Házat keresek Wekerlén (ingatlan.com tapasztalatok)

Tegyük fel házat szeretnék venni Wekerlén, és jó dolgomban az egyik legnagyobb portált, az ingatlan.com-ot választom. Izgatott vagyok vajon könnyű dolgom lesz-e.
Szánalmas és régimódi intróval kezdődik az ingatlan.com, ami teljesen felesleges és idejétmúlt. Ha amerikai, kanadai, vagy akár új-zélandi lennék, akkor pedig felháborodnék azon, hogy az angol nyelvet a brit zászló szimbolizálja. Svájci, osztrák kollégák (nem is beszélve a máshol elszórt német kisebbségről) pedig a német zászló miatt bosszankodhatnak. Szerencsére az intró egy idő után a valódi nyitóra dob. Lehet, hogy az oldal készítői úgy gondolták, hogyha valaki ledöbben az intró láttán, akkor már kattintania sem kell, hamarosan automatikusan a nyitón találja magát, amíg a döbbentettől kipihegi magát.
A nyitón az első szembeötlő dolog a csomó mozgó, animált reklám. Nem lepődünk meg, de utálni és nem rájuk nézni jogunk van. Fokuszáljunk a tartalomra. Nem foglalkozunk azzal a sok felesleges szutyokkal, ami zavar minket a munkában. Mivel rutinos netezők vagyunk, tudjuk, hogy egy olyan komplex feladatra, mint egy ház megtalálása esélyünk sincs, legfeljebb csak a részletes keresővel. Átkattintok a gyorskeresőről. Jobban örültem volna, ha rögtön a részletes kereséssel kezdhetek.
Rögtön felidegesít, hogy itt más nyelvezetet használnak, mint a saját menüpontjaikban kicsivel feljebb. Miért nem eladó és kiadó lakások közül választhatok?

 
Az ingatlan típusánál az zavaró, hogy nem adhatok meg egyszerre akár több típust is. Mit jelöljek meg, ha lakásban irodát szeretnék bérelni? A ház altípusnál a kastélyhoz jó lenne valami magyarázat. Mitől lesz valami kastély. Szobaszám, négyzetméter, ablakok alatt van-e kagylódísz? Az az érzésem, hogy a kategóriába való sorolás meglehetősen önkényes. Nem bírtam magammal és előrefutottam, hogy kipróbáljam mennyire kastély az, ami az ingatlan.com-on kastélynak számít. A találattal nem voltam túl elégedett, íme a legolcsóbb 11 milliós kastély, ami persze inkább csak kúriácska.

De térjünk vissza projektünkhöz, a wekerlei házhoz. Ár, alapterület, telekterület opciók rendben vannak. Nos tudom, hogy Budpasten van, XIX kerület. Tetszik ez a térkép opció. Csak játékból kipróbálom, de csalódást okoz. Ha beikszelek valamit, akkor valóban elszíneződik a térképen, de ha térképet böködöm, akkor nem pipálódik ki. Ócska egy eszköz, nem szerettem meg, bár az nem rossz, hogy a kerületeket legalább látom. Kár, hogy ilyen nincs a megyékre akár. A többi opció is rendben van. Az viszont most és korábban is zavart, hogy nincsenek a házak évjáratra rendezve. Szeretem a régi házakat, de ezzel a keresővel esélyem sincs megtalálni őket. A XIX. kerületen túl még beírom kulcsszónak, hogy wekerle. Merthogy tudom ám, hogy nem az egész XIX. kerület Wekerle. Jó is lenne…
Nos a keresés eredménye siralmas. Az első oldali 15 találatból 0 volt valóban Wekerlén. Mind Wekerle környéki házakat próbált ránk sózni a népszerű Wekerle kulcsszó beépítésével a hirdetés szövegébe. Ócska trükk, de ebből az egyszerű esetből is láthatjuk, hogy az ingatlan.com keresője igazán finom keresések végrehajtására nem igazán alkalmas. Volna rajta még mit finomítani.
 

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

    2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

    A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

    Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

    2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

    A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...