Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
A 2010. november 10.-én elmondott előadásomat itt a blogban is elérhetővé teszem, hogy aki nem jutott el a használhatóság világnapjának alkalmából tartott rendezvényünkre, az mégis olvashassa a pdf formátumú prezentációt (4 Mb), vagy átfussa itt a szöveget, ami tartalmában azonos.
MIRŐL FOGOK BESZÉLNI?
- Milyen hatékonyságnövekedés érhető el?
- Működik ez Magyarországon?
- Sikertörténet kevés munkával
NIELSEN MÁR MEGMONDTA
- 2003-ban 135%-os javulás, a konverzió átlagosan 100%-osan nőtt
- 2008-ban már „csak” 83%-os átlagos növekedés
MŰKÖDIK-E MAGYAR VISZONYOK KÖZT?
- Elég jó lenne még ez a 83% is, de…
- Működik ez Magyarországon?
- Tényleg el lehet érni ilyen jó eredményeket?
KI HISZI EZT EL?
Az ergonómus elhiszi.
Az ügyfél kételkedik.
A KONVERZIÓ A LÉNYEG
- Nem az összeladástól függ (látogatók száma változhat) Konverziót más tényezők is befolyásolják (offline-online
- reklám, design, termékminőség, termékárazás stb.)
- Az eladásokra hat közvetlenül a SEO, a konverzióra csak áttételesen.
KEVÉS MUNKA IS EREDMÉNYT HOZ
- Itthon a 2003-as amerikai viszonyokhoz hasonló a helyzet
- Vettünk egy egyszerű felépítésű webshopot (hoditas.hu, parfümkereskedés)
- Kétszeresére növeltük a konverziót
- 10 napot dolgoztunk (2 nap ergonómia, 8 nap fejlesztés)
MIT CSINÁLTUNK?
- Könnyebben áttekinthető termék és listaoldalak
- Vásárlási folyamatok érzékelhetőbbé és direktebbé tétele
- Egyértelműbb, aktivitásra serkentő és kevésbé redundáns szövegek
Régi terméklista
Új terméklista
Régi termékoldal
Új termékoldal
VÁSÁRLÁS
- kiemelt, jól látható gombok
- nagyobb termékfotók
- sávos táblázatos tagolás
- azonnali megrendelési lehetőség
- sorközi hibaüzenetek
- törlés egyszerűsítése
Vásárlás oldal
ÖSSZEFOGLALÁS
- Egy eset nem igazolja, hogy általánosan 100%-os konverziónövekedést lehet elérni, de…
- Itthon is működik Az ergonómia igen olcsó konverziónövelő.
- A kevés munkának és az alacsony költségeknek köszönhetően már sokkal kisebb javulás is gyorsan megtérülne.
Mind a 11 hozzászólás mutatása
11 hozzászólás
Oszd meg velünk véleményed
Rung András | 2010. Nov. 12.
@sonance: Az év honlapja díjra én se tenném az életem. A Cib is volt év honlapja, amikor még firefox-szal se lehetett használni az online felületüket. A bizottságban legalábbis régen egyetlen ergonómiaközeli ember se volt, akit legalábbis én ismernék. A k&h tényleg nem lenyűgöző, egy durva felújítást megérdemelne. Igazad van.
Rung András | 2010. Nov. 12.
@zsuzskaa: Hajrá akkor, minden oldalra ráfér mindig egy kis javítás és a javulás valóban lenyűgöző és alaposan támogatott:
www.useit.com/alertbox/roi.html
www.useit.com/alertbox/roi-first-study.html
sonance | 2010. Nov. 12.
Igazán jó ergonómiai elemzést a K&H bank oldaláról lehetne írni, amire a "katasztrófa" szó szerintem kevés. Az egyszerű netbankoló élből elbukik, mert annyira sz@r helyen van megoldva a belépés, ráadásul több lépcsőben jut el a bejelentkezésig.
A bank online felületét első éves informatikai hallgató jobban megcsinálja, illogikus felépítésű, a gombok beleolvadnak a környezetbe, fordított sorrendben vannak (jobb oldalon keresnéd, de bal oldalon vannak), hogy utalásnál tuti a "mégsem" gombra kattints, a kijelentkezéshez az oldal aljára kell görgetni, a jobb szélen a láblécbe van betéve... Sorolhatnám mekkora igénytelenség, pedig ha van pénz, az a banknál halmozottan a rendelkezésre áll.
Régebben láttam, az év honlapja vagy micsoda volt, meg van a véleményem a díjról ezek után...
zsuzskaa | 2010. Nov. 12.
hm, nagyon meggyőző, azt hiszem a mi házunk táján is kéne egy ilyen tuning:)
Rung András | 2010. Nov. 12.
@Asszem: Hát, én nem tartom olyan rossznak az amazont, de valóban rengeteg az információ és az adat, amiben nehéz rendet vágni.
Rung András | 2010. Nov. 12.
@gabesas: Igen, ezeknél a kérdés, hogy jó-e a marketing és a koncepció, ha igen, akkor még mindig megéri ezeket újra összerakni. Ha meg nem, akkor tényleg kár bajlódni velük.
marketingghost | 2010. Nov. 11.
Köszi a postot!!ritkán látni a magyar weben valami érdekeset és használhatót is a témában...
Asszem | 2010. Nov. 11.
Én az Amazon.com-on tévedek el mindig, azt nem lehetne valahogy ergonómosítani?
gabesas | 2010. Nov. 11.
Köszi a postot, érdekes volt mindenképpen. Igazából csak az jutott eszembe hogy egy csomó régi fejlesztésű, hulladék webshopnál nemnagyon lehetne ezt megtenni sajnos. Sokszor találkozok olyan kódokkal, amikbe egyszerűbb nem belenyúlni, hanem a nulláról fejleszteni egy teljesen újat, ott ez a néhány nap valószínűleg többre nyúlna.
Viszont a konverzió növekedése nagyon jól mutat!
Rung András | 2010. Nov. 11.
Igen, lehet, hogy nem az ergonómus a legolcsóbb ember a fejlesztésben, de talán az ő munkaórái nagyon sokat hoznak a sikerhez, vagy inkább fogalmazzunk úgy, ha kihagyjuk, akkor az nagy kárt okoz. A mi példánk tényleg azt mutatta meg, hogy kis okossággal csodákat lehet művelni. Persze a 100%-os konverziónövekedés csak olyan oldalon segít, ahol a termék egyáltalán eladható. Ez a parfümjeink esetében nem volt probléma.
polgarp | 2010. Nov. 11.
Nekem a legfontosabb információ az előadásodban a 2 nap ergonómiai ráfordítás = 100%-os koverziónövelés volt.
Talán itthon fontos lehet a "usability félpénzen" hozzáállás már csak a méretek miatt is, azaz hogy lehet már kevés ergonómiai befektetéssel is nagy eredményt elérni.