Az oldal átalakításának megkezdése előtt javasolt egy SEO audit alapján felmérni a jelenlegi helyzetet. A SEO audit által és a korábbi weboldallal elérni kívánt célok alapján építhető fel a keresőoptimalizálási stratégia és határozható meg azon egyes lépései. A SEO audit iránymutatást és javaslatokat fogalmaz meg, amelynek erdményeként a megrendelő organikus látogatottsága napi több ezerrel nőhet.
A SEO audit az alábbi elemeket tartalmazza:
- Kulcsszó kutatás: főbb kulcsszavak meghatározása kb. 40 db kulcsszó
- Helyezés (ranking) riport: az ügyfél jelenlegi pozíciója a fenti kulcsszavakra a keresőkben
- Versenytárs elemzés: főbb versenytársak meghatározása és azok SEO paramétereinek összehasonlítása
- Backlink analízis: jelenlegi backlink státusz
- On-site keresőoptimalizálási paraméterek vizsgálata: javaslat az egyes on-site elemek használatára (title, meta elemek, heading elemek, url struktúra, rich snippet elemek, kulcsszó sűrűség stb.)
- Linkstruktúra vizsgálata: linkstruktúra elemzése és indexelt oldalak listázása
- Oldal betöltési sebesség ellenőrzése és javaslattétel annak javítására
- Off-site keresőoptimalizálási paraméterek vizsgálata: javaslat az egyes off-site beállításokra (linképítési módszerek, sitemap, robots.txt, stb.)
- Javaslat az oldal programozási standardjaira
- Analitikai vizsgálat: javaslat a konverzió mérési stratégiákra
- Social média és annak jelentősége: a jelenlegi social media helyzet felmérése és javaslattétel annak javítására
- Információ az ügyféltől:Hozzáférés a Google Analyticshez és a Search Console-hoz
- Ügyféloldali részvétel:Aktív kommunikáció és együttműködés a kutatásban
- Leszállítandók:Részletes dokumentum, amely tartalmazza az on-site és az off-site SEO beállításokkal és feladatokkal kapcsolatos ajánlásainkat