Media Markt vásárlás
Kíváncsi voltam arra, ha az utolsó pillanatban szeretnék venni valamit karácsonyra, akkor hogyan indulnék neki a weben. Mondjuk, a West End közel van, szeretnék venni egy kávéfőzőt, ami nagy nyomásra képes és nem túl drága. Ugynakkkor nem akarok potyára menni, ezért a Media Markt honlapon fogok tájékozódni. Nagy cég, biztos sokat költenek a webes felületre, ahol könnyedén válogathatok.
A nyitón hatalmas méretben nyomják az ajándékkártya akciót. Idegesítő animáció. Nem érdekel, a kávéfőzőmet akarom jó olcsón, és persze legyen is jó.
Átnézem a menüpontokat. Home, fúj angolul van. Termékek és Trendek? Itt kellene keresnem? Vajon mi az, hogy trend itt? Hátha lesz jobb is. Film, Zene menüpont, nem érdekel, de legalább értem! Szolgáltatások, érthető, de nem érdekel.
Mi lehet a Fun pont alatt? Ez annyira rossz elnevezés, hogy meg kell néznem. Ecard és Reklámszpot, hát, ez se érdekel. Azt sem értem még, hogy miért kell az aktuális szórólapoknak menüpontot berakni. Ez tényleg érdekel egy felhasználót is?
Szomorúan vagyok kénytelen konstatálni, hogy a kávéfőzőm biztos a gyanús Trend és termékek menüpont alatt lesz. Közben félszemmel azért észreveszem és csalódottan megjegyzem, hogy a Media Markton nincs kereső se!
A Trend és Termékek kettős navigációt ajánl fel. Bal oldalt egy eléggé jól átlátható tagoltat. 7 főmenüpont és kb. ugyanennyi almenüpont. Egyedül a háztartási eszközöknél és a szépségápolásnál nem sikerült beleszuszakolni a termékeket megfelelő számú kategóriába.
Középen egyes termékeket ajánlanak. Itt már kicsit zavar a fehér szöveg a piros háttérrel. Nem olyan jól olvasható és vibrál. A kis méretű fehér betűk terjeszkednek a sötét háttér előtt, és némileg összefolynak az ember szemében. A termékek adatainak megjelenítése ömlesztett, nehezen áttekinthető. És bosszant, hogy ár nincs.
Mivel a középső részen nem látom a hőn áhított kávéfőzőt, ezért a háztartási eszközök kávéfőzők, eszpresszógépek pontjára kattintok.
Várakozásomnak megfelelően kávéfőzőket látok, úgy tűnik, mintha a teljes kínálatot látnám. Ezzel minden jót el is mondtam az oldalról.
Mik a gondjaim:
1. Termék képe nem kattintható, nincs nagyítás.
2. Nincs ár. Ez nagyon, nagyon kínos.
3. Nem látom, hogy van-e raktáron és hol.
4. Termékadatok ömlesztve vannak.
5. Nem tudok termékeket összehasonlítani.
6. A termékek neve alá van húzva. Naivan azt gondolhatnám, hogy ha erre kattintok, akkor egy szép termékoldalra jutok. Milyen kis butus vagyok. Az egyébként ronda aláhúzás csak a kiemelés eszköze próbált lenni.
7. Csak úgy tudom megnézni, hogy melyik kávézfőző főz nagy nyomással, ha a böngészőm keresőjét használva rákeresek a bar szóra, és ha 10-nél nagyobb szám van előtte, akkor örülök.
Az oldal nem győzött meg arról, hogy a Media Marktban kellene bármit is vennem. Nagy a kínálat, de nem tudni van-e, főleg így karácsony előtt. Az árakat még sejteni sem lehet, kevés az adat és rosszul tálalt. Legközelebb inkább a www.depo.hu -n próbálkoznék inkább karácsonykor.
Navigáció 4
Gördülékenység 4
Információtagolás, olvashatóság 2
Információ mennyiség 2
Mind a 17 hozzászólás mutatása
17 hozzászólás
Oszd meg velünk véleményed
Rung András | 2009. Jan. 08.
@bÁdi:
Simán lehet, egy rossz marketinges, aki maradi gondolkozású is haza tudja vágni a céget és ezzel akár sokmilliós bevételkiesést okozhat. Nem egy ilyen emberrel találkoztam már.
Rung András | 2009. Jan. 08.
@Szűcs Attila:
Tök jó, akkor volt értelme a posztnak!
Rung András | 2009. Jan. 08.
@Szűcs Attila:
Mire gondolsz pontosan? Ezt nem teljesen értem...
bÁdi | 2009. Jan. 06.
