UX-UI együttműködés: bővítse csapatát helyben vagy távolról

Terítéken a hatékony megoldások

Hogyan építsünk olyan rakétát ami elvisz a Marsra? Az egyik megközelítés, hogy nagyon óvatosan. A másik: nézzük meg, van-e róla YouTube-oktatóvideó. Ezek a stratégiák azonban nem lesznek elegendőek a valós cél eléréséhez – ahhoz alapos, speciális ismeretekre van szükség. Tudjuk, hogy elméletileg lehetséges elérni a vörös bolygót, mert mások már megtették, de valószínű, hogy szakértői segítségre lesz szükségünk. Itt az ideje, hogy bővítse csapatát, még akkor is, ha a projekt már elindult és vígan dübörög. És ha egy projekt éppen a kilövőállásban vár az indulásra, segítséget azelőtt kérjünk, mielőtt küldetéskritikus hibákat követnénk el.

Ami az UX-UI-t illeti, ugyanez vonatkozik a projekt bármely szakaszára. Sok UX-UI-t felvállaló vállalat felismeri, hogy hasznos lehet külső szakértők bevonása, de hogyan lehet őket a legjobban integrálni, hogy a leghatékonyabb megoldásokat nyújthassák?

Az együttműködés kezdetei

Ami a banki UX-UI-t és a Fintechet illeti, a budapesti székhelyű Ergománia garantáltan hatékony és rendkívül széles eszköztárral rendelkezik. Külső szakértőként az Ergomania csapata alaposan átvilágítja a javasolt terméket, és szakmai visszajelzést ad az ügyfél üzleti céljainak megfelelően. Az ilyen, külső nézőpontok alkalmazása a fejlesztési folyamat elengedhetetlen része – például minden edzői munka elidegeníthetetlen része. Az élsportoló csak akkor jut olimpiai szintre, ha valaki kívülről tanulmányozza minden mozdulatát. A fejlesztés során a belsős szakemberek gyakran olyannyira kötődnek a saját nézőpontjukhoz, hogy csak nagy erőfeszítések árán (már ha) képesek a dolgokat az ügyfelek szemszögéből nézni. Az Ergománia azonban soha nem marad meg a kívülálló szerepében. A minőségi szolgáltatás alapja az együttműködés, a célok meghatározása és az ügyfelekkel való együttműködés hogy azokat elérhessék.

 

A termék kutatása

Van egy módszer, amit korábban a reklámszakmában „a termék kihallgatásának” neveztek. Ez a módszer a termék erősségeinek és gyengeségeinek elemzése úgy, hogy a kliens által várt eredmények lehetőleg megszülessenek, de ehhez külső nézőpontot alkalmazzanak. Ha nem sikerül az ügyfél várakozásainak megfelelni, akkor vajon mit kell tenni a helyzet javítása érdekében?

Az Ergománia mindig úgy közelíti meg a feladatot, hogy kiderítse, hogyan lehetne még jobbá tenni a terméket. A Fintech és a crypto beható ismerete mellett a cég húsz éves működésének és világszerte több mint 200 ügyfelének köszönhetően igen értékes visszajelzésekkel is rendelkezik. Ennek a kumulatív know-how-nak a kedvezményezettje mindig a legújabb ügyfél. Ez egy ismétlődő, az erősségekre építő megközelítés, ami viszont távolról sem azt jelenti, hogy sablonmegoldásokat nyújt, hanem azt, hogy hosszú évek alatt felhalmozott tapasztalatokra támaszkodva hatalmas segítséget jelent.

 

Lemenni Heurisztikába

Ugyan az Ergománia az UX-UI tervezés szakértője, a vállalat nem a saját nézeteit erőlteti az ügyfelekre, hanem a folyamatos heurisztikus megközelítést hirdeti. Ez azt jelenti, hogy kiismerik egy rendszer működését, és azt, hogyan használják a emberek a szoftverekkel és eszközöket, sőt, azt is, a szem miként pásztázza a képernyőt.

