Tartalom stratégia

“De jó ennek a weboldalnak a tartalom stratégiája!” Hogy kiáltott-e fel lelkesen valaha is egyetlen felhasználó így? Egészen biztosan nem. De miért is kellene ilyen megállapításokat tennie? Hiszen ha a keresett információt könnyen, gyorsan, egyszerűen megtalálta, és még aktuális is, ráadásul ez elégedettséggel tölti el, akkor olyan, mintha kimondta volna.
Miért fontos a tartalom stratégia?

  • Abban segít, hogy megértsük, felhasználóinknak milyen tartalomra van szükségük, és azt legyártsuk nekik.
  • Hosszú távú megoldást nyújt arra, hogy realisztikus, fenntartható és mérhető tartalmakat publikáljunk.
  • Költségcsökkentéssel és a meglévő eszközeink hatékony kihasználásával jár, ha redundáns, senki által el nem olvasott szövegek helyett effektív és célravezető tartalmakat állítunk elő.
  • Szinergiát teremt az általunk használt különféle kommunikációs elemek között, és egy adott cél felé tereli az összeset, legyen szó social médiáról, nyomtatott anyagokról, házon belüli tudásmenedzsmentről.
  • Az átgondolt és megtervezett content stratégia megóv minket attól, hogy alulbecsüljük a tartalom kialakításához szükséges időt és erőforrásokat, ami általában a projektek csúszásához vezet.

 
Erin Kissane, The Elements of Content Strategy c. könyvében James Bond példáján keresztül szemlélteti a jó tartalom stratégiát. Bond okos és ügyes, de már sehol sem lenne, ha hiperkompetens kiszolgáló csapata nem állna mögötte. Ha hirtelen ősellenségét kell üldözőbe vennie, a csapat alátol egy Aston Martint. Ha egy gyönyörű nő megmérgezi, épp időben előkerül az ellenszérum. A segítség mindig a megfelelő időben, a megfelelő formában érkezik. Nem ajánlgatják neki a rendelkezésre álló megoldásokat egyfolytában, hátha majd egyszer szüksége lesz rájuk. A tartalom is akkor megfelelő a felhasználók számára, amikor hozzájárul céljaik eléréséhez.
Milyen a jó tartalom?

  • Kielégíti a felhasználói és az üzleti célokat: a kettő kéz a kézben jár – felhasználók nélkül semmit sem ér a tartalmunk; ha pedig átgondolatlan tartalmat nyújtunk, előbb utóbb felhasználóink sem lesznek.
  • Hasznos: határozzuk meg az egyes tartalmak célját, és vizsgáljuk meg, hogy az előállított tartalom kiszolgálja-e a célkitűzést.
  • Felhasználó központú: a tartalmat a felhasználóink kognitív szerkezetéhez kell igazítanunk pl. hogyan gondolkoznak, milyen kifejezéseket használnak.
  • Világos: törekedjünk arra, hogy a felhasználó számára minden világos legyen. Strukturáljuk a tartalmat úgy, hogy könnyű legyen eligazodni rajta, és használjuk a felhasználó nyelvét.
  • Konzisztens: amikor egy weboldal nyelvezete és megjelenése konzisztens, a felhasználó kognitív terhelése csökken, és egyszerűvé válik számára a tartalom befogadása.
  • Tudatos: távolítsuk el a szükségtelen tartalmakat.
  • Törődést igényel: ahhoz, hogy weboldalunk tartalma aktuális legyen, folyamatosan vagy meghatározott időterv alapján foglalkoznunk kell vele. Frissítsük a szükséges tartalmakat, azokat pedig, melyek már nem aktuálisak, távolítsuk el.

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Együttműködés UX ügynökséggel: Melyik UX design csapatot válasszuk? – 3. rész

    2023. máj. 30. | 21 perc olvasás

    Miért érdemes UX ügynökséggel dolgozni? Vannak olyan társaságok, amelyek kezdettől fogva együtt dolgoznak egy UX ügynökséggel. Mások csak később fordulnak hozzájuk, és vannak olyanok is, amelyek egyáltalán...

    Együttműködés házon belüli csapattal: Melyik UX design csapatot válasszuk? – 2. rész

    2023. máj. 02. | 17 perc olvasás

    Miért érdemes házon belüli csapatot létrehozni? Előfordulhat, hogy üzleti pályafutásod egy bizonyos pontján ráébredsz, hogy túl sokat költesz a UX-re, vagy egyszerűen csak észreveszed, hogy a UX kulcsfontosságú...