@Rung András: Igen arra gondoltam. Mint pl a Média Márkt hazai és külföldi oldala.
Az fura különben, hogy ha Zsuzsa gondolatát boncolgatjuk, hogy mégis van a pl a Photo Hallnak, Electro World-nek webshopja, de Médiának Marktnak nincs és nem hiszem, hogy ennyire eltér az üzletpolitikájuk... Szerintem csak a Média Markt van lemaradva, ők inkább tv és rádió reklámokra költenek:)
De lehet, hogy ez is valamilyen stratégia...
Szűcs Attila | 2009. Jan. 06.
A photohall-os keyword téma megoldva, kis baki volt...nem tudatos!
Üdv
SZűcs Attila
Rung András | 2008. Dec. 30.
Hát igen, pedig milyen jó lenne, szívesen elolvastam volna:) Az tény, hogy ez itt vadkelet, de lehet, hogy a változás meg olyan gyors lesz egyszer, hogy észre se veszik. Mondjuk, ha a 67 éves apukám elbüszkélkedik vele, hogy az amazonon rendelt új zenéket. Akkor nekik már késő lesz:)
Zsuzsannadesign | 2008. Dec. 30.
Mindent nem írhatok meg, egész nap postolnék, és akkor ki dolgozna? :)
Van némi edigitalos múltam, így nagyjából rálátok erre a piacra - a mediamarktnak és társainak csak akkor lesz ez fontos, ha az osztrák példát felhozva az gyakran internetezők száma, és az online vásárlóerő is az ottanihoz lesz hasonlatos. Ez még itt a vadkelet...
De tankönyvi példának bármelyik tökéletes.
Rung András | 2008. Dec. 29.
Ez az elkényelmesedés. Lelkileg érthető. Gondolj bele, ha egy szivarral és minőségi konyakkal a kezedben heverészhetnél egy fotelben és jönnének az emberek, hogy mit gondolsz a webről, mondanál egy két okos dolgot és otthagynának egy vastag borítékot. Biztos nem törnéd magad új ügyfelekért. Legfeljebb, akkor, ha hirtelen eltűnnének a régi kuncsaftok. A sztori sokat mondó, és sajnos nagyon hihető. Ha okos lett volna, akkor hazament volna és az ingyen kiszórt ötleteidből megreformálta volna az oldaluk. Nem ezt tette sajnos. Persze az egésznek van pozitív üzenete, a kicsinek is van esélye, ha esze van.
MacTom | 2008. Dec. 29.
Döbbenetes, hogy ezek a nagyok simán lemondanak azokról a kereskedelmi előnyökről, amelyeket egy jól összerakott webáruház, hozhat. Szerintem aPhotoHall még az értelmesebbek kötzé tartozik és fejlődni fog. Nemrég tartottam egy előadást, ahol a BricoStore volt az állatorvosi ló, amin szinte minden hibát be lehet mutatni. (NYME e-gondolkodtató műhely Győr) InStore marketing volt a fő témája az előadási napnak, ezért volt ott egy fejes marketionges a Brico-tól. (nem tudtam hogy ott lesz:))) A nap végén odajött hozzám, és olyanokat mondott, hogy lefagytam. Amíg egy főmarketingest a sértettség és a magyarázkodás joban érdekel mint a nyilván való igazság és az előrelépés lehetősége, addig katasztrófa van. De azért élveztem:))
Rung András | 2008. Dec. 28.
@bÁdi:
persze lehet nézegetni a kódot, én is kibogarászok belőle ezt azt, de a kód alapján csak azt látod, hogy mire akarnak optimalizálni, nem azt, hogy mire sikerült nekik.
A külföldi oldalas összehasonlítást nem teljesen értem, arra gondolsz, ha megnézem a port.hu-t megnézni, hogy milyen lehet a lengyel, a cseh vagy a német megfelelője? Persze nemzetközi példákat érdemes mindig megnézni, lehet, hogy fogok ilyeneket is majd hozni.
Rung András | 2008. Dec. 28.
És miért nem írtad meg a Saturnos tapasztalatokat? Lehet, hogy lehetne belőle okulni-tanulni... :) Az biztos, hogy a Média Marktnak ez üzletpolitikája és nem a pénz hiányzik, csak hogy mikor jön majd a fordulat, hogy hatalmas kapkodás lesz, hogy észreveszik, hogy kezdenek feljönni kisebb cégek, akiknek jó a weblapja és a személyzet még esetleg ért is a forgalmazott termékekhez. 3-4 éve még én is vásároltam tőlük egész addig, amíg nem kezdett el dühíteni, hogy nem tudok online tájékozódni, az eladók nem értenek a termékekhez és a sarki kis számítógépes boltban az ottani ár 70%-áért kapom meg a termékeket.
