfigyelés során a hibákat és problémákat listázzuk és azokra konkrét megoldásokat javaslunk. Előnye az etnografikus megfigyelésnek a felhasználói teszteléssel szemben, hogy olyan hibákat is feltárhatunk, amelyek egy 1 órás tesztelés alatt teljesen rejtve maradnának, illetve a rendszer tanulhatóságáról is több információt tudunk gyűjteni.
Naplós kutatás
A felhasználók egy napló segítségével meghatározott ideig nyomon követik tevékenységeiket, gondolataikat és érzéseiket arról, hogy miképp használnak egy terméket, szoftvert, weboldalt vagy egy alkalmazást.
A naplós kutatás fő előnye, hogy információt szerzünk a felhasználók tapasztalatairól, szokásairól egy adott időszakban. A teszteléssel ellentétben ismeretet gyűjtünk olyan helyzetekről is, amelyekre nem gondoltunk volna, illetve jobban megértjük a rendszeres és hosszútávú használat során felmerülő problémákat, így ezekre megoldást is tudunk adni.
Mentális modellek készítése – Felhasználói igények felmérése
A mentális modellek fogalmával a kognitív pszichológia foglalkozik. Mentális modelljeink a valóságban meglévő rendszerről alkotott gondolati egységek (olvasás folyamata a papír-világban, vásárlás módja a sarki kisboltban), amelyek a jelenséget és az összefüggéseket is tartalmazzák. Megismerésük alapvető hozzáférést biztosít ahhoz, hogy egy-egy feladatot (amely jól ismert a mindennapjainkból) és annak megoldását online vagy képernyős felületre áttéve (pl. olvasás egy e-könyv-olvasón, online vásárlás) úgy tervezhessük meg, hogy az megfeleljen a felhasználók/kutatási alanyok gondolkodásának.
Ahhoz, hogy ezeket a való világban jól ismert folyamatokat jól képezzük le a képernyős, illetve online felületen, ismernünk kell, hogy a felhasználók milyen lépésekben, fogalmakkal gondolkodnak az adott folyamatról. Hol, hogyan és miért teszik ki a hangsúlyokat. Megismerésük alapvetően szükséges ahhoz, hogy a későbbi felület a felhasználók, és ne a tulajdonos vagy a tervező mentális modelljeire épüljön.
Best practice kutatás
A best practice kutatás során összegyűjtjük, hogy a tervezési témában milyen jó megoldások születtek korábban. Ezen gyűjtésünk során screenshotokat készítünk, bemutató videókat gyűjtünk, amelyeket rendszerezünk és kommentelünk, hogy egyértelmű legyen miért találtuk őket előnyösnek és előremutatónak. Esetenként felhasználható, rendkívül inspiratív mintákat más iparágakból is keresünk, ha cél a radikális innováció.
Lego Serious Play
A Lego Serious Play egy innovatív, kísérletező, facilitációs módszer, amely során a résztvevőknek egy előre meghatározott feladatot, szituációt kell megoldaniuk lego darabok segítségével. A Lego Serious Play használata elősegíti a csapaton belüli kommunikációt, megkönnyíti a stratégiai döntéshozatalt, fejleszti a kollaborációs készséget és kompetenciákat – ennek következtében a résztvevők kreatív javaslatokat tudnak egy adott probléma megoldására és könnyebben tudják kommunikálni az elképzeléseiket.
02
DEFINE
Drótvázakat tervezünk a képernyők alapvető struktúrájának meghatározásához, figyelembe véve a felhasználói igényeket, a user journey-t stb.

Design sprint
Az összes érintett bevonásával egy rendkívül intenzív 5 napos workshop sorozat keretében:
- Feltérképezzük a problémát
- Megoldás variációkat készítünk
- Értékeljük ezeket
- Prototípussal modelezzük a legjobb variációt
- Teszteljük a prototípust és ezáltal validáljuk az üzleti elképzelést
A design sprintnek létezik rövidített 3 napos változata is.
Részletek
Perszónák
A perszónák viselkedésalapú csoportokat reprezentáló fiktív karakterek. Egy perszóna demográfiai adatokat, képességeket, célokat, félelmeket, motivációkat és attitűdöket foglal magába. A perszónákat a meglévő ügyfélszegmentációs kutatások és interjúk alapján alkotjuk meg. Alkalmazása fókuszáltabbá teszi a tervezési folyamatokat.