Nem minden kultúra vagy demográfia reagál egyformán: Az idősek látása gyengébb, mint a fiataloké, egyes területeken valószínűleg keverednek a nyelvek (például Svájcban vagy sok afrikai országban). Vannak olyan szabályozási és egyéb korlátozások is, melyekkel a különböző területeken számolni kell, ezért egy szimpla, „konfekciómegoldás” ritkán kivitelezhető – legalábbis kezdetben nem. Ezért része az Ergománia briefnek ezen különbségek kibontása és olyan felhasználói felület és a felhasználói élmény megteremtése, amely a lehető legegységesebb és legkönnyebben kezelhető. Az értékelési szakaszban az Ergománia kiemeli a lehetséges problémákat, és írásbeli vagy vizuális megoldásokat kínál.

Az ismeretlen ismeretlenek

Mindez azt feltételezi, hogy az ügyfél pontosan tudja, mit akar. De mi van akkor, ha, Donald Rumsfeldet idézve, ismeretlen ismeretlenek is vannak a tervezési folyamatban? Az Ergománia itt egy látszólag játékos megközelítést alkalmaz, mely Legokockák segítségével igyekszik azonosítani azokat a funkciókat, amelyek jobban szolgálhatják a felhasználókat. Igen, a közkedvelt műanyagdarabok, melyekre gyanútlan szülők taposnak rá mezítláb világszerte, a Lego Serious Play részévé váltak – egy kísérleti módszeré, melyet az üzleti folyamatokkal kapcsolatos elvárások és koncepciók elemzésére használnak, és ahol a játékosság komoly célorientáltsággal ötvöződik.

Az ilyen munkát gyakran használják a projektek kezdetekor, ugyanakkor a termék fejlesztése során is alkalmazzák, sőt, gyakran az ellenőrzési szakasz részét is képezi, amelyet a megvalósítási lépcsőfok megmászása előtt kell elvégezni. Említsük meg az ún. „polírozást” is, melynek során az Ergománia szakemberei a képernyőn megjelenő vizuális tartalom véglegesítésével foglalkoznak. A vállalat Fintech és a banki alkalmazások terén szerzett pótolhatatlan jelentőségű tapasztalatai ekkor is nagyon jól jönnek, hiszen a tervezőcsapat a lehető legjobb UX-UI megalkotását tartja szem előtt.

 

Tesztelni, tesztelni és ismét csak tesztelni

Minden designt, még a bevezetetteket is, tesztelni kell. Számos Fintech termék esetében ezt a célországokban kell elvégezni, például szerte Európában. Előfordulhat, hogy az interfész nem pont ugyanúgy működik Németországban, mint Svédországban, ezért személyes vagy távoli tesztelésre van szükség. A teljes folyamat a kezdetektől a végső átadásig arra szolgál, hogy megmutassa és a gyakorlatban is alkalmazza a termék erősségeit, majd segítsen az ügyfeleknek azok tökéletesítésében. Általában egy projekt időtartama 2-3 hónap, az Ergománia maga ezer munkanappal veszi ki a részét a fejlesztésből. Előfordul, hogy olyan, kisebb feladatokat is elvégeznek, mint például egyetlen landing page megtervezése és tesztelése.

Az emberi tényező

Vajon milyen erőforrásokra számíthat egy ügyfél, amikor elviszi Fintech projektjét az Ergomaniához? A rendelkezésre álló csapat komplett, UX- és UI-designerekkel, valamint 4 szinten elérhető kutatókkal (Junior, Medior, Senior, Strategist). Az UX-et és az UI-t különböző emberek kezelik, de vannak UI-hátterű UX-szakembereik, valamint UX-ben is kiváló érzékkel rendelkező UI-felhasználóik. Senior frontend kapacitásuk is figyelemreméltó, bár az Ergománia alapvetően nem foglalkozik ezzel a területtel, így a fejlesztőik általában prototípusokat vagy szimpla site-buildeket készítenek. Bővített vagy továbbfejlesztett funkcionalitást és igényeket kielégítő projektek esetén további forrásokat lehet integrálni az ügyfél csapatába. Az Ergománia lényegében átadja erőforrásait az ügyfeleknek, akik ezután kezelik őket. Az ügyfelek gyakran rendelkeznek ilyen erőforrásokkal már cégen belül, ezért egy új, hibrid csapat létrehozása minden projekt létfontosságú része.

