Top 10 technológiai irányvonal a biztosítási iparágban, amiket érdemes figyelemmel követni 2019-ben

A biztosítási iparág technológiai újítások szempontjából korábban nem követte más iparágak fejlődését. Ez az állítás mára már nem igaz. Az előrejelzések szerint 2019-ben közel 2 milliárd USD kerül befektetésre a rohamosan fejlődő biztosítási technológiai iparágba, más néven insurtechbe.
A biztosítási tarifa manapság könnyen, néhány kattintással kiszámolható és biztosítási ügyeinket online is kezelhetjük. Többé nem kell személyesen a biztosítási cégekhez elmennünk ahhoz, hogy az ügyeinket intézni tudjuk. Azoknak a biztosítással foglalkozó cégeknek, amik a piacvezetők közé szeretnének tartozni, figyelembe kell venniük a következő technológiai irányelveket.
Mesterséges intelligencia és Gépi tanulás
2018-ban több biztosítási és insurtech cég kezdett integrált mesterséges intelligenciát (AI-t) használni. 2019-ben a vállalatok az AI adatelemzéssel fogják kiegészíteni a döntéshozatali és árképzési struktúrájukat.
Az MGI szerint az automatizálás a biztosítási szektorban lévő munkák 25%-át fogja helyettesíteni. Ez a biztosítottak és a vállalatok költségeit is csökkenteni fogja hosszútávon.
Az ügyfelek a vagyon- és balesetbiztosítások vásárlásakor is a személyre szabott élményt keresik maguknak. Az AI lehetőséget kínál arra, hogy ezek az igények gyorsabban teljesüljenek és a kárigények ciklusa lerövidüljön. A PwC jelentése szerint az AI-t eleinte a hatékonyság növelésére, az ügyfél kárbejelentés és elemzés folyamatainak automatizálására használják. Későbbiekben a mesterséges intelligencia képes lesz azonosítani, értékelni és szavatolni a kockázatok mértékét és azonosítani az új bevételi forrásokat.
A Forbes szerint “A gépi tanulás technikailag az AI egy ágazata, de annál specifikusabb… A gépi tanulás azon az elgondoláson alapul, hogy az adatok feldolgozására olyan gépeket tudunk építeni, melyek önállóan tudnak tanulni, folyamatos felügyelet nélkül.” A gépi tanulás nemcsak az igénylési folyamatok javításáról szól, hanem az automatizálásról is, továbbá segíthet az irányelvekkel kapcsolatos ügykezelésben és a kockázatértékelésben.

Az ügyfelek személyreszabott felhasználói élményt kapnak biztosítás vásárlásakor az AI segítségével
Az ügyfelek személyreszabott felhasználói élményt kapnak biztosítás vásárlásakor az AI segítségével

Robotizált folyamatfeldolgozás
A robotizált folyamatfeldolgozás (RPA) az egyik legelterjedtebb technológia, amelyet 2019-ben használni fognak. Az RPA a munkafolyamatok és műveletek automatizálására szolgál. Ez akár 50%-kal is csökkentheti a követelések nyilvántartási és feldolgozási idejét. Ezzel a technológiai hatékonysággal rövidített ciklusidők és nagyobb pontosság érhető el.
Chatbot
A chatbot definíció szerint „egy számítógépes program, amelynek célja az emberi felhasználókkal folytatott beszélgetés szimulálása, leginkább az interneten”. A 2017-18-as években a chatbot technológia a biztosítási ágazatban nagy sikert aratott. A chatbotokat sok más iparágban is használják, és 2023-ra várhatóan drámaian megnő a használatuk az ügyfelekkel való interakciókban.
A mesterséges intelligencia kiterjesztéseként a chatbotot biztosítási árajánlatok lekérésére, kárigénylési folyamatok megkezdésére vagy a biztosítási szabályok ügyfeleknek írásban való ismertetésére lehet használni. A chatbotok egyszerűvé, gördülékennyé teszik az ügyfélutat. A chatbot építésről írt cikkünk itt olvasható.
Dolgok internete (IoT)
Az IoT alkalmazása 2019-ben nagy valószínűséggel nőni fog a biztosítási ágazatban, mivel ez a technológia lehetővé teszi a valós idejű adatgyűjtést. A biztosítók ezáltal pontosabb árképzést tudnak kialakítani a vagyon-, élet- és egészségbiztosításban. Az emberek nagyobb valószínűséggel adnak ki magukról további személyes adatokat, ha ezzel csökkenthetik költségeiket. A dolgok internetének használatáról írt részletesebb cikkünk itt olvasható.
Hordható technológia
Néhány piacvezető cég már bevezette a hordható technológia használatát, hogy lehetővé tegye az ügyfelek számára a használat alapú biztosításokat. Ezek a vállalatok a hordható technológiát arra használják, hogy személyes adatok megszerzésével számolhassák ki a biztosítási rátát az életmódon, a vezetési szokásokon, stb. alapulva.
Remélhetőleg 2019-ben ez a tendencia egyre nagyobb teret kap, és ösztönzi a biztosítottakat arra, hogy egy egészségesebb és biztonságosabb életet éljenek.
Telematika
A biztosítási technológiában a telematika a járművek számítógép vezérlésű irányítástechnikáját jelenti. A járműveket olyan ellenőrző eszközökkel lehet felszerelni, amik számos értéket tudnak mérni, mint például a sebesség, a helyszín, a balesetek száma és még sok más. Az összegyűjtött adatokat egy analitikai szoftver vizsgálja, feldolgozza, és lehetővé teszi a személyre szabott biztosítási ráta kikalkulálását. Ennek egyik alkategóriája az okostelefon alapú biztosítás (UBI), ahol egy alkalmazás nyomon követi a vezető viselkedését, és valós időben gyűjti az adatokat.
Drónok
A drónok az iparágban használt új eszközök. A biztosítási életciklus számos szakaszában használhatóak: információkat gyűjtenek a vagyoni kockázatokról, értékelik a katasztrófa események utáni károkat, vagy segítenek a megelőző, technikai biztosításban.
A drónok információkat gyűjtenek az ingatlanokról
A drónok információkat gyűjtenek az ingatlanokról

