Elég lesz-e a Revolut frissítése a hiper perszonalizáció korában?

A Revolut nem kis utat tett meg viszonylag rövid, 6 éve tartó pályafutása alatt. A 2015-ben induló startup 2018-ra már elérte az unikornis státuszt (a legalább 1 millárd dolláros értékelést elérő startupokat nevezik így), ma pedig már több, mint 15 millió ügyfelet tart számon – és továbbra is töretlenül robog előre.

A folyamatosan új funkciókkal bővülő app használata azonban az utóbbi időben kissé bonyolultá vált – erre a problémára válaszolt most a Revolut az alkalmazás legújabb frissítésével, amellyel egyszerűbb és testreszabható élményt ígérnek a felhasználóknak. Ivan Vazhnov, a Revolut Android-mérnöki vezetője szerint az új elrendezés több lehetőséget nyújt a felhasználók számára, és lehetővé teszi, hogy új módon lépjenek kapcsolatba a szolgáltatásokkal. Ez persze jól hangzik, de vajon elég lesz-e ahhoz, hogy a Revolut meg tudja tartani piacvezető státuszát az egyre növekvő számú neo- és challenger bankok közt? Cikkünkben végigvesszük a Revolut 8.0 frissítés legfontosabb újdonságait és megvizsgáljuk, hogy az új felület megállja-e a helyét a feltörekvő versenytársak innovatív stratégiájával szemben.

 

A legfontosabb újítások

Amikor a frissítés után először megnyitjuk a Revolut appot, automatikusan egy onboarding videó fog minket köszönteni, amely részletesen bemutatja az újdonságokat. Ez a bemutató egy darabig még elérhető a Bejövő üzenetek fül alatt, ha véletlenül kikapcsoltuk volna, illetve a Revolut Facebook oldalán is bármikor megtekinthetjük. Lássuk tehát, milyen funkciókkal bővült az app.

 

A Hub

Az új Hub (vagy Irányítóközpont) a 8.0 verzió talán legszembetűnőbb újítása. A Hub az összes Revolut terméket egyetlen könnyen navigálható oldalon jeleníti meg, lehetővé téve, hogy egy képernyőn görgetve könnyen megtaláljuk kedvenc funkcióinkat. A legfontosabb termékek a már ismert kategóriákba csoportosítva jelennek meg, az átlátható elrendezésnek köszönhetően pedig gyorsan és egyszerűen eligazodhatunk az alkalmazásban.

 

A Hub

 

Smart search

A korábbi Revolut verziók egyik legnagyobb hibája az volt, hogy az egyre több funkcióval folyamatosan bővített alkalmazásban nehéz volt eligazodni. Erre a visszajelzésre válaszul a 8.0 verzióban a tab menüben szereplő oldalak tetejére egy intelligens keresősáv került, így a felhasználók mindenhonnan könnyedén átnavigálhatnak bárhova.

A keresősáv csak akkor jelenik meg, ha az adott oldal tetején lefelé húzzuk a képernyőt, nem foglalva ezzel feleslegesen a helyet. Az autosuggest funkció még intuitívabbá teszi a keresési folyamatot: amint belekattintunk a mezőbe, az alkalmazás egy csomó lehetőséget fog nekünk javasolni. A felső sávban a leggyakoribb keresési kategóriák szerepelnek egy-egy kattintható tag-en, alatta pedig jól elkülönülő kártyákon jelennek meg az ajánlott termékek, a legutóbbi tranzakciók és a Revolutos számláink.

Smart search

Ha gépelni kezdünk a keresősávban, a találatok továbbra is egymástól elkülönülő kártyákon jelennek meg. Az alapvető kategóriák (mint a például a tranzakciók, címzettek vagy részvények) mellett a kereső a lehetséges találatokat egészen új csoportokra bontva listázza ki: a begépelt karakterektől függ, hogy megjelenik e az oldalon például a ‘Fizetési műveletek’, a ‘legfrissebb hírek’, a ‘Felfedezés’ vagy a ‘Probléma kiválasztása’ kategória kártyája, rajta a begépelt karaktereknek megfelelő találatokkal.

