A UI design lényege

Az Ergomániánál a UI design szorosan összefügg az ügyfélélménnyel – a UX tervezők egyik feladata, hogy biztosítsák, a drótvázzal reprezentált tervezetek a felhasználóknak tetsző, végső alakot öltenek. A legfontosabb négy szempont:

  1. Megfelelőségi állapotok és variációk, azaz megfelel-e a komponens a viselkedési irányelveknek, és minden állapotra kiterjed-e?
  2. Válaszkészség, azaz világos és használható-e a felhasználói felület a minimális, a szabványos és a nagy felbontás esetén?
  3. Tartalom rugalmassága, azaz törik, szétcsúszik-e az elrendezés, ha a tartalom túl nagy vagy kicsi lenne?
  4. Funkcionalitás, azaz milyen a gombok viselkedése, a navigáció, a hibakezelés, a szűrés, a keresés, stb.

A UI design alapvetően intuitív, esztétikus, interaktív felületek tervezéséről szól, de mégsem tekinthető grafikai tervezésnek, mert a UI design során mindenek előtt az online térben (weboldalak, mobil alkalmazások), vagy online szolgáltatások elérésére használatos felületek (pl. érintőkijelzők) kialakítása zajlik.

A UI design jócskán túlmutat a grafikai munkákon, mert ezek csak az elemek, amiket felhasználunk a felület tervezés során. Egyik fő célja a márka, a cég arculatát kifejező, emlékezetes digitális arculat megtervezése.

 

A UI design az Ergomániánál

A UI design során tervezzük meg:

  • A felhasználói felület elemeit, mint grafikák, gombok, ikonok, illusztrációk
  • A színvilágot, a tipográfiát (betűtípusokat, szövegelrendezést)
  • A vizuális elrendezést, végső képernyő nézeteket, különböző variációikat

A tervezés során alapvetően három fő szakaszon megyünk keresztül:

  1. Rendszerezzük a felhasználói igényeket és elvárásokat a színvilág, grafikák, stb. terén
  2. Megalkotjuk az átfogó képet és annak legkisebb elemét is, több változatban
  3. Véglegesítjük a tervet és az ügyfelünk egy kész UI designt kap

 

A UI design főbb módszerei

Az Ergomániánál elsődlegesen abból a tapasztalatból indulunk ki, hogy az ügyfelek többsége pillanatok alatt dönt érzelmi impulzusok alapján, és két dolog hat rá elsősorban egy felhasználói felület esetén:

  1. Mennyire tetszetős és felel meg a branddel kapcsolatos elvárásainak
  2. Mennyire áttekinthető és használható

Egy, az elvárásaiknak megfelelő, a céljukat könnyedén kiszolgáló UI emiatt „láthatatlan” kell legyen: a cél nem az, hogy a design elvonja a figyelmüket, hanem hogy tetszetős módon segítse a tevékenységük minél eredményesebb elvégzését.

Szintén fontos szempont, hogy az Ergománia által tervezett UI-k mindig az ügyfeleink cégének, márkájának arculatához illeszkedjen, azzal organikus egységet alkosson és megerősítse a felhasználók bizalmát a cég felé, illetve erősítse a márkahűséget.

Az Ergománia tapasztalatai szerint a három legjobb UI design szoftver a Figma, a Sketch és az Adobe XD, bár mi a Sketchet és a Figmát részesítjük előnyben.

 

Mit nyernek az ügyfeleink a UI designnal?

A UI design által az ügyfeleink cége négy előnyre is szert tehet a versenytársakkal szemben:

  1. A felhasználóik elégedettségének és bizalmának növekedése
  2. Ha a jó design konzisztens akkor átvihető új termékekre, csatornákra
  3. Márkahűség és márkabizalom növekedése
  4. Ha a jó design konzisztens akkor könnyebb karbantartani, bővíteni

 

Mi az ügyfeleink szerepe a UI design során?

A UI design során ügyfeleinknek is fontos szerep jut, mert számos, a sikeres tervezés szempontjából lényeges információval ők rendelkeznek. Elsősorban három módon tudják segíteni a munkánkat:

  1. Arculati elemek, guide-ok és elvárások átadása
  2. Heti rendszeres design critique-en való aktív részvétel
  3. Gyors visszajelzés tervekkel kapcsolatban

 

A sikeres UI design eredménye

Az UI tervezési folyamat eredménye egy megvalósításra kész design. A Figma-ban ugyan van olyan szekció, ami tartalmazza a CSS asseteket, de a megfelelő átadás-átvételre sokkal alkalmasabb a Zeplin vagy az InVision.

Az Ergománia által megvalósított UI design eredménye egy felhasználói szempontból mind funkcionálisan, mind érzelmileg kielégítő UI, ami tökéletesen illeszkedik az ügyfelünk cégének vagy márkájának arculatához, és így az esztétikus élményen és a használhatóságon túl még marketing értékkel is bír.

  • Információ az ügyféltől: Arculati elemek, guide-ok és elvárások átadása
  • Ügyféloldali részvétel: Heti rendszeres design critique-en való aktív részvétel, gyors visszajelzés a tervekkel kapcsolatban
  • Leszállítandók: Zeplinbe vagy InVisionbe feltöltött design