Színek használata a weben

Arra gondoltam, hogy a könyvünkből egy két dolgot érdekességképp közzé teszek. Ezek az irányelvek, amelyeket 2003-ban megfogalmaztunk a színek használatával kapcsolatban. A konkrét színekkel kapcsolatos megállapítások lehet, hogy már változtak, de szerintem a 3-5 pont még mindig nagyon helyén van, mivel nagyon általános vizuális igazságokat fogalmaz meg, amelyeket az ókortól hat az emberre. A kutatás legérdekesebb része az volt, hogy nagyon alapvető vizuális törvények, amelyeket még Arnheim fogalmazott meg szépen a weben is érvényesek.
1. Honlapunk megtervezésében kiemelten fontos szerepet kell szánni a színnek, mert a tartalmi preferenciákhoz hasonlóan nagy befolyással rendelkezik. Általában legkedveltebb a narancs, kék és a fehér háttér, kerüljük a lila és a szürke hátteret, azonban megállapítható, hogy az egyes színek kiválasztásában mindig több szempont mérlegelése után döntsünk.
Az olvashatóság megítélésében jelentősen belejátszanak szubjektív tényezők: felhasználóink hajlamosak egy nehezebben olvasható szöveget is elfogadni, ha az egyébként színpreferenciáiknak megfelelő.
2. Nők és férfiak színpreferenciájában nagy különbségek vannak, ami azonban a korral együtt, illetve a tartalom függvényében folyamatosan változik. Általában férfias témáknál ajánlott a narancs, kék vagy zöld háttér, nőies témáknál ajánlott a kék, piros vagy a fehér háttér. Semleges témákban inkább a férfias témáknál megszokott színek az elfogadhatóbbak.
3. Azonos színű objektumokkal könnyedén vezethetjük a felhasználó tekintetét, különösen, ha ezek közel vannak egymáshoz. Ez az eszköz különösen alkalmas arra, hogy fontosabb navigációs pontokat kiemeljünk, illetve egymástól fizikailag távolabb eső elemeket vizuálisan összekapcsoljunk, amivel megkönnyíthetjük a felhasználók számára az eligazodást.
4. Több azonos színű objektum ronthatja a felhasználói tekintetvezető hatást, vagyis csínján kell bánni vizuális eszközeinkkel.
5. A keresett objektumhoz ne helyezzünk közel azonos színű egyéb objektumot, mert rontják annak megtalálási idejét.

2 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 2 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Hogyan érdemes tesztelni a hangalapú kezelőfelületet és hogyan nem: gyakorlati útmutató

2021. feb. 02. | 17 perc olvasás

A VUI-k, azaz hangalapú kezelőfelületek esetében pontosan olyan lényeges a felhasználói tesztelés, mint bármely más rendszernél. Habár a tesztek nagyban fognak hasonlítani azokhoz, amiket a mobil alkalmazásoknál...

Az Értékajánlat valóban elvégzi a munkát

2021. jan. 19. | 18 perc olvasás

A Business Canvas modellt először egy Alexander Osterwalder nevű svájci vállalkozó mutatta be úgy 2005 körül. Nem mellesleg ő a több mint egymillió példányban eladott Business Model Generation című könyv...