Autosuggest

Ha a felső tag sáv valamelyik elemére kattintunk, az adott kategória nem tag-ként jelenik meg a keresősávban, hanem szövegesen, mintha begépeltük volna. A keresési találatok is ennek megfelelően jelennek meg, tehát ezek a tag-ek nem szűrőként funkcionálnak, csak meggyorsíthatják a karakterek bepötyögését a keresőmezőbe.

Autosuggest keresés tag-el

Ez a komplex keresési feature nagyban segít eligazodni az alkalmazás egyes szolgáltatásai közt, a csoportokban megjelenített találatok felülete pedig előtérbe helyez olyan funkciókat is, amelyek létezéséről sok felhasználó ezidáig talán nem is tudott.

 

Testreszabható kezdőképernyő

A testreszabhatóság-trend hulláma, ami az elmúlt években végigsöpört a legnagyobb szolgáltatókon (mint például a Facebook hírfolyam személyreszabhatósága vagy az Apple IOS 14 frissítés widget funkciói) a Revolutot is elérte – az új verzióban lehetőségünk van kitűzni (és eltávolítani) a számunkra fontos funkciókat a kezdőképernyőnkre, így kedvünkre állíthatjuk össze magunknak, hogy mit akarunk látni az alkalmazás megnyitásakor. Ez az új lehetőség sok ügyfél életét könnyítheti meg, hiszen ahogy a Revolut szolgáltatásainak kínálata egyre bővült, úgy lett egyre szélesebb és változatosabb a felhasználók köre is, akik egymástól teljesen különböző célokra is használhatják az alkalmazást. A testreszabható kezdőképernyő funkciója lehetővé teszi, hogy a számunkra ténylegesen releváns információt lássuk csak, megkönnyítve és felgyorsítva ezzel az applikáció használatát.

Ehhez nem kell mást tennünk, mint a kiválasztott termék vagy funkció aloldalán a jobb felső sarokban lévő pöttyökre kattintani, majd a felúszó kontext menüből kiválasztani a Kitűzés a kezdőképernyőre/Eltávolitás a kezdőlapról opciót. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy kissé elrejtették ezt a funkciót, de a már fent említett onboarding videóban részletesen bemutatják a testreszabás működését. Persze ha valaki lemaradt volna róla, vagy nem nézte végig a videót annak esélyes, hogy csak véletlenül talál rá a három pöttyre és így a kontext menüre.

Testreszabás – felúszó kontext menü

 

Hiper perszonalizáció – a Fintech jövője?

A kezdőképernyő testreszabhatósága mögött a perszonalizáció gondolata áll. Ez a trend önmagában nem új keletű, a mainstream bankok jó ideje foglalkoznak a pénzügyi szolgáltatások bizonyos mértékű személyre szabásával. Az elmúlt években azonban az alkalmazások és szolgáltatások testreszabhatósága egyre magasabb szinteket ér el – ez az úgynevezett hiper perszonalizáció.

A hiper perszonalizáció valós idejú adatokat ötvöz olyan csúcstechnológiákkal mint például a mesterséges intelligencia (AI), annak érdekében, hogy relevánsabb információval szolgáljon a felhasználóknak az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban.

Egy friss Deloitte kutatás felvázolta, hogy a hiper perszonalizáció “elengedhetetlen a bankok számára”, hiszen ez teszi lehetővé számukra, hogy közvetlenül és gyorsan reagáljanak az ügyfelek igényeire, emellett kiváló eszköz a financiális inkluzivitás (és így a bevétel) növelésére, és arra, hogy megkülönböztessék magukat a konkurens bankok márkáitól. A 2020-as évi világjárvány minden bizonnyal nagymértékben elősegítette a trend gyors elterjedését – ahogy az elmúlt 12 hónapban megugrott az emberek igénye a személyre szabott digitális interakciók iránt, úgy a banki szolgáltatások is jelentősen megváltoztak.

