A megfelelő funkciók meghatározásának lényege
A termékmenedzserek jelentős része úgy véli, hogy komoly kihívást jelent olyan piackutatást végezni, amely ténylegesen képes megmondani, hogy a végfelhasználóknak valóban szükségük van-e a termékük funkcióira.
A megfelelő funkciók meghatározásának lényege tehát a termék optimális működésének biztosítása. Ahhoz ugyanis, hogy egy termék optimális eredménnyel szerepeljen a piacon, számos feltételnek kell megfelelnie – ezek közül a legtöbb mérhető, elemezhető, és pontosan meghatározható.
Az olyan szubjektívnak, esetlegesnek tartott tényezők például, mint a felhasználók ízlése, vagy érzelmi alapú döntési folyamata valójában mind pontosan lekövethető.
A megfelelő funkciók meghatározása az Ergomániánál
A megfelelő funkciók meghatározása összetett folyamat, amely több metódust alkalmaz a funkciók fontossági sorrendjének meghatározására, mint amilyen a Kano modell, a különböző Mentális modellek, a piackutatás, stb.
A funkció-meghatározás során a szakembereink a gyakorlatban is bizonyított, tudományosan felépített, adatvezérelt és bevált metódusokat alkalmaznak.
A megfelelő funkciók meghatározásának főbb módszerei
Az Ergománia szakemberei olyan komolyabb, magasabb szintű kutatásokat és módszertanokat alkalmaznak a megfelelő funkciók meghatározására, amelyeket a sokak által ismert, egyszerűbb metódusokkal kombinálnak, mint például:
- Mentális modellek (elsősorban a 2008-as Indi Young metódus), amelyek által a felhasználók rendszeres igényeire jelölhetünk ki funkciókat
- Kano modell – ez a vevői preferenciák mérésére szolgál, és öt kategóriába sorolja az ügyfelek preferenciáit
- Naplós kutatás, ami kiválóan megmutatja azt, hogy a felhasználók mekkora mértékben használják az egyes funkciókat ahhoz képest, hogy mennyire kéne használják azokat
Mit nyernek az ügyfeleink a megfelelő funkciók meghatározása által?
Az ügyfeleink legfőbb nyeresége egy tudományos pontossággal optimalizált új termék lesz, amely valós felhasználói igényeket elégít ki az elvárt módon. A termék csak azon funkciókat fogja tartalmazni, amelyek szükségesek, és ráadásul még vonzóak is az ügyfeleink felhasználói számára.
Azzal, hogy az ügyfélútvonalak völgyeire fókuszálunk és valódi helyzetek és problémák kezelését strukturált módon kezeljük, valós értéket teremtünk a gondok elfedése helyett! Összességében tehát egy olyan terméket tervezünk (újra), amely pontosan azon funkciókkal bír pontosan azon a módon, ahogy a felhasználók igénylik és szükségük van rá.
Mi az ügyfeleink szerepe a megfelelő funkciók meghatározása során?
Ügyfeleink részéről lényeges, hogy háromféle információt adjanak át számunkra, mert ezek alapján tudjuk a funkció-meghatározás folyamatát végigvinni:
- Előzetes kutatások adatai
- Meghatározott üzleti célok és ügyfél elvárások
- Pénzügyi és IT lehetőségek és keretek
A megfelelő funkciók sikeres meghatározásának eredménye
A sikeres funkció-meghatározás két kézzelfogható eredménnyel is jár:
- Priorizált és súlyozott funkciólista meghatározásokkal
- Szakaszos kivitelezés esetén egy jól körülhatárolt MVP
- Információ az ügyféltől: Előzetes kutatások átadása, pénzügyi és IT megszorítások ismertetése
- Ügyféloldali részvétel: Ügyfélelvárások, üzleti célok definiálása
- Leszállítandók: Priorizált és súlyozott funkciólista definíciókkal, jól körülhatárolt MVP, amennyiben szakaszosan kivitelezünk