Élménytérkép
A rendszerünkkel való interakciók során felhasználóink mentális és érzelmi állapotokon mennek keresztül. Élménytérképeinkkel megragadhatjuk azt, hogy ezen folyamatok során mikor kerül krízishelyzetbe az ügyféllel való viszonyunk.
A problémát jelentő helyzetek azonosítása segít abban, hogy ezekre a potenciális elakadást jelentő helyzetekre választ tudjunk adni.
Card sorting teszt
A tartalomstruktúra kialakítása során az ún card sorting módszertant használjuk, amelynek hatékonyságáról mi magunk is megbizonyosodtunk nagyvállalati projektjeink során.
A card sorting tesztelés során megkérjük a résztvevőket, hogy a weboldal – tervezett – tartalmát a számukra érthető módon rendszerezzék, csoportosítsák. A résztvevők az egyes csoportokat el- és átnevezhetik. A lapcsoportosítás módszerének segítségével megismerhető, hogy a felhasználók miként rendszereznék a weboldalra tervezett információkat, valamint feltárható felhasználóknak az oldal tartalmáról kialakuló véleményük is.
A megfelelő és egyértelmű információs architektúra megkívánja, hogy az oldalon az információk a felhasználó számára ésszerűen és egyértelműen legyenek elhelyezve és az egyes tartalmakat abban a csoportban – itt: menüpont alatt – találja meg a felhasználó, ahol keresi.
Kétféle csoportosítási módszer létezik. Nyílt csoportosítás esetén a felhasználók maguk csoportosítják a tartalmat, alakítják ki és nevezik el a csoportokat. Zárt csoportosítás esetén a résztvevők előre meghatározott kategóriákba rendezik a tartalmi elemeket. Érdemes előbb a nyílt, aztán a zárt csoportosítást alkalmazni.
A módszer előnye, hogy segít a weboldal struktúrájának kialakításában, felépítésében, valamint a tartalom elrendezésében és az egyes kategóriák elnevezésében. Mivel a tartalmat maguk a felhasználók alakítják ki, a majdani oldal elrendezése is logikus lesz számukra. A résztvevők a tesztelés során dolgozhatnak egyénileg vagy csoportosan, illetve online vagy személyes részvétellel.
A tervezett tartalom felosztásánál (azaz a majdani menüszerkezet kialakításánál) figyelembe szokás venni a 7+/–2 szabályt (egyszerre könnyen áttekinthető elemmennyiség), és ennek megfelelően 5–7, de legfeljebb 9 menüpontot kialakítani. Azért érdemes erre figyelmet fordítanunk, mert ahogyan növeljük az aloldalak számát (7–9 felett), úgy nehezítjük meg látogatóinknak az oldalon való tájékozódást. A card sorting gyakorlat során az Optimalsort szoftvert kívánjuk használni.
Navigáció, tartalomstruktúra kialakítása/módosítása
A funkciók és tartalmak ismeretében kialakítjuk az egyes funkciók szerkezetét, navigációjának sémáját és azt, hogy ezek hogyan fognak úgy összekapcsolódni, hogy zökkenőmentes felhasználói élményt tegyenek lehetővé. A weblap fejlesztés során az egyik legnagyobb kihívás a megfelelő információs architektúra, tartalomstruktúra kialakítása. Ennek nehézségét az adja, hogy a tulajdonos cég, szervezet, vállalat gondolkodásmódja nem tükrözi a felhasználói gondolkodásmódot. Pedig a (felhasználói gondolkodásmódnak) megfelelően elrendezett információs rendszerben a felhasználók könnyebben eligazodnak, szívesebben mozognak, intéznek ügyeket.
A tartalomstruktúra kialakítása során a meglévő, tervezett tartalommal dolgozunk. Ezt kétféleképpen tehetjük:
- Egyrészt úgy, hogy kutatóként, tanácsadóként, korábbi tapasztalataink felhasználásával kialakítjuk és elkészítjük a javasolt tartalomstruktúrát.
