Kötöttségek nélküli rajzos ötletelés: mire jó a Design Studio?

A Design Studio a Design Thinking egyik legjobb és legkönnyebben használható módszere, melynek lényege, hogy a felülettel kapcsolatban készülnek különböző, a résztvevők által adekvátnak és relevánsnak érzett rajzok. Olyan kötöttségek nélkül lehet gondolkodni és közös irányt találni, amely a mainstream fejlesztésekben nem feltétlenül egyértelmű. A projekt elején jellemző információhiányt hivatott orvosolni.
Amikor így dolgozunk, az ügyféllel és akár tipikus felhasználókkal közösen húzunk vonalakat, rajzolunk négyzeteket és írunk rövid szövegeket. Röviden, ilyen egyszerű.
Persze előfordulhat, hogy valamelyik résztvevő semmiképpen sem szeretne rajzolni, ilyenkor biztosítsunk lehetőséget arra is, hogy egyszerűen leírja a gondolatait. A módszer vitathatatlan előnye, hogy rövid idő alatt számos nagyszerű ötlet merülhet fel.
design studio2
Ha az egyik legelterjedtebb definícióból indulunk ki, a Design studio egy kötöttségek (üzleti érdekek, erőforrások) nélküli rajzos ötletelés egy pár órás workshop keretein belül, ahol a projektben résztvevők (fejlesztők, projektmenedzserek, sales, support…) a saját szemléletükön keresztül világítják meg a készülő felület egy kiválasztott — általában kritikus — pontját. Nem a teljes és végleges felület megtervezése a cél, hanem az ötletek összegyűjtése, és a csapatmunka fejlesztése (mint általában a design thinking esetén). Sokszor a projekt résztvevői sem tudják pontosan mit szeretnének igazán, illetve, hogy ez hogyan fog formát ölteni. Egy ilyen foglalkozás segít megtalálni a közös irányt és megértést, ami a tervezésre, és az egész projekt élettartamára, eredményére hatással lehet.

Design studio az Ergomániánál
Design studio az Ergomániánál

Hogyan haladjunk?

  • Először is válasszuk ki az aktuális projekt kritikus, fejlesztendő pontjait
  • Szervezzünk 4-6 főből álló csapatot
  • Rajzoljuk le közösen a felmerülő ötleteket! Először egyenként (tilos lesni a másikról!), aztán párosával, majd közösen. Dolgozhat párhuzamosan sok csapat is, így a következő szakaszban egyeztethetjük az elkészült teszteket.
  • Kiegészíthetjük például a 100 dolláros teszttel is, melynek lényege, hogy a különböző funkcionális elemek elkülönítése után azokat mindenki egyénileg beárazza, így kialakul egy egész csapat által súlyozott funkció / prioritás lista.
  • Bátran olvassunk utána, sok érdekes ötlettel kiegészíthetjük még a workshopot.

További információkat, ötleteket itt találhatunk:

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

    2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

    A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

    Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

    2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

    A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...