Storyboarding

02

Define

Vissza a szolgáltatásokhoz

A Storyboarding lényege

Az Ergomániánál azért használjuk a Storyboardingot, mert nagyszerű eszköz az ötletek teszteléséhez. Hasznos lehet a tervezési sprintek során is, amikor a prototípust sok ember építi fel nagyon rövid idő alatt. A designt érintő döntések ugyancsak hatékonyan közölhetők a forgatókönyv által.

Az UX tervezésében a Storyboarding szinte kézzelfoghatóan mutatja be a felhasználói utat és a karaktert (perszónát) kontextusba helyezve, akár anélkül is, hogy a designból bármi elkészült volna a koncepción túl. A képes forgatókönyv segít a tervezőknek egybefűzni a perszónákat a felhasználói történetekkel és a különféle kutatási eredményekkel a termék követelményeinek kidolgozásában. A képek és szavak ismerős kombinációja még a legösszetettebb ötleteket is világossá teszi.

 

A Storyboarding az Ergomániánál

A Storyboardingot hatékony módszernek találjuk arra, hogy a tervezési folyamat során megragadjuk, feltárjuk és átadjuk a felhasználó vagy a perszóna tapasztalatait. Az Ergomániánál a UX tervezésében a Storyboarding a következő előnyökkel bír:

  1. A tervezés megközelítése emberközpontú általa
  2. Segít a felhasználó fejével gondolkodni
  3. Prioritizáljuk vele azt, ami igazán fontos
  4. Stakeholderek számára megfoghatóbb lesz a user journey
  5. Egyszerűbb általa az iteráció.

Egy jól kidolgozott storyboard megmutatja, az egyes megoldások hogyan javítják az ügyfélélményt vagy szüntetik meg a problémákat, ezért az alábbi módszert alkalmazzuk: kezelőfelületi snippeteket (“darabkákat”) képzelünk el (vagy párbeszéd darabkákat hangalapú kezelőfelület tervezése esetén).

A rajzolástól megkíméljük az ügyfeleinket (persze ha szeretnék, rajzolhatnak ők is) és egy profi designer készíti el a snippetek alapján a rajzfilmszerű forgatókönyvet.

 

A Storyboarding főbb módszerei

A storyboarding workshopon egy rövid elméleti bevezetőt követően, ahol szó esik a Design thinking alapjairól, a perszónákról és általában a storyboardról, csoportokban készítünk design képregényeket.

Ehhez csak papírra, tollra, filcre, post-itre és ragasztóra van szükség. A tervezés során, amikor Storyboardingot alkalmazunk, viszonylag gyorsan lehet váltani az ötletek között és miután beépítettük a sikereseket a történetbe, tovább lehet lépni és új megoldással állni elő.

Sokan gondolhatják azt, hogy mivel rajzolni kell a Storyboarding során, ahhoz, hogy hatékony legyen a forgatókönyv alkotás, igazán jól kell rajzolnia. A jó hírünk az, hogy szó sincs róla! Nem egy festőművész vagy grafikus zseni alkot igazán jó Storyboardingot, hanem a nagyszerű kommunikátorok.

Minden történetnek a következő elemeket kell tartalmaznia:

  • Karakter
  • Színhely
  • Cselekmény
  • Történet

Mielőtt egyetlen vonalat rajzolnának egy darab papírra vagy táblára, sokkal fontosabb, hogy a történet logikus és érthető legyen. A történet alapjainak megértésével és az építőelemekig való felépítésével erőteljesebben és meggyőzőbben mutathatjuk be a történetet.

 

Mit nyernek az ügyfeleink a Storyboardinggal?

A Storyboarding által az ügyfeleink nem csupán optimalizálhatják a terméküket, ám sokkal jobb ügyfélélményt is elérhetnek. A storyboarding a UX tervezés során segít jobban megérteni azokat az embereket, akiknek tervezünk.

A storyboarding nagyban támaszkodik az iteratív megközelítésre. A vázlatkészítés lehetővé teszi, hogy alacsony költséggel kísérletezzünk, és egyszerre több tervezési koncepciót is kipróbálhassunk.

 

Mi az ügyfeleink szerepe a Storyboarding során?

A Storyboarding mindig hasznos az ügyfélrészvételen alapuló tervezési folyamatban. A részvételi tervezés ugyanis minden érdekelt felet (ügyfél képviselői, UI és UX tervezők, fejlesztők, kutatók) bevon a tervezési folyamatba, hogy az eredmény a lehető legjobb legyen.

 

A sikeres Storyboarding eredménye

Az Ergománia által megvalósított Storyboarding eredménye egy olyan forgatókönyv, ami az ügyfeleink felhasználói szemszögéből mutatja be a termék használatát, így azonnal kiderülnek az erősségek és gyengeségek, az, hogy mi tetszik nekik és mi okoz problémát.

  • Információ az ügyféltől: User journey-k, Kutatási eredmények, Folyamatok
  • Leszállítandók: Képregényszerű storyboardok a legfontosabb journey-kre