Pénztermelő webshopok I.: termékoldalak

Sokat változott az e-kereskedelem az elmúlt években Magyarországon. Fejlődésnek ezt csak jóindulattal lehet nevezni, hisz a legtöbb webshop éppen hogy csak működik, és igen messze van attól, hogy valódi eszköze legyen a hatékony kereskedelemnek. Mindenesetre már annak is örülhetünk, hogy létezik a magyar e-kereskedelem, de van még rajta mit dolgozni. A feladat egyáltalán nem lehetetlen. Csupán csak jobban oda kell figyelni az emberek valós igényeire, képességeire és követni kell néhány egyszerű, de fontos szabályt. Már régóta tudjuk, hogy egy kisebb használhatósági ráncfelvarrás is drasztikus bevételnövekedést hozhat. Mára már teljesen elfogadott tény, hogy a piacvezetők az ergonómiát szemléletükbe szervesen beépítő oldalak lesznek csak.
Álljon itt néhánytanács mindazoknak, akik már rendelkeznek kereskedelmi oldallal, vagy tervezik annak létrehozását:
Elegendő termékinformáció
Még a kisebb vásárlási döntéseink előtt is szeretjük megvizsgálni a boltban a kiválasztott terméket. Olvashatunk csomagolásán, megfoghatjuk, beszélgethetünk az eladóval a termékről. Egy webshopban erre nincs mód. Ha árunk (ha egyáltalán nem felejtjük el kiírni) nem drasztikusan olcsó, akkor nem fogják megvenni termékünket, ha nem biztosítunk a valódi vásárlást közelítő élményt. Sajnos gyakran találkozok azzal, hogy akár egy több száz ezer forintos termékről is egy-két soros információ van odavetve. Ilyenkor a vásárló biztos elhagyja oldalunk, és vélhetőleg sosem tér vissza hozzánk.
Célszerű ezért a termékekről minél több információt adni. Akit igazán érdekel egy termék, az szívesen tudna meg róla minél többet. Adjuk meg a termék tulajdonságait, méretét, anyagát stb. mindent, amiről el tudjuk képzelni, hogy fontos lehet a vasárlói döntés meghozatalában. Az Apple termékoldalán láthatjuk, hogy megadják a méretet és a súlyt, a kijelző adatait, a processzor és a memória típusát és így tovább, minden olyan információt részletesen, ami egy nagy értékű vásárlásnál szóba jöhet.

 
Rendszerezett termékinformáció, egyszerű nyelvezet
A sok információ természetesen, ha ömlesztett formában jelenik meg, akkor sokkoló lehet. A fentebbi példán is jól látható, hogy ezeket tematikusan csoportosítják az Apple oldalon igényes kiemelésekkel, felsorolásokkal. A legtöbb felhasználó számára értékes információt helyezzük előre. Ne bízzuk magunkat a gyártó katalógusának sorrendjére. Mi ismerjük vásárlóinkat (pl. keresési kulcsszavaik alapján) nem ők. Rendezzük a legtöbb felhasználó számára szükséges információt előre, jól kiemelve. Gondolkozzunk el minden apró részlet sorrendjén, mert ezek is hozhatnak érzékelhető változást az eladásban.
A termékleírásban törekedjünk az egyszerű nyelvezetre, hogy a paramétereket, leírásokat egyszerűbb vagy tájékozatlanabb vásárlóink is megértsék. Nem szégyen a bonyolultabb terminusokhoz szótárat vagy külső linkeket biztosítani. Természetesen csak akkor, ha valóban nem tudunk semmi egyszerűbbet kitalálni. A helyesírásról se feledkezzünk meg! Az elgépelések, hiányzó ékezetek az ő-ről, ű-ről nagyon kiábrándítólag tudnak hatni.
A vásárlók 95%-ának fontos információkat sose adjuk közre a gyártó beszkennelt prospektusaiból pdf-ben. Kényelmes megoldás, csak éppen nem jó semmire. A pdf dokumentumban nem lehet keresni oldalunkon, így számos terméket nem találnak meg majd vásárlóink. Másrészt az emberek nem szeretnek pdf dokumentumokban turkálni. Vegyük a fáradtságot és tördeljük be az oldalra ezeket az információkat.
Jó minőségű képek a termékekről
Hacsak nem digitális terméket vagy könyvet adunk el, akkor érdemes mindig több képet megmutatni a termékről. Minél több nézet, minél több színárnyalat, semmit se bízzunk a vásárló fantáziájára! Mutassuk meg a termék felületét is! Képeink ne legyenek kosz méretűek, hanem jó minőségű, akár kattintással egész képernyősre kinagyítható igényes fotók. Alkalmazhatunk valamilyen könnyen kezelhető képnézegetőt, de még egyszerűbb ha egyszerre látjuk kicsiben az összes képet, és ha az egeret rámozgatjuk egy ilyen kis képre, akkor az nagyban jelenik meg.

12 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 12 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Alza.hu UX Design szemmel: Vásárlás vagy Kihívás?

2024. okt. 04. | 5 perc olvasás

Egy gördülékeny vásárlás olyan, mint egy űrlény, aki fénysebességgel utazik. Gyors és hatékony. Az online vásárlás világában a felhasználói élmény (UX) kulcsfontosságú. A zökkenőmentes vásárlási folyamat...

A készpénzes fizetés élménye – Váltsunk azonnal mindenben digitális fizetésre vagy inkább várjunk?

2024. máj. 10. | 23 perc olvasás

Ebben a cikkben azt vizsgáljuk, hogy a végfelhasználók milyen előnyöket társítanak a fizikai készpénz használatához. Szemügyre vesszük azokat a folyamatokat és élethelyzeteket, amikor a készpénz használatát...