Weblaptervezés: a jó menü ismérvei 3.

8. Hasonló tartalmak kerüljenek egymás mellé
Kategóriáinkat próbáljuk úgy csoportosítani, hogy a tartalomban rokon elemek kerüljenek egymás mellé. Nézzük mi a helyzet a Cnn.com -on.

 
Home-t (nyitót) majd később említem. Nézzük a többit. World (világ), U.S (USA). Egymás mellett, mert világ és “hazai” hírekről van szó. Ehhez elég közel áll a politika, és jó, hogy itt van a bűnözés is. Magyar szemmel talán kicsit szokatlan, hogy ennyire kiemelt helyen van. A hír jellegű súlyos pontok után jön egy blokkban a szórakozás, művelődés. Health (Egészség) és Tech (Technika) egymás mellett jól megfér, főleg, hogy vannak átfedéseik. Ezekhez viszonylag közel áll a Travel (Utazás) és a Living (Életmód).
Ezek különösen jó, hogy egymás mellé kerületek, mert közeli tartalmak. A sports (sport) is jó helyen van itt, bár nem igazán érthető a kiszürkített volta. Vagyis biztos azért szürke, mert a szerkesztő másfajta, esetleg kevésbé fontos tartalomnak tartják. A Time.com szerepe itt nehezen értelmezhető, a business (üzlet) pedig  inkább a politika mellé való. Ha némileg ironikus lennék, akkor azt mondanám, hogy az üzlet jó helyen lenne félúton a politika és a bűnözés közt.
Az ilyenfajta elrendezésnek az a lényege, ha valaki valamilyen specifikus tartalmakra keres, akkor könnyebben tájékozódik. Pl. ha meglátja, hogy utazás, akkor biztos lehet abban, hogy ehhez közelebb van az életmód, mint a politika. Ezek csak tört másodpercek, de a böngészésben ez nagyon számít. Itt nagyon apró problémák is csalódást és távozást okozhatnak.
9. Konvencionális menüpontok a konvencionális helyre valók
Vannak olyan, a legtöbb oldalon előforduló menüpontok, amelyeknek megvan a maga bevett helye. Ezeket illik mindig ugyanoda tenni. A nyitó (home) mindig legyen bal oldalt, ha van. A kommunikációval, céges információval kapcsolatos pontokat illik jobb oldalra tenni. Kapcsolat pont legyen jobb oldalt, mellette a magunkról. Ha van sajtó, fórum, más kommunikációs pont, hacsak nem ez az oldal fő funkciója, akkor ezeknek szintén jó helyük van jobb oldalt. Ilyenkor célszerű a legelterjedtebb neveket használni. Ne találjunk ki új elnevezéseket. Jó a kapcsolat, magunkról, nyitó, sajtó, segítség, gy.i.k., fórum stb. Ha nem tudjuk, hogy mi illik, akkor nézzünk meg 10 konkurens, vélhetőleg nálunk nagyobb és profibb cég gyakorlatát.
10. Szimuláljunk folyamatokat
Mivel balról jobbra olvasunk ez kifejti hatását a menüknél is. Legnagyobb hangsúlyt a bal oldalon lévő elemek kapják. Kis hangsúly tolódik még a jobb szélre, mert az is vizuálisan kiugrik. Azaz a leglényegetelenebb menüpontjainknak jobb középen van a helye. Természetesen ebben figyelembe kell venni a 8-as és a 9-es pontot is. Nincs univerzális megoldás, mindig mérlegelni kell. Használjuk ki az olvasás természetes útját. Tegyük balra azokra a dolgokra utaló menüket, amelyekkel valószínűleg előbb dolgoznak, és jó ha az utána következő lépés tőle jobbra van. Pl. a vásárlás pont után jöjjön a rendelés, majd a szállítás és a garancia.

Szépen látszik ez a Saab nemzetközi oldalán. Első pont a cars (autók). Megszeretjük a saabot és választunk egyet. Utána megvesszük (buy & own – vásárolj és birtokolj), majd bekapcsolódunk a rajongói közösségbe (Saab World – Saab világ)

11 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 11 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

A dán Fintech szcéna – Bizalom, design és még valami más is

2021. aug. 31. | 28 perc olvasás

Beszélgetésünk felénél meg kell kérnem Sarah Millertont, hogy ismételjen meg valamit, mert biztosan félreértettem valamit. Ugye, nem azt mondta, hogy “amikor kimegyünk a Fintech-hajónkra”? ...

Elég lesz-e a Revolut frissítése a hiper perszonalizáció korában?

2021. aug. 17. | 13 perc olvasás

A Revolut nem kis utat tett meg viszonylag rövid, 6 éve tartó pályafutása alatt. A 2015-ben induló startup 2018-ra már elérte az unikornis státuszt (a legalább 1 millárd dolláros értékelést elérő startupokat...