Adatelemzés

01

Discover

Vissza a szolgáltatásokhoz

Az Adatelemzés lényege

Az Analitikai szolgáltatást akkor érdemes használni, amikor egész pontosan meg akarjuk ismerni a felhasználók viselkedését akár közvetlenül, akár közvetett módon, méghozzá azon szempont alapján, hogy mennyire térnek el az ügyfeleink által elvárt viselkedéstől.

Az adatok kielemzése megmutatja, hogy amennyiben van eltérés, az hol és hogyan valósul meg. A hőtérkép, szemkövetés például megmutatja, hogy hova fókuszálnak a felhasználók egy weboldalon vagy szoftver használatakor, melyik résznél mennyit időznek el, felismernek-e egy gombot, vagy gombként ismernek fel egy design elemet, stb.

Az Adatelemzés öt kérdésre is pontos választ ad:

  1. Milyen felhasználói interakciók azonosíthatók a webhely bizonyos részein?
  2. A felhasználók mennyire görgetnek le az oldalon?
  3. A felhasználók mennyi időt töltenek valójában a weboldalon vagy a szoftvert használva?
  4. Hol akadnak el a felhasználók vagy mik a fájdalompontok a webhelyen?
  5. Mik azok a felhasználói magatartás fajták, amelyek konverzióhoz vezetnek, és melyek azok, amelyek nem?

 

Az Adatelemzés az Ergomániánál

Az Ergománia elsősorban azért elemzi az adatokat, mert az analitikák elemzése során a felhasználóink viselkedését rögzítő adatok által (pl. hőtérképek, videók stb.) jobban megérthetjük, milyen pontokon tér el viselkedésük attól, amit ügyfeleink elvárnak az oldaluk, a szoftverük, az alkalmazásunk kifogástalan működése esetén.

Az adatokból láthatjuk, hogy a felhasználók hova kattintanak, azaz milyen elemekkel lépnek interakcióba, vagy milyen elemekről gondolják, hogy azok interaktívak, illetve hova irányul figyelmük. A hibák azonosítása után megoldási javaslatokat is megfogalmazunk, vagy ha nem egyértelmű, mi okozza a felhasználók szokatlan viselkedését, akkor annak tesztekkel is utána tudunk járni.

 

Az Adatelemzés főbb módszerei

Az Ergománia szakemberei az adatelemzést célszoftverek segítségével végzik. Elsősorban Hotjart, Google Analytics-et és Mouseflow-t használunk, vagy speciális esetben az ott leginkább megfelelő analitikai eszközt.

A Google Analytics a Google webanalitikai eszköze, amely a webhelyek forgalmának elemzésére szolgál. Rögzíti a felhasználók különféle tevékenységeit, amikor meglátogatják az adott webhelyet, valamint a felhasználók attribútumait (például életkorát, nemét, érdeklődési körét). A Google Analytics többféle módon összesíti a gyűjtött adatokat.

A Hotjar annak a megértését teszi lehetővé, hogy a felhasználók ténylegesen mit tapasztalnak meg ügyfeleink webhelyét meglátogatva. A Hotjar segít a forgalmi adatok elemzésében, azáltal, hogy az analitikát lehetővé tevő számokon túl azt is megmondja, hogy valójában mit csinálnak a felhasználók az ügyfeleink webhelyén.

A Mouseflow azt mutatja meg, hogy a látogatók miért (nem) válnak ügyfelekké. A használatával rögzíthetjük a webhely összes látogatójának munkamenetét, a hőtérképek pedig automatikusan generálódnak az összes oldalhoz. A Mouseflow segítségével gyorsan megtaláljuk a webhellyel kapcsolatos problémákat.

 

Mit nyernek az ügyfeleink az Adatelemzés által?

Az ügyfeleink hozzávetőleges, becsléseken és tapasztalaton alapuló felvetések helyett konkrét, tényleges adatok kielemzését és ebből készített szaktanulmányt kapnak, amely felhasználásával pontosan meghatározható az, hogy mik a felhasználók főbb jellemzői, ténylegesen mennyi időt töltenek a webhelyen vagy a szoftvert használva, mi tetszik nekik, illetve hol akadnak el. Ezen tanulmány felhasználásával tökéletesíthető az ügyfeleink szolgáltatása.

 

Mi az ügyfeleink szerepe az Adatelemzés elkészítése során?

Ügyfeleink részéről két dolog kapcsán is együttműködésre van szükségünk. Egyfelől hozzáférést kérünk az analitikákhoz, másfelől az analitikai szoftverek megfelelő beállításában is szerepük van. Ezeket technikai és adatvédelmi okok miatt kérjük.

 

A sikeres Adatelemzés készítés eredménye

A sikeres Adatelemzés eredménye egy részletes hibalista és javítási javaslatokat tartalmazó tanulmány, amely révén pontosan meghatározható, a UI milyen részeit szükséges átalakítani a weboldal, applikáció vagy szoftver esetében.

  • Információ az ügyféltől: Hozzáférés az analitikákhoz, Analitikai szoftverek megfelelő beállítása
  • Leszállítandók:Részletes hibalista és javítási javaslatokat tartalmazó tanulmány