Színek használata a weben

Arra gondoltam, hogy a könyvünkből egy két dolgot érdekességképp közzé teszek. Ezek az irányelvek, amelyeket 2003-ban megfogalmaztunk a színek használatával kapcsolatban. A konkrét színekkel kapcsolatos megállapítások lehet, hogy már változtak, de szerintem a 3-5 pont még mindig nagyon helyén van, mivel nagyon általános vizuális igazságokat fogalmaz meg, amelyeket az ókortól hat az emberre. A kutatás legérdekesebb része az volt, hogy nagyon alapvető vizuális törvények, amelyeket még Arnheim fogalmazott meg szépen a weben is érvényesek.
1. Honlapunk megtervezésében kiemelten fontos szerepet kell szánni a színnek, mert a tartalmi preferenciákhoz hasonlóan nagy befolyással rendelkezik. Általában legkedveltebb a narancs, kék és a fehér háttér, kerüljük a lila és a szürke hátteret, azonban megállapítható, hogy az egyes színek kiválasztásában mindig több szempont mérlegelése után döntsünk.
Az olvashatóság megítélésében jelentősen belejátszanak szubjektív tényezők: felhasználóink hajlamosak egy nehezebben olvasható szöveget is elfogadni, ha az egyébként színpreferenciáiknak megfelelő.
2. Nők és férfiak színpreferenciájában nagy különbségek vannak, ami azonban a korral együtt, illetve a tartalom függvényében folyamatosan változik. Általában férfias témáknál ajánlott a narancs, kék vagy zöld háttér, nőies témáknál ajánlott a kék, piros vagy a fehér háttér. Semleges témákban inkább a férfias témáknál megszokott színek az elfogadhatóbbak.
3. Azonos színű objektumokkal könnyedén vezethetjük a felhasználó tekintetét, különösen, ha ezek közel vannak egymáshoz. Ez az eszköz különösen alkalmas arra, hogy fontosabb navigációs pontokat kiemeljünk, illetve egymástól fizikailag távolabb eső elemeket vizuálisan összekapcsoljunk, amivel megkönnyíthetjük a felhasználók számára az eligazodást.
4. Több azonos színű objektum ronthatja a felhasználói tekintetvezető hatást, vagyis csínján kell bánni vizuális eszközeinkkel.
5. A keresett objektumhoz ne helyezzünk közel azonos színű egyéb objektumot, mert rontják annak megtalálási idejét.

2 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 2 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Mi az a hangalapú kezelőfelület és miért van rá valójában szükség?

2020. aug. 11. | 13 perc olvasás

A hangalapú kezelőfelületek az élet számos területén jelen vannak. Néha kifejezetten hasznosak, például ha fontos az érintésmentes használat, mondjuk egy járvány idején, közterületen, vagy bármikor egy...

Mi az a service design és miért kell egy banki szolgáltatást megtervezni?

2020. Júl. 02. | 15 perc olvasás

Egy szolgáltatás életciklusát 5 részre oszthatjuk fel az ITIL (Information Technology Infrastructure Library, azaz a Információs Technológiai Infrastruktúra Könyvtára) módszertana szerint: Szolgáltatás...