 

Az empátia fejlesztése

Az Ergománia által alkalmazott megközelítés elősegíti az empátia kialakulását a csapattagok között, és az esetlegesen különböző igényeket közös célokká egyesíti. Ez annyit tesz, hogy az Ergománia-csapat tagjainak időnként ki kell szállniuk az ügyfélhez, a projekt bonyolultságától és kihívásaitól függően a szerződés időtartamának körülbelül 20-50%-ában. Nyugalom, az Ergonomia csapat tagjait nem ötcsillagos szállodákban kell elszállásolni.

A cég a közelmúltban dolgozott a brüsszeli BNP Paribas Fortis projektjein, 60-70% -ban a helyszínen; a bécsi Finnoconsultnál kezdetben 60%-ban, majd a munkafolyamatok és a kölcsönös bizalom kiépülése után 20% -ban töltöttek időt az ügyfélnél. A skála másik végén az utrechti Rabobank TreasureUP projektje csak egy helyszíni megbeszélést igényelt, a jó csapatkémia és az erős online jelenlét kielégítette az összes felmerülő igényt.

A helyszínen, a távolban, a közelben

Sok vállalat kezdetben meglehetős szkepticizmussal fogadja azt a javaslatot, hogy házon belüli csapatát kapcsolja össze egy külső céggel. A helyszíni együttműködés során általában gyorsan kiderül, hogy a közös munka sikeres lehet, de a távoli együttműködés is gyakori. A pandémia alatt a távoli munkavégzés lett az új norma, nagyon gyakran országhatárokon is túlmutatóan. Végül is, ha egyszer az ember távolról kezdett dolgozni, azaz home office-ban, miért számít, ha a csapat egy része egy másik országban van?

A nearshoring fogalma nem új keletű, de mostanában nagyon sokat emlegetik. Ha például egy projekt bázisa Amszterdam, miért ne működnének együtt egy budapesti csapattal? Az itteni szaktudás pont ugyanolyan magas színvonalú, mint Hollandiában, a közös nyelvnek számító angolt folyékonyan beszélik mindkét országban. Még nem esett szó a költségekről: ahogy az offshore szolgáltatás csökkentette a munkaerőköltségeket, ugyanezt a hatást éri el a nearshoring is. Az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják kevesebb kiadásért, és ökölszabályként ugye ott van az is, hogy keletnek menni általában olcsóbb, mint nyugatnak. Igen ám, de utazzunk csak a Távol-keletre, az előnyök (szaktudás, gyakorlat, nyelvtudás) meredeken csökkennek. Magyarország rendkívül kedvező helyzetben van a nearshoring piacon, hiszen a költségelőny mellé kiválóan képzett, tapasztalt szakembereket tud felmutatni, akik pont olyan jók, mint bármely más európai országban is megtalálhatók.

 

Mindig más

Az Ergománia azt a bevált módszertant tudja hozzátenni a kooperatív megközelítéshez, ami garantálja, hogy nincs két egyforma projekt és metodológia. Minden projekt egyedi, melyhez a cég rengeteg korábbi együttműködésben szerzett gazdag tapasztalatait teszi hozzá, melyek rendkívül hasznosak minden új és minden visszatérő ügyfélnek is.

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

    2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

    A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

    Maria Amidi Nouri – A művészet és a mérnöki munka egyensúlya

    2022. dec. 06. | 15 perc olvasás

    Maria Amidi Nourival van egy közös vágyunk: szeretnénk közelebb lenni a tengerhez. Én Északkelet-Anglia partjainál nőttem fel, Maria Teheránban, néhány órányi autóútra a világ legnagyobb szárazfölddel...