- Másik megoldás, hogy magukat a felhasználókat, vagyis a célcsoportok tagjait a kérdezzük meg arról, hogyan gondolkodnak a honlap tervezett tartalmáról, információs teréről. Ebben az esetben megpróbálunk hozzáférni a felhasználók nem tudatos viselkedési stratégiáihoz, „online természetes észjárásához”. Ezt hivatott megismerni és feltárni az online felületekkel kapcsolatos vizsgálatok egy része, amikor pl. azt vizsgáljuk, hogy milyen információs struktúra lenne egy adott weboldal felhasználói számára könnyen érthető (pl. paper prototyping, card sorting, tree testing), vagy amikor arra vagyunk kíváncsiak, hogy egy adott menüpontot hol keresnek elsőre, másodjára, harmadjára stb. a felhasználók (eye tracking, azaz tekintetkövetéses vizsgálati módszer).
Mindkét esetben érdemes és pótolhatatlan a tervezett tartalomstruktúra tesztelése. Célszerű nem megfeledkezni azokról, akiknek az oldal végül szólni fog: a felhasználókról.
03
DESIGN
Kvalitatív és kvantitatív kutatásokat végzünk annak érdekében, hogy többet megtudjunk a felhasználókról. Felhasználókkal teszteljük a tervezett felületeket, hogy megtudjuk mi okoz nehézséget számukra.

Gyorsvázlat készítés
Ötletelés, illetve a megoldandó feladatok, kérdések és problémák hatékony, képi megjelenítése koncepciótervek formájában. Ez az egyik legfőbb módszer a tervezési feladatok jobb megértésére és egyezményes irány kialakítására egy közös foglalkozás keretében. Bár a felhasznált eszköz lényegtelen (legyen az tábla, papír, toll és ceruza, vagy éppen szoftver) az elkészült vázlatokat fontos, hogy megőrizzük, így referenciapontként szolgálhatnak a későbbiekban a projekt során.
Drótváz készítés
A UX design egyik legfontosabb lépéseként drótvázakat hozunk létre a kulcsoldalakhoz. A drótváz tervezés fázisában kerülnek kialakításra a kiemelten fontos folyamatok és oldalak részletei. Kifejlesztésre és kidolgozásra kerül a korábbi szakaszban kialakított UX koncepció, miközben a projektcsapat minden tagjának szempontjait beépítjük az iteráló tervezés mentén. A drótvázakon a szövegek kidolgozására is hangsúlyt fektetünk (microcopy). Drótvázainkat egyértelmű, rövid magyarázatokkal látjuk el a hatékony fejlesztés érdekében.
Szolgáltatástervezés
Valós értékeket közvetítünk az ügyfelek és a felhasználók számára komplex szolgáltatások leegyszerűsítésével, és azok hatékony, erőteljes megjelenítésével. A termékek jól körülhatárolhatóságával szemben a szolgáltatások több érintési ponton működnek. Az érintési pontokon a szakmai terminológiában azokat az emberi szükségleteken alapuló, interakcióval járó kapcsolódási pontokat értjük, melyek az ügyfél és a szolgáltató között jönnek létre egy meghatározott helyen és időben. Minden érintési pont egy üzenet, ami valamilyen formában “megérinti” az ügyfelet. Az ügyfélélmény szepmontjából kulcsfontosságú érintési pontok azok a környezeti elemek, amelyekkel az ügyfél találkozik fizikailag vagy digitálisan egy szolgáltatás igénybevétele során, és amelyek érzetet keltenek benne, legyen az akár látvány, hang, tapintás vagy illat.
Az érintési pontokon történt interakciók során alakul ki az ügyfélben a szolgáltatással kapcsolatos élmény, a szolgáltatás minőségét pedig a pontok összhangja és közös működésük határozzák meg.
Mit kell figyelembe venni a szolgáltatástervezés során?
- Kik a felhasználók/ügyfelek? Mire van szükségük? Mikor van szükségük rá?
- Kvalitatív kutatási módszerek a kvantitatív módszerek helyett
- Emberekkel, nem pedig embereknek tervezni
- Az emberek a szolgáltatáshoz fűződő viszonyának több ponton történő vizsgálata (különböző történetek, utak
- Az elvárások és a felhasználói élmény közti szakadék minimalizálása
A szolgáltatástervezés kulcsfontosságú területei
- Front stage
- A felhasználó / ügyfél történetei, útjai
- Csatorna, érintési pontok
- Back stage
- Folyamat/működés, szolgáltatási terv
- Termékek
Szolgáltatási tervet készítünk, amely összekapcsol minden érintési pontot a szolgáltatási élményben, és ezzel egy időben igazodik a szervezet összes szereplőjének szükségleteihez, kívánságaihoz. Akkor beszélhetünk jó szolgáltatásról, ha a szükséges tudás és a megfelelő erőforrások felhasználásával pozitív változást érünk el az ügyfél életében.
