Top 10 technológiai irányvonal a biztosítási iparágban, amiket érdemes figyelemmel követni 2019-ben

A biztosítási iparág technológiai újítások szempontjából korábban nem követte más iparágak fejlődését. Ez az állítás mára már nem igaz. Az előrejelzések szerint 2019-ben közel 2 milliárd USD kerül befektetésre a rohamosan fejlődő biztosítási technológiai iparágba, más néven insurtechbe.
A biztosítási tarifa manapság könnyen, néhány kattintással kiszámolható és biztosítási ügyeinket online is kezelhetjük. Többé nem kell személyesen a biztosítási cégekhez elmennünk ahhoz, hogy az ügyeinket intézni tudjuk. Azoknak a biztosítással foglalkozó cégeknek, amik a piacvezetők közé szeretnének tartozni, figyelembe kell venniük a következő technológiai irányelveket.
Mesterséges intelligencia és Gépi tanulás
2018-ban több biztosítási és insurtech cég kezdett integrált mesterséges intelligenciát (AI-t) használni. 2019-ben a vállalatok az AI adatelemzéssel fogják kiegészíteni a döntéshozatali és árképzési struktúrájukat.
Az MGI szerint az automatizálás a biztosítási szektorban lévő munkák 25%-át fogja helyettesíteni. Ez a biztosítottak és a vállalatok költségeit is csökkenteni fogja hosszútávon.
Az ügyfelek a vagyon- és balesetbiztosítások vásárlásakor is a személyre szabott élményt keresik maguknak. Az AI lehetőséget kínál arra, hogy ezek az igények gyorsabban teljesüljenek és a kárigények ciklusa lerövidüljön. A PwC jelentése szerint az AI-t eleinte a hatékonyság növelésére, az ügyfél kárbejelentés és elemzés folyamatainak automatizálására használják. Későbbiekben a mesterséges intelligencia képes lesz azonosítani, értékelni és szavatolni a kockázatok mértékét és azonosítani az új bevételi forrásokat.
A Forbes szerint “A gépi tanulás technikailag az AI egy ágazata, de annál specifikusabb… A gépi tanulás azon az elgondoláson alapul, hogy az adatok feldolgozására olyan gépeket tudunk építeni, melyek önállóan tudnak tanulni, folyamatos felügyelet nélkül.” A gépi tanulás nemcsak az igénylési folyamatok javításáról szól, hanem az automatizálásról is, továbbá segíthet az irányelvekkel kapcsolatos ügykezelésben és a kockázatértékelésben.

Az ügyfelek személyreszabott felhasználói élményt kapnak biztosítás vásárlásakor az AI segítségével
Az ügyfelek személyreszabott felhasználói élményt kapnak biztosítás vásárlásakor az AI segítségével

Robotizált folyamatfeldolgozás
A robotizált folyamatfeldolgozás (RPA) az egyik legelterjedtebb technológia, amelyet 2019-ben használni fognak. Az RPA a munkafolyamatok és műveletek automatizálására szolgál. Ez akár 50%-kal is csökkentheti a követelések nyilvántartási és feldolgozási idejét. Ezzel a technológiai hatékonysággal rövidített ciklusidők és nagyobb pontosság érhető el.
Chatbot
A chatbot definíció szerint „egy számítógépes program, amelynek célja az emberi felhasználókkal folytatott beszélgetés szimulálása, leginkább az interneten”. A 2017-18-as években a chatbot technológia a biztosítási ágazatban nagy sikert aratott. A chatbotokat sok más iparágban is használják, és 2023-ra várhatóan drámaian megnő a használatuk az ügyfelekkel való interakciókban.
A mesterséges intelligencia kiterjesztéseként a chatbotot biztosítási árajánlatok lekérésére, kárigénylési folyamatok megkezdésére vagy a biztosítási szabályok ügyfeleknek írásban való ismertetésére lehet használni. A chatbotok egyszerűvé, gördülékennyé teszik az ügyfélutat. A chatbot építésről írt cikkünk itt olvasható.
Dolgok internete (IoT)
Az IoT alkalmazása 2019-ben nagy valószínűséggel nőni fog a biztosítási ágazatban, mivel ez a technológia lehetővé teszi a valós idejű adatgyűjtést. A biztosítók ezáltal pontosabb árképzést tudnak kialakítani a vagyon-, élet- és egészségbiztosításban. Az emberek nagyobb valószínűséggel adnak ki magukról további személyes adatokat, ha ezzel csökkenthetik költségeiket. A dolgok internetének használatáról írt részletesebb cikkünk itt olvasható.
Hordható technológia
Néhány piacvezető cég már bevezette a hordható technológia használatát, hogy lehetővé tegye az ügyfelek számára a használat alapú biztosításokat. Ezek a vállalatok a hordható technológiát arra használják, hogy személyes adatok megszerzésével számolhassák ki a biztosítási rátát az életmódon, a vezetési szokásokon, stb. alapulva.
Remélhetőleg 2019-ben ez a tendencia egyre nagyobb teret kap, és ösztönzi a biztosítottakat arra, hogy egy egészségesebb és biztonságosabb életet éljenek.
Telematika
A biztosítási technológiában a telematika a járművek számítógép vezérlésű irányítástechnikáját jelenti. A járműveket olyan ellenőrző eszközökkel lehet felszerelni, amik számos értéket tudnak mérni, mint például a sebesség, a helyszín, a balesetek száma és még sok más. Az összegyűjtött adatokat egy analitikai szoftver vizsgálja, feldolgozza, és lehetővé teszi a személyre szabott biztosítási ráta kikalkulálását. Ennek egyik alkategóriája az okostelefon alapú biztosítás (UBI), ahol egy alkalmazás nyomon követi a vezető viselkedését, és valós időben gyűjti az adatokat.
Drónok
A drónok az iparágban használt új eszközök. A biztosítási életciklus számos szakaszában használhatóak: információkat gyűjtenek a vagyoni kockázatokról, értékelik a katasztrófa események utáni károkat, vagy segítenek a megelőző, technikai biztosításban.
A drónok információkat gyűjtenek az ingatlanokról
A drónok információkat gyűjtenek az ingatlanokról