Steve Whiting, a Soldo fizetés-technológiai vezetője fogalmazott így: “Az internet, a mobiltelefonok és a közösségi média fejlődése azt hozta magával, hogy a fogyasztók (az üzleti vezetők is ide tartoznak) zökkenőmentes, felhasználóbarát szolgáltatásokat várnak el. Olyan könnyedséggel akarják kezelni a pénzügyi tevékenységeiket, mint a fényképeiket a Facebookon vagy az Instagramon. Úgy gondolom, ez lehet a Fintech definíciója: ugyanazok a technikák és technológiák, amelyek elhozták az internetet, a közösségi médiát és a mobilt, átültetve a pénzügy világába.”

Ezek a digitálisan testreszabott felhasználói tapasztalatok jelenthetik a bankszektor jövőjét, különösen a challenger bankok esetében, mivel ez teszi lehetővé számukra, hogy versenyképesekké váljanak (vagy maradjanak) az inkumbens bankokkal szemben. A digitális platform lehetőséget ad a pénzügyi intézeteknek a tartalom széles skálájú személyre szabására, a folyamat automatizálására, a személyesebb és mélyebb ügyfél kapcsolat kialakítására és a felhasználók folyamatos tájékoztatására. Ilyen és ehhez hasonló személyre szabott interakciók kínálatával ezek a vállalatok nagyon értékes pozitív felhasználói élményt tudnak nyújtani.

A Fintech-ek már élen járnak ennek a trendnek a kiaknázásában, különösen azok, akik az Y és a Z-generációt célozták meg. Ezek a korosztályok az internettel együtt nőttek fel, aminek köszönhetően sokkal tájékozottabbak a pénzügyek terén, mint a korábbi generációk tagjai, abból adódoan, hogy könnyebb a releváns információkhoz hozzáférni. Egészen más elveket és módszereket választanak arra, hogy hogyan és mire költik a pénzüket. Ők azok, akik ténylegesen személyre szabottabb funkciókat várnak el a digitális bankjuktól.

 

Mitto

Izgalmas példa erre a hiper perszonalizációt és a tudatos költekezést ötvöztő, tizenévesekre és fiatal felnőttekre összpontosító spanyol neobank, a Mitto. A Mitto egy öko-lábnyom mérő szolgáltatással egészítette ki a klasszikus banki funkcióit, amely nyomon követi a felhasználók vásárlásainak CO2-hatását, és összehasonlítja azt az ismerőseikkel. A gondolat mögötte az, hogy ha látják és megértik az egyes vásárlások és befizetések hatását, a felhasználók fenntarthatóbb pénzügyi döntéseket hoznak majd a mindennapokban. A Mitto emellett kedvezményeket is kínál a fenntartható márkákra és szolgáltatásokra, lehetőséget adva ezzel a felhasználóknak arra, hogy kapcsolatba lépjenek a számukra fontos értékeket képviselő márkákkal.

Mitto felület

 

Atom

A szintén a fiatalabb korosztályt megcélzó Atom a piacra lépési stratégiája részeként elindította a „Tervezd meg a saját logódat” kampányt. A felhasználók a regisztrációt követően nem az Atom saját logójával találták magukat szemben, hanem egy egyedi, személyre szabott logó köszöntött őket amely még a nevüket is magába foglalta (pl. Charlie’s Bank). A kampány 1,4 millió logót generált, és segített létrehozni egy elkötelezett ügyfélkört, mindezt még az előtt, hogy maga a termék kikerült volna a piacra. Ennek az egyedi felhasználói élmény megteremtésének, valamint a szájról szájra terjedő ajánlásoknak és jelentős közösségi média kampányoknak köszönhetően az Atom mára az Egyesült Királyság egyik legnagyobb challenger bankjává nőtte ki magát.