Hangalapú felhasználói felület tervezése
A Hangalapú felhasználói felület kommunikációs platform, amely hangalapú csatornát nyit felhasználó és számítástechnikai eszköz között. A hangalapú interakció lehetőséget ad a kéz nélküli vezérlésre, szemkontaktust nem igénylő információ befogadásra, biometrikus azonosításra.
A Hangalapú felhasználói felület előnyei:
- Biztonságos: autó vezetés közben olvastathatunk fel szöveges üzenetet és válaszolhatunk meg írásban a kezünk használata nélkül, továbbá biometrikus azonosítással biztonságosabb az ügyintézés telefonos ügyfélszolgálaton keresztül
- Kényelmes: hangvezérléssel kapcsolhatjuk le a lámpát
- Gyors: akár élő beszéd gyorsaságával képes szöveges bevitelre, vezérlésre
- Emberibb, barátságosabb: úgy beszélgethetünk egy eszközzel, felülettel, mint egy bolti eladóval.
- Akadálymentes: vakok és gyengén látók hanggal jobban tudják használni szolgáltatásunkat
A Hangalapú felhasználói felület tervezéskor feltérképezzük a felhasználók igényeit, offline beszélgetéseket ültetünk át számítástechnikai eszközzel való kommunikációba.
Felhasználói Tesztelés
A drótváz prototípus segítségével teszteljük a létrejött digitális terméket 4-12 meglévő vagy potenciális felhasználó bevonásával. Teszteléseink többnyire 1 óra hosszúak és a felhasználók kulcsfeladatokat hajtanak végre pl. egy webshop esetében egy terméket vesznek meg. Mindeközben megfigyeljük, hogy milyen problémáik adódnak, amelyről hangosan gondolkodva is beszámolnak. A tesztelés célja a koncepció, a folyamatok és funkció felhasználói szemszögű validálása.
A/B tesztelés
Az A/B tesztelést split vagy multivariate tesztelésnek is nevezik. Célja, hogy egy választott megoldás két különböző verzióját hasonlítsa össze, például egy call to action gomb variációit, annak érdekében, hogy megállapítsuk, melyik verzió teljesít jobban. Annak érdekében, hogy megtudjuk, melyik design a “jobb”, két verziót készítünk el. A két elkészült verziót egyidőben mutatjuk meg ugyanazon célcsoport egy-egy felének. A teszt alapján megtudjuk, hogy melyik verzió a jobb – melyiket veszik észre, kattintanak rá többen,
Az lesz a preferált változatuk, amelyik több felhasználót késztetett a kívánt cselekvésre, illetve amelyik jobb konverziós rátát produkált. Fontos szempont, hogy a teszt csak statisztikailag szignifikáns eredmény esetén megbízható. Ehhez megfelelő tesztelő (megfelelő elemszám) szükséges, amely azt biztosítja, hogy az eredmény ne a kevés véletlen (pl. öt tesztelő) összessége legyen.
Az A/B tesztelés remek eszköz a felhasználói viselkedést befolyásoló apró változtatások hatásainak megismerésére, folyamatosan javítva a felhasználói élményt és megelőzve a lehetséges megoldásokról folytatott véget nem érő vitákat. Bár az A/B tesztelés kiváló módszer a finomhangolásra, komolyabb és több eltérést tartalmazó variációk összehasonlítására azonban nem alkalmas, mivel az egyes variációk eltérő eredményei mögött álló pontos okokat csupán az A/B tesztelés eszközeivel képtelenség megállapítani és mérni.
Treejack validációs tesztelés
Menüstruktúránkat valódi felhasználókkal validáltatjuk, akiknek feladatok alapján ki kell igazodniuk felállított rendszerünkben. Amennyiben bizonyos pontok gondot jelentenek nekik, azt a feladat keretében javítjuk.
