4 ámulatba ejtő iPhone alkalmazás: Pinterest

Korábbi blogbejegyzéseimben elég sokat foglalkoztam azzal, hogy melyik weboldalnak mi a gyengéje és esetleg, ha van neki, akkor  mi az erőssége. Most egy kisebb sorozatban 4 iPhone alkalmazást szeretnék röviden bemutatni kizárólag abban a megközelítésben, hogy mit tanulhatunk tőlük. Ennek keretében az alkalmazást összevetem az oldalt webes és web mobil változatával, hogy lássuk min. és hogyan érdemes változtatni.
 
Pinterest iPhone mobilalkalmazás
Akciógombok az alkalmazásban
A Pinterest mobil mind a két menüsávot használja, de a felsőt igazán csak önmagának a hirdetésére, míg az alsóba rejti az egész oldalra értelmezhető akciókat tartalmazó ikonokat. Ügyes, hogy ezek görgetés és nézelődés során eltűnnek, viszont ha elkezdünk felfelé görgetni, akkor ezek a menük újra megjelennek. Kellemes ez a megoldás, mivel nagyon könnyű előhívni, de semmi sem foglal helyett a tartalomtól, azaz a képektől.
Az ikonoknál érdekes megoldás, hogy a teljesen egyértelmű fényképkészítést nem címkézik, míg a kevésbé egyértelmű többi ikont igen. Ezekből az explore kifejezetten ötletes, míg a news vagy a following ezzel szemben már kevésbé telitalálat. Innen leginkább az tanulhatjuk, hogy egy iPhone alkalmazásban is lehet címkézni az ikonokat, ha némelyik nem sikerült annyira ütősre. Ha áttekintjük a képeket, amelyeket a pinterest különféle változatairól készítettem, akkor látható, hogy a webes élményt az alkalmazás sikeresebben ültette át mobilra. A web mobil változat hatalmas egyhasábos képei gyakran ügyetlenül jelennek meg, mert a mobilra nem fér el a teljes tartalom. A web mobilon a mouse overes gesztusok (kommentelés, likeolás, kitűzés) direktben megjelenített gombként jelennek meg, míg a kép tulajdonosa a kép felett jelenik meg. Ez önmagában nem tűnik egy túl motivált döntésnek. Ezzel szemben az alkalmazás hűbben követi a webes szerkezetet, egyedül a pin és a like szavakat cseréli le könnyen értelmezhető ikonokra helyesen. A repin és a like gombok viszont túl kicsik és közel is vannak a felhasználó nevéhez, így könnyű mellékattintani.
Pinterest web
Pinterest web mobil
Kép a weben overlayben
Követhető felhasználók az iPhone alkalmazásban
Nagyon igényesen a weben egy feljövő felületen jelennek meg a képek a találataink előtt. A mobilon ez viszont kevésbé kivitelezhető, így ott ezek mindig önálló oldalra visznek. Az alkalmazásban helyesen csak itt jelenik meg a komment, hisz a kis listában erre hely sincs, és az inger is gyengébb lehet a felhasználóknál, hogy nekiálljanak és bepötyögjenek valamit a mobiljukról, mint a gépen. A további követhető felhasználók böngészését is kellemesen oldotta meg az alkalmazás, ahol ujjunkkal könnyedén végigprögethetjük őket. Ennek a lehetőségét mutatja a második kép, amely egy kicsit kilóg a képernyőről. A web mobilos változatban ez a nézet hiányzik, ott minden akciót a listában hajthatunk végre. Ez némi magyarázatot ad arra is, hogy egy kép miért nem két hasábosan jelenik meg itt, a tervezők próbálták egy nézetbe gyúrni a kettőt. Hogy miért? Ha egy új oldalra kellene átmennünk ilyenkor az igen hosszadalmas lenne és teljesen tönkretenné a felhasználói élményt, ha egy egy képre másodperceket kellene várnunk. Ennek fényében a web mobilos felület visszalépései érthetőbbé és elfogadhatóbbá válnak a web kényelmessége és az alkalmazás gördülékenysége mellett.

3 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 3 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...