Keresőoptimalizálás és hatékony weblap 1.

Mivel a keresőoptimalizálás és a webergonómia is meglehetősen új fejlesztési területek az emberek nem nagyon tudják, hogy mit kezdjenek velük. Azt meg végképp nem tudják, hogy ha mind a kettőt szeretnék (azaz, hogy az emberek megtalálják weblapunk és használni is tudják), akkor hogyan hangolják össze a két fejlesztést. A legrosszabb megoldás, ha a kettőt egymásutáni sorrendbe szervezik. Igen nehéz használhatóvá tenni egy pusztán csak optimalizálásra kihegyezett oldalt, és egy tökéletes ergonómiájú oldal megtalálhatóságát is nehéz utólagosan megoldani.
Az ideális világban a keresőoptimalizálás és a webergonómia kéz a kézben haladnak előre. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy a Google és az összes többi kereső azon dolgozik, hogy a sok lehetőség közül a legpraktikusabb, legnépszerűbb oldalakat emelje ki. Ez ellen dolgozik az, hogy ezek a keresési eszközök messze nem tökéletesek, és mindenki szeretné, ha ő jönne be elsőnek, azaz optimalizál, ahogy csak tud (feltéve, ha tudja mi az és még pénze is van rá).
Néhány írásban áttekintem, hogy melyek azok a változtatások (nem kimerítő jelleggel), amelyekben a keresőoptimalizálás (más néven seo, mint search engine optimization) és az ergonómia egymást segítik, illetve egymásnak keresztbe tesznek.

Segítő lépések:

1. Stabil és értelmes Url
A webergonómusok 10 éve szajkózzák, hogy stabil és értelmes url-ek kellenek, azaz egy olvashatatlan php lekérdezés helyett  ez sokkal jobb:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Galéria, mert látom az url-ből, hogy miről szól. Erre sokáig senki sem hallgatott, és a programozók ontották az olyan oldalakat, amelyeknek az urljei valamilyen php lekérdezést tükröztek vissza. Aztán az optimalizálós szakemberek is felismerték, hogy a Google értékeli azt, amit az emberek is. Gép és ember is szívesebben olvas olyan url-t amiről lehet tudni, hogy mi. A stabilitás meg a linkelhetőség miatt fontos. Ha valamit kiteszünk valahova, az maradjon is ott, vagy legalább legyen onnan átirányítás az új helyre.
2. Egyszerű nyelvezet használata
Az emberek nem ismerik a dolgok szaknyelvi elnevezéseit. Az egyszerűbb általuk is ismert szavakkal fognak keresni, így célszerű ezeket használni, ezekre optimalizálni (hacsak nem szakmai közeg a célpontunk). Az ergonómia ugyanezt szereti. Az egyszerű nyelv gyorsan érthető, jól olvasható, könnyebben befogadható.
3. Tartalmas szöveg
Az üres marketingsallangra senki nem keres, ha az oldalunk hemzseg a lelkes ömlengéstől, akkor bizony nem találnak meg minket. Ezt az ergonómia sem támogatja ezt, mert senki sem szereti idejét tartalmatlan szövegek olvasgatására pazarolni.
4. Jó kiemelések
A címek, félkövér kiemelések segítik a keresőknek és az embereknek is a gyors orientációt, hogy mi a fontos. Természetesen a css átvariálásával a gépeket esetleg becsaphatjuk és lényeginek tüntetünk fel olyan elemeket, amelyek a lapon nincsenek kiemelt helyen.
Gátló lépések:
1.Feszes vagy sok szöveg?
Az ergonómia szereti, ha pont annyit mondunk amennyit kell. Ne legyünk feleslegesen bőbeszédűek. Az optimalizálás a minőségi szövegtermelésre sarkall minket, hogy jó sok szó legyen az oldalunkon, azaz több mindenre megtalálhatóak legyünk. Ne egy kulcsszó hozzon sok embert, hanem sok kulcsszó sokszor kevés embert. A kettő természetesen összeegyeztethető. Rövid, feszes, informatív szövegekből kell sokat elhelyezni. Az emberek szívesen fogják olvasni, mert nem túl sok egyszerre, feldolgozható.
2. Jó-e a redundancia?
Az ergonómia egy-két kivételes esettől eltekintve nagyon nem támogatja a redundanciát, hisz megzavarja az embereket. A keresőoptimalzálás szempontjából viszont jó, ha ugyanazok a szavak, ha nem is extrém mennyiségben, de többször felbukkannak egy lapon. A megoldás, hogy kerüljük a felesleges szóismétlést, vagy legalábbis ahol szükség van rá, ott a szöveg egyéb minőségi jegyeire fordítsunk különös gondot, hogy ne legyen bosszantó.
 

14 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 14 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Alza.hu UX Design szemmel: Vásárlás vagy Kihívás?

2024. okt. 04. | 5 perc olvasás

Egy gördülékeny vásárlás olyan, mint egy űrlény, aki fénysebességgel utazik. Gyors és hatékony. Az online vásárlás világában a felhasználói élmény (UX) kulcsfontosságú. A zökkenőmentes vásárlási folyamat...

‘Atomic design’ módszertan a UX tervezésben – 7 dolog, amit tudnod kell

2023. nov. 02. | 14 perc olvasás

Az UX és UI designerek az ‘atomic design’ módszertant alkalmazzák a tervezés során elkövetett változtatások gyorsabb és egyszerűbb végrehajtása érdekében. Néha azonban hajlamosak vagyunk a dolgokat a ...