Papír prototípus tesztelés
A papír alapú prototípusok tesztelése nem kihagyhatatlan, de igen fontos része a tervezési folyamatnak. A papír prototípusok tesztje nem összehasonlítható a működő oldal tesztelésével, a visszajelzések alapján a tervek módosításában és véglegesítésében van jelentősége. Csak a papír prototípusok tesztelés birtokában lehetünk biztosak abban, hogy terveink jól szolgálják a felhasználók igényeit.
UX útmutató
Az ergonómiai kézikönyv javasolt végső formátuma PDF. A kézikönyv a tervezés során létrehozott ergonómiai alapelveket mutatja be, illetve olyan továbbiakat fogalmaz meg amelyek segítenek abban, hogy a weboldal funkcionálisan és tartalmilag is hosszú távon is egységes legyen. Segít abban, hogy a már megtervezett drótvázak szemlélete hogyan terjeszthető ki további oldalakra.
Arculati kézikönyv
Az arculat kéziköny javasolt végső formátuma PDF, illetve a hozzá kapcsolódó PSD és JPG fájlok. A kézikönyv a tervezés során létrehozott grafikai eszköztárat mutatja be, az elemek gondos rendszerezésével és leírásával, ajánlásokat és tiltásokat tartalmaz, ezáltal biztosítva azt, hogy weboldal megjelenése hosszú távon is egységes legyen.
Desingterv készítése
- Konzultáció
- Személyes találkozók keretében átbeszéljük az igényeket, lehetséges irányokat, szempontokat, megvizsgáljuk a versenytársakat, nemzetközi példákat.
- Szállítandó: moodboard, lényegében egy JPG fájl ami vizuálisan összefoglalja a grafikai irányt
- Grafikai tervezés
- 2 kulcsoldalt a szükséges iterációkon során megtervezve kialakítjuk a grafikai arculatot, 1 desktop és 1 mobil felbontásban.
- Szállítandó: layoutok, JPG
- Kulcs oldalak
- A végleges grafikai arculat alapján további fejlesztés–kész, kottázott kulcs oldalak grafikai tervét készítjük el
- Szállítandó: layoutok, JPG, PSD
- Komponens tár
- Az elkészült oldal tervek legfontosabb kottázott komponenseit, és azok állapotait egy komponens tárban gyűjtjük össze. Ezek lesznek az építő elemei a fejlesztésnek és a jövőbeni grafikai gyártásnak.
- Szállítandó: layoutok, komponensek elemei, JPG, PNG, PSD
Design system
A design system a tervezés során létrehozott UI és UX alapelveket mutatja be, illetve olyan továbbiakat fogalmaz meg amelyek segítenek abban, hogy az alkalmazás funkcionálisan és tartalmilag is hosszú távon is egységes és kiterjeszthető legyen. Megmutatja, hogy a már megtervezett képernyők, folyamatok szemlélete hogyan terjeszthető ki további oldalakra. A design system atomokat, molekulákat és template-ket tartalmaz azok vizualizálásával, leírásával és alkalmazási szabályaival.
04
DEVELOP
Agilis módszertant alkalmazunk az adaptív tervezéshez, a korai szállításhoz és a folyamatos fejlesztéshez annak érdekében, hogy gyorsan és könnyen reagálhassunk a változásokra.

Fejlesztés támogatás
Tervezés során szoros együttműködésben szeretünk dolgozni a fejlesztési csapattal. Azonban egyes részletek csak a kivitelezés során tudnak pontosításra kerülni, vagy üzleti / kivitelezési nehézségek miatt módosításra szorulnak. Ilyenkor szükséges, hogy a tervezésre szakosodott UX és UI csapat hozzon döntéseket, és azok ne ad hoc kerüljenek eldöntésre. Product designereink képesek a fejlesztés során felmerülő hiányosságok listázására és megoldási javaslatok készítésére.
WordPress alapú honlapok fejlesztése
2016-os statisztikák alapján a honlapok mintegy 25%-a WordPress alapon fut, a WordPress CMS (tartalomkezelő rendszer) ideális blogok, céges bemutatkozó oldalak, webshopok, portálok elkészítésére.
Vitatathataltan előnye, hogy rendkívül széles választékban érhetőek el sablonok és a hozzá készült plugin-ek, melyek használata akár 80%-kal csökkentheti a webfejlesztésre szánt költséget és időt, mindezt úgy, hogy az ügyfélnek nem kell kompromisszumokat kötnie az elvárt funkcionalitás terén.
