Tartalom stratégia

“De jó ennek a weboldalnak a tartalom stratégiája!” Hogy kiáltott-e fel lelkesen valaha is egyetlen felhasználó így? Egészen biztosan nem. De miért is kellene ilyen megállapításokat tennie? Hiszen ha a keresett információt könnyen, gyorsan, egyszerűen megtalálta, és még aktuális is, ráadásul ez elégedettséggel tölti el, akkor olyan, mintha kimondta volna.
Miért fontos a tartalom stratégia?

  • Abban segít, hogy megértsük, felhasználóinknak milyen tartalomra van szükségük, és azt legyártsuk nekik.
  • Hosszú távú megoldást nyújt arra, hogy realisztikus, fenntartható és mérhető tartalmakat publikáljunk.
  • Költségcsökkentéssel és a meglévő eszközeink hatékony kihasználásával jár, ha redundáns, senki által el nem olvasott szövegek helyett effektív és célravezető tartalmakat állítunk elő.
  • Szinergiát teremt az általunk használt különféle kommunikációs elemek között, és egy adott cél felé tereli az összeset, legyen szó social médiáról, nyomtatott anyagokról, házon belüli tudásmenedzsmentről.
  • Az átgondolt és megtervezett content stratégia megóv minket attól, hogy alulbecsüljük a tartalom kialakításához szükséges időt és erőforrásokat, ami általában a projektek csúszásához vezet.

 
Erin Kissane, The Elements of Content Strategy c. könyvében James Bond példáján keresztül szemlélteti a jó tartalom stratégiát. Bond okos és ügyes, de már sehol sem lenne, ha hiperkompetens kiszolgáló csapata nem állna mögötte. Ha hirtelen ősellenségét kell üldözőbe vennie, a csapat alátol egy Aston Martint. Ha egy gyönyörű nő megmérgezi, épp időben előkerül az ellenszérum. A segítség mindig a megfelelő időben, a megfelelő formában érkezik. Nem ajánlgatják neki a rendelkezésre álló megoldásokat egyfolytában, hátha majd egyszer szüksége lesz rájuk. A tartalom is akkor megfelelő a felhasználók számára, amikor hozzájárul céljaik eléréséhez.
Milyen a jó tartalom?

  • Kielégíti a felhasználói és az üzleti célokat: a kettő kéz a kézben jár – felhasználók nélkül semmit sem ér a tartalmunk; ha pedig átgondolatlan tartalmat nyújtunk, előbb utóbb felhasználóink sem lesznek.
  • Hasznos: határozzuk meg az egyes tartalmak célját, és vizsgáljuk meg, hogy az előállított tartalom kiszolgálja-e a célkitűzést.
  • Felhasználó központú: a tartalmat a felhasználóink kognitív szerkezetéhez kell igazítanunk pl. hogyan gondolkoznak, milyen kifejezéseket használnak.
  • Világos: törekedjünk arra, hogy a felhasználó számára minden világos legyen. Strukturáljuk a tartalmat úgy, hogy könnyű legyen eligazodni rajta, és használjuk a felhasználó nyelvét.
  • Konzisztens: amikor egy weboldal nyelvezete és megjelenése konzisztens, a felhasználó kognitív terhelése csökken, és egyszerűvé válik számára a tartalom befogadása.
  • Tudatos: távolítsuk el a szükségtelen tartalmakat.
  • Törődést igényel: ahhoz, hogy weboldalunk tartalma aktuális legyen, folyamatosan vagy meghatározott időterv alapján foglalkoznunk kell vele. Frissítsük a szükséges tartalmakat, azokat pedig, melyek már nem aktuálisak, távolítsuk el.

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Elég lesz-e a Revolut frissítése a hiper perszonalizáció korában?

    2021. aug. 17. | 13 perc olvasás

    A Revolut nem kis utat tett meg viszonylag rövid, 6 éve tartó pályafutása alatt. A 2015-ben induló startup 2018-ra már elérte az unikornis státuszt (a legalább 1 millárd dolláros értékelést elérő startupokat...

    A cseh fintech szcéna – innováció és leleményesség

    2021. aug. 03. | 23 perc olvasás

    Amikor online találkozom Ivan Dovica-val, egy meleg otthoni irodában vagyok. Ő viszont úgy néz ki, mint egy sarkvidéki felfedező, aki vastag sálba burkolózva sétál hazafelé a munkanap végén. Visszahívjam...