Kötöttségek nélküli rajzos ötletelés: mire jó a Design Studio?

A Design Studio a Design Thinking egyik legjobb és legkönnyebben használható módszere, melynek lényege, hogy a felülettel kapcsolatban készülnek különböző, a résztvevők által adekvátnak és relevánsnak érzett rajzok. Olyan kötöttségek nélkül lehet gondolkodni és közös irányt találni, amely a mainstream fejlesztésekben nem feltétlenül egyértelmű. A projekt elején jellemző információhiányt hivatott orvosolni.
Amikor így dolgozunk, az ügyféllel és akár tipikus felhasználókkal közösen húzunk vonalakat, rajzolunk négyzeteket és írunk rövid szövegeket. Röviden, ilyen egyszerű.
Persze előfordulhat, hogy valamelyik résztvevő semmiképpen sem szeretne rajzolni, ilyenkor biztosítsunk lehetőséget arra is, hogy egyszerűen leírja a gondolatait. A módszer vitathatatlan előnye, hogy rövid idő alatt számos nagyszerű ötlet merülhet fel.
design studio2
Ha az egyik legelterjedtebb definícióból indulunk ki, a Design studio egy kötöttségek (üzleti érdekek, erőforrások) nélküli rajzos ötletelés egy pár órás workshop keretein belül, ahol a projektben résztvevők (fejlesztők, projektmenedzserek, sales, support…) a saját szemléletükön keresztül világítják meg a készülő felület egy kiválasztott — általában kritikus — pontját. Nem a teljes és végleges felület megtervezése a cél, hanem az ötletek összegyűjtése, és a csapatmunka fejlesztése (mint általában a design thinking esetén). Sokszor a projekt résztvevői sem tudják pontosan mit szeretnének igazán, illetve, hogy ez hogyan fog formát ölteni. Egy ilyen foglalkozás segít megtalálni a közös irányt és megértést, ami a tervezésre, és az egész projekt élettartamára, eredményére hatással lehet.

Design studio az Ergomániánál
Design studio az Ergomániánál

Hogyan haladjunk?

  • Először is válasszuk ki az aktuális projekt kritikus, fejlesztendő pontjait
  • Szervezzünk 4-6 főből álló csapatot
  • Rajzoljuk le közösen a felmerülő ötleteket! Először egyenként (tilos lesni a másikról!), aztán párosával, majd közösen. Dolgozhat párhuzamosan sok csapat is, így a következő szakaszban egyeztethetjük az elkészült teszteket.
  • Kiegészíthetjük például a 100 dolláros teszttel is, melynek lényege, hogy a különböző funkcionális elemek elkülönítése után azokat mindenki egyénileg beárazza, így kialakul egy egész csapat által súlyozott funkció / prioritás lista.
  • Bátran olvassunk utána, sok érdekes ötlettel kiegészíthetjük még a workshopot.

További információkat, ötleteket itt találhatunk:

Oszd meg velünk véleményed

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Hogyan mérjük az UX ROI-t és bizonyítsuk üzleti hatását?

2025. máj. 27. | 18 perc olvasás

A jó felhasználói élmény (UX) természetesen alapvető egy sikeres digitális terméknél. Azonban önmagában az, hogy valami jól működik vagy jól néz ki, nem elég – azt is meg kell mutatni, hogy a UX-be fektetett...

A Nagy Digitális Rendrakás: hogyan formálhatja át az AI az appokra épülő világot?

2025. máj. 20. | 12 perc olvasás

Annak idején a PC hatékonyan „rendet tett“ az íróasztalunkon azzal, hogy a sok különböző eszközt magában egyesítette. Ma viszont digitális eszközeink vannak tele ritkán, vagy akár csak egyetlen funkcióra...