Hazai és nemzetközi portálokon és blogokon folyamatosan monitorozzuk az elérhető WordPress sablonokat és plugineket, így ügyfeleinknek az üzleti céljaihoz leginkább illeszkedő megoldást tudunk javasolni.
A sablon kiválasztásánál figyelembe vesszük, hogy az adott téma mennyire megfelelően kidolgozott design, használhatóság és UX szempontból.
A sablon kiválasztása után az ügyfél igényeinek megfelelően testre szabjuk a témát és elvégezzük a szükséges módosításokat, különös tekintettel a használhatóság és a felhasználói élményre fókuszálva.
Cégünknek több éves tapasztalattal rendelkezik Worpress alapú üzleti oldalak (ergomania.hu), honlapok (esettanulmány a yogaart.hu honlap elkészítéséről) és webshopokok (bagbolsa.hu) fejlesztésében
SEO javaslatok
Az oldal átalakításának megkezdése előtt javasolt egy SEO audit alapján felmérni a jelenlegi helyzetet. A SEO audit által és a korábbi weboldallal elérni kívánt célok alapján építhető fel a keresőoptimalizálási stratégia és határozható meg azon egyes lépései. A SEO audit iránymutatást és javaslatokat fogalmaz meg, amelynek erdményeként a megrendelő organikus látogatottsága napi több ezerrel nőhet.
A SEO audit az alábbi elemeket tartalmazza:
- Kulcsszó kutatás: főbb kulcsszavak meghatározása kb. 40 db kulcsszó
- Helyezés (ranking) riport: az ügyfél jelenlegi pozíciója a fenti kulcsszavakra a keresőkben
- Versenytárs elemzés: főbb versenytársak meghatározása és azok SEO paramétereinek összehasonlítása
- Backlink analízis: jelenlegi backlink státusz
- On-site keresőoptimalizálási paraméterek vizsgálata: javaslat az egyes on-site elemek használatára (title, meta elemek, heading elemek, url struktúra, rich snippet elemek, kulcsszó sűrűség stb.)
- Linkstruktúra vizsgálata: linkstruktúra elemzése és indexelt oldalak listázása
- Oldal betöltési sebesség ellenőrzése és javaslattétel annak javítására
- Off-site keresőoptimalizálási paraméterek vizsgálata: javaslat az egyes off-site beállításokra (linképítési módszerek, sitemap, robots.txt, stb.)
- Javaslat az oldal programozási standardjaira
- Analitikai vizsgálat: javaslat a konverzió mérési stratégiákra
- Social média és annak jelentősége: a jelenlegi social media helyzet felmérése és javaslattétel annak javítására
05
EDUCATION
Mentorálás és képzés során online vagy személyesen segítünk tanulni, fejlődni, vagy egy konkrét problémát megoldani. Szívesen képzünk csoportokat, kisebb cégeket de akár csak egy embert is.

UX oktatás
UX oktatás során interaktív, többnyire kiscsoportos formában vezetjük be a résztvevőket a UX alapjaiba, illetve a haladókat egy UX-es szakerületekbe vagy akár abba is, hogy hogyan kell együtt dolgozni UX-esekkel. Módszertanunk minden egyes elemébe bele tudunk avatni vegyes hátterű kollégákat. Számos olyan tevékenységet és módszertant oktatunk, ami még a UX szakmának is újszerű (pl. Lego Serious Play, Mentális modellek stb.). Oktatásaink során gyakran tartunk workshopokat gyakorlatias tervezési és kutatási feladatokkal.
UX mentorálás
UX mentorálás során egy vagy több alkalommal a mentoráltak által felhozott problémákat, kérdéseket vitatjuk meg, ezekre keresünk együtt választ. Amennyiben a mentoráltaknak nehézséget jelent a problémák feltárása úgy ebben is segítünk. A mentorálásnak egy rendkívül intenzív fajtáját is végezzük, amikor tapasztalt kollégánk kitelepül a megrendelő helyszínére és heteken vagy akár hónapokon át is támogatja a mentorált fejlődését először napi szinten, majd ha már magabiztos a mentorált UX-es feladatai kapcsán, akkor kisebb intenzitással.