Blockchain
A kriptóvaluták mögött is álló technológia az insurtech iparágba is folyamatosan bevezetésre kerül.  A blokklánc technológia jellemzői, mint a decentralizált adatgyűjtés és az okos szerződések optimalizálják az üzleti folyamatokat. Valószínűleg a blokklánc technológia nem lesz teljeskörűen bevezetve a biztosítási folyamatokba, de a biztosítótársaságok már tesztelik, hogy hogyan és mennyire hatékonyan alkalmazható.
A blokklánc technológia átlátható válalati működést biztosít
A blokklánc technológia átlátható válalati működést biztosít

Digitális elkötelezettség és a közösségi média adatai
2019-ben előrejelzések szerint a mobilalkalmazások és a közösségi média használata kiemelkedően magas szintet fog elérni. Ezzel a tendenciával a biztosítótársaságoknak nagymértékű figyelmet kell fordítaniuk az ügyfeleikkel való digitális kapcsolattartásra. Egyre több biztosítótársaság fektet be saját mobil és webes alkalmazásba. A biztosító vállalatoknak az ügyfeleik számának maximalizálása érdekében egyedi digitális megoldások építésére kell összpontosítaniuk.

Ki kell emelni a közösségi média szerepét a biztosítási ágazatban is. A közösségi médiából szerzett adatok javítják a kockázatértékelést, segítik a csalások felderítését, és lehetővé teszik az új felhasználói élményeket. A biztosítók is megnézhetik ügyfeleik közösségi média tevékenységeit, és összehasonlíthatják a benyújtott kárigényekkel, keresve a különbségeket.
Kiterjesztett valóság (AR)
A kiterjesztett valóságot már elkezdték használni a biztosítási technológiában. Több felhasználási módra vannak példák: figyelmezteti a biztosítottakat bizonyos kárkockázatokra, elmagyarázza a biztosítási irányelveket és terveket és növeli a márkaismertséget. Néhány más felhasználási esetben az AR-t a károk felmérésére és a távoli képzésre használták. A kibővített valóság új piaci szegmenseket is teremtett, erre példa a Pokemon Go biztosítás. Mivel a kiterjesztett valóság segíthet az új generációs vásárlók megcélzásában, a biztosítótársaságoknak érdemes befektetniük ebbe a technológiába.

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Együttműködés UX ügynökséggel: Melyik UX design csapatot válasszuk? – 3. rész

    2023. máj. 30. | 21 perc olvasás

    Miért érdemes UX ügynökséggel dolgozni? Vannak olyan társaságok, amelyek kezdettől fogva együtt dolgoznak egy UX ügynökséggel. Mások csak később fordulnak hozzájuk, és vannak olyanok is, amelyek egyáltalán...

    Együttműködés házon belüli csapattal: Melyik UX design csapatot válasszuk? – 2. rész

    2023. máj. 02. | 17 perc olvasás

    Miért érdemes házon belüli csapatot létrehozni? Előfordulhat, hogy üzleti pályafutásod egy bizonyos pontján ráébredsz, hogy túl sokat költesz a UX-re, vagy egyszerűen csak észreveszed, hogy a UX kulcsfontosságú...