Zsuzsannadesign | 2008. Dec. 27.
Szerintem ez nem pénz kérdés a részükről, hanem üzletpolitika. Még mindig van egy hatalmas réteg, aki nem néz körül az interneten mielőtt vásárol - nekik kézenfekvő a Médiamárkec, hiszen nagy, sokminden van, és nem is ismer másikat. Szerintem akkor vesztene sokat, ha kiírná az árait, és meglátnánk amit így is tudunk... szott..drága.
De ha már itt tartunk én futottam egy kört kistestvérével a Saturnnal karácsony előtt, ugyanez pepitában. Én is gondoltam rá, hogy megírom, milyen béna némelyik webshop - nincs raktárkészlet mutatás pl. Felhívom - jahh már egy hete nincs Xbox-unk - a honlapon meg ott virít, hogy van.
bÁdi | 2008. Dec. 25.
Köszönöm a listára való felkerülést:)
én sokszor nézem a forráskódot, kíváncsi vagyok, hogy google stat van e benne és milyen kulcsszavaik vannak, stb.
Még az jutott eszembe, hogy ha lesz lehetőséged/kedved, lehet hogy lenne értelme külföldi oldalakkal is összehasonlítani a magyar oldalt, feltéve ha külföldön is létezik az oldal.
Rung András | 2008. Dec. 24.
Kellemes ez az intelligens otthon, bár ha ennek a pénznek a tizedét a weblapra költik, akkor most lenne egy profi weboldaluk. Photohall: csináltam egy kívánságlistát és felvettem rá:)
Forráskódot csak akkor nézek, ha valami komolyan érdekel. Elvileg az ergonómusra nem tartozik szorosan, hogy mi hogyan van technikailag megoldva, de persze időnként bele kell túrni a kazalba. A www.photohall.hu/-nak a title tagja kicsit hosszúra sikerült, meg elég furcsa, hogy a keywordsben nyomják a Nokia 5800-at, de az oldalon meg sehol.
Álljon itt 2004-ből egy neves galéria kulcsszólistája: magyar festészet, csikós, termál, Hévíz, gyógyfürdő, Budapest, Magyarország, Kelet-Európa, avantgarde, 1956, paprika, huszár, gulyás, puszta
No comment.
bÁdi | 2008. Dec. 24.
Teljesen igazad van, de úgy érzem, hogy a hazai Média Márkt erre nincs még felkészülve...
Ha megnézed a Photo Hallt ott már van ezekre lehetőség. Ha lesz majd időd a Port.hu után érdemes lenne azt is elemezned.
Ott ha minden igaz Szücs Attila az online-os.
Neki is olvastam már a blogját.
Nem tudom, hogy mennyire nézed a forráskódokat, de ha jól láttam nem használnak google/analyticset s a Keywordokkel is van egy két érdekesség. (lehet valami komolyabb statisztikát használnak)
A Pólusban van elvileg a berendezett lakás, de az oldalon is ki van írva:)
Rung András | 2008. Dec. 24.
Az biztos, hogy offline anyagokból barkácsolt. Ez tipikusan az a dolog, amit egy 2 alkalmazottas kisvállalkozásnál bocsánatos bűnnek tartanék, itt viszont ezen túlmentünk már. Sejtettem, hogy a különféle árak lehetnek mögötte, de ettől ez még nem kulturált megoldás. Ha el akarok adni valamit, akkor igenis legyenek árak, valahogy találják ki.
Hol van ez a berendezett lakás?
Az osztrákok jobb kereskedők. Az is elég szomorú, ha van egy nemzetközi cég, akkor mindig a magyar weblap a legbénább a többi változattal összevetve.
bÁdi | 2008. Dec. 23.
Az oldalt szerintem offline anyagokból készítették inkább, azért a piros háttér...
Az hogy nincs ár az azért van, mert minden áruházban az osztályvezetők, vagy az ügyvezetők döntik el, hogy mi mennyibe kerül.
Ha minden igaz az aktuális szóróanyagon lehet megtalálni néhány termék akciós árát, amit a weboldalra is feltöltenek.
Viszont nekem tetszetős a berendezett lakás, vagy inkább szoba, bár jobban tetszene ha egy csinos hölgy mutatná be a szobát, vagy valamelyik celeb.
De egy biztató jel, hogy 3-5 évvel vagyunk lemaradva, már Bécsben rájöttek, hogy kellene kinéznie az oldalnak: www.mediamarkt.at
Reméljük erre nekünk nem kell várni túl sokat.