Blockchain
A kriptóvaluták mögött is álló technológia az insurtech iparágba is folyamatosan bevezetésre kerül.  A blokklánc technológia jellemzői, mint a decentralizált adatgyűjtés és az okos szerződések optimalizálják az üzleti folyamatokat. Valószínűleg a blokklánc technológia nem lesz teljeskörűen bevezetve a biztosítási folyamatokba, de a biztosítótársaságok már tesztelik, hogy hogyan és mennyire hatékonyan alkalmazható.
A blokklánc technológia átlátható válalati működést biztosít
A blokklánc technológia átlátható válalati működést biztosít

Digitális elkötelezettség és a közösségi média adatai
2019-ben előrejelzések szerint a mobilalkalmazások és a közösségi média használata kiemelkedően magas szintet fog elérni. Ezzel a tendenciával a biztosítótársaságoknak nagymértékű figyelmet kell fordítaniuk az ügyfeleikkel való digitális kapcsolattartásra. Egyre több biztosítótársaság fektet be saját mobil és webes alkalmazásba. A biztosító vállalatoknak az ügyfeleik számának maximalizálása érdekében egyedi digitális megoldások építésére kell összpontosítaniuk.

Ki kell emelni a közösségi média szerepét a biztosítási ágazatban is. A közösségi médiából szerzett adatok javítják a kockázatértékelést, segítik a csalások felderítését, és lehetővé teszik az új felhasználói élményeket. A biztosítók is megnézhetik ügyfeleik közösségi média tevékenységeit, és összehasonlíthatják a benyújtott kárigényekkel, keresve a különbségeket.
Kiterjesztett valóság (AR)
A kiterjesztett valóságot már elkezdték használni a biztosítási technológiában. Több felhasználási módra vannak példák: figyelmezteti a biztosítottakat bizonyos kárkockázatokra, elmagyarázza a biztosítási irányelveket és terveket és növeli a márkaismertséget. Néhány más felhasználási esetben az AR-t a károk felmérésére és a távoli képzésre használták. A kibővített valóság új piaci szegmenseket is teremtett, erre példa a Pokemon Go biztosítás. Mivel a kiterjesztett valóság segíthet az új generációs vásárlók megcélzásában, a biztosítótársaságoknak érdemes befektetniük ebbe a technológiába.

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Hamarosan hatályba lép az akadálymentességi törvény — 5 dolog, amit feltétlenül tudnod kell

    2024. dec. 19. | 13 perc olvasás

    Jelentős változásokat hoz 2025 nyara az Európai Unió piacán termékeket és szolgáltatásokat kínáló cégek életébe: június 28-ától kell a tagállamoknak alkalmazni a European Accessibility Act (EAA) előírásait...

    Alza.hu UX Design szemmel: Vásárlás vagy Kihívás?

    2024. okt. 04. | 5 perc olvasás

    Egy gördülékeny vásárlás olyan, mint egy űrlény, aki fénysebességgel utazik. Gyors és hatékony. Az online vásárlás világában a felhasználói élmény (UX) kulcsfontosságú. A zökkenőmentes vásárlási folyamat...