 

Bank of Ireland

A Bank of Ireland adatokat használ az ügyfélszolgálati programjának keretében, hogy elősegítse az ügyfélkapcsolatok elmélyítését. A cég a technológiai óriások példája nyomán követi és felcimkézi az üzeneteket annak érdekében, hogy személyre szabhassa azokat, és ez által tudjon testre szabott szolgáltatásokat és élményeket kínálni az adott ágazatokon belül. A Bank of Ireland egyesíti az online és az offline adatokat, így egyedi és átfogó áttekintéssel rendelkezik az ügyfelek információiról. Ennek eredményeként 278%-al nőtt a digitális felületeken keresztül indított regisztrációk és jelentkezések száma.

 

HSBC

A HSBC mesterséges intelligenciát használ arra, hogy megjósolja, hogyan szeretnék az ügyfelek beváltani a hitelkártya pontokat – ennek köszönhetően személyre szabott jutalmakat tudnak kínálni a rewards-programban résztvevő ügyfeleknek. A gondolat mögötte az, hogy amíg az ügyfelek egyre értékesebb jutalmakat tudhatnak magukénak, a verseny folyamatosan növekszik. A Tearsheet jelentése szerin a személyre szabott jutalmakban részesülő ügyfelek 70%-a nagyon meg volt elégedve az ajándékokkal, az e-mailek megnyitási aránya pedig megugrott 40%-al.

 

Megállja-e a Revolut a helyét?

A fenti példákhoz képest az lehet az első gondolatunk, hogy a Revolut ezekhez képest még sehol nem jár a perszonalizáció terén. Ez azért nem fedi le az igazságot – a kezdőképernyő testreszabhatósága fontos lépés volt a jó irányba, és talán el is árult a cég stratégiájáról annyit, hogy a Revolut elkötelezett amellett, hogy a lehető legjobban kiismerje széles felhasználói körét, és azok igényeire szabott módszerekkel igyekezzen számukra a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítani.

Ahogy egy vállalkozás lassan kiismeri ügyfeleit és egyre jobb élményeket és szolgáltatásokat nyújt nekik, egy nagyon fontos értéket kap tőlük vissza: kiépül a bizalom. Évszázadokkal ezelőtt egy gazdag család generációkon keresztül is tarthatta a kapcsolatot egy megbízható tanácsadóval. A hiper perszonalizáció ennek a megbízható kapcsolatnak a 21. századi változatát kívánja elősegíteni egy széles skálán elérhető, nagyszámú és sokszínű ügyfélkör számára úgy, hogy az emberinek és intuitívnak érződjön. A pusztán üzleti viszonyt kívánja olyan emberi kapcsolattá átalakítani, amit érdemes hosszú távon megtartani – más szavakkal lojalitást épít felhasználókban a szolgáltatás és a márka iránt, ami a mai gyorsan változó és ingatag világ egyik legértékesebb árucikke.

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Együttműködés UX ügynökséggel: Melyik UX design csapatot válasszuk? – 3. rész

    2023. máj. 30. | 21 perc olvasás

    Miért érdemes UX ügynökséggel dolgozni? Vannak olyan társaságok, amelyek kezdettől fogva együtt dolgoznak egy UX ügynökséggel. Mások csak később fordulnak hozzájuk, és vannak olyanok is, amelyek egyáltalán...

    Együttműködés házon belüli csapattal: Melyik UX design csapatot válasszuk? – 2. rész

    2023. máj. 02. | 17 perc olvasás

    Miért érdemes házon belüli csapatot létrehozni? Előfordulhat, hogy üzleti pályafutásod egy bizonyos pontján ráébredsz, hogy túl sokat költesz a UX-re, vagy egyszerűen csak észreveszed, hogy a UX kulcsfontosságú...