Ki hogyan keres

Ha keresést tervezünk tudnunk kell, hogy mik azok az alapvető viselkedési formák, ahogy a felhasználók viszonyulnak az egyes keresési helyzetekre. Ha ezeket felismerjük keresési statisztikáinkban, akkor problémáikra jobban tudunk válaszokat és megoldásokat adni. Melyek is akkor ezek?
Kilépés
Fájó dolog, de ez történik a leggyakrabban. Gyakran azért mennek el a látogatók, mert tényleg nincs nálunk, amit kerestek, de sok esetben csak az eszközeink nem voltak elég jók. Ennek leggyakoribb oka, hogy nem kezeljük a helyesírást és a szinonimákat, ezért az elgépelésekre vagy a nem pontos keresésekre nem adunk vissza találatot.
Szűkítés
Sokkal izgalmasabb és örömtelibb helyzet. Sok találatunk van, amiben azonban a felhasználók nem tudnak eligazodni. Gyors és azonnali szűrési opciókkal lehet ezt a viselkedést támogatni. A szűkítés sok mindenre lehet, számértékek mentén, címkékre, kategóriákra stb. A szűkítés egyedi megközelítése a rendezés. Valójában ez is tekinthető szűkítésnek, ha sok termék esetén hatjuk végre. Ha 10 ezer terméket sorrendezünk, akkor nyilvánvaló, hogy a végét nem fogjuk átnézni, de fenn akarjuk tartani magunknak a jogot, hogy egy ponton mondhassuk azt, hogy ez már minket nem elég és ezt a pontot nem akarjuk előre mereven elhatározni. Ritkább eset a bővítés, erre igazán csak akkor kell eszközöket adni, ha nagyon könnyű belefutni abba, hogy kevés találatunk legyen.
Gyűjtögetés
Támogatnunk kell azt is, hogy a felhasználók a már korábbi viselkedésük alapján újabb értékeket leljenek fel. Nem közvetlenül keresnek, hanem mi ajánlunk nekik újabb és újabb tartalmakat. Erre alkalmasak az ajánló rendszerek, amelyek az éppen fogyasztott tartalom alapján felismerik a kapcsolatot más tartalmakkal. A kapcsolat lehet tartalmi, hasonló jellegű valamiben az ajánlott dolog, vagy szociális, hozzánk hasonló emberek kedvelik, nézik  azt.
Ugrálás
Sok oldalgazda arra vágyik, hogy a felhasználók egyre több oldalt nézzenek meg. Ez azonban nem biztos, hogy jó. Gyakran a felhasznlók azért látogatnak meg sok oldalt a találati listákról, mert egyszerűen azok nem adnak elég háttérinformációt arról, hogy valami érdekes lehet-e vagy sem. Ezért fontos, hogy egy találati lista már informatív legyen. Legyenek kinn azok az adatok, amelyek elegendőek ahhoz, hogy jól felmérjük az adatott termék, dolog valóban közel áll-e ahhoz, amit keresünk. Ha nem lehet mindent megmutatni egy listában, mert zsúfolt lenne, akkor használjunk okosan tooltipeket, mouse-over gesztusokat erre.
 

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Mi az a hangalapú kezelőfelület és miért van rá valójában szükség?

    2020. aug. 11. | 13 perc olvasás

    A hangalapú kezelőfelületek az élet számos területén jelen vannak. Néha kifejezetten hasznosak, például ha fontos az érintésmentes használat, mondjuk egy járvány idején, közterületen, vagy bármikor egy...

    Mi az a service design és miért kell egy banki szolgáltatást megtervezni?

    2020. Júl. 02. | 15 perc olvasás

    Egy szolgáltatás életciklusát 5 részre oszthatjuk fel az ITIL (Information Technology Infrastructure Library, azaz a Információs Technológiai Infrastruktúra Könyvtára) módszertana szerint: Szolgáltatás...