Ajánlatadás analógiásan

Rung András 2013 jan. 21-én tartott előadása a Startup meetupon. Az előadás pdf formában letölthető (3,9 MB), vagy akár itt is elolvasható:
Ajánlatadás elemei

  • Munkaerő költség
  • Anyag- és alvállalkozói költség
  • Határidők
  • Teljesítéshez szükséges eszközök és feltételek
  • Feladat körülhatárolása

Mi az analógia?

  • Egy vagy többhasonlónak vélt elem alapján egy ismeretlenelemviselkedésének a jóslása
  • A hasonlóságot egy vagy több tulajdonság és egy hasonlító algoritmus alapján határozzuk meg
  • Esetünkben egy vagy több korábbiprojektidőigénye alapján megbecsülni egy ismeretlen projekt időigényét

Máshol működik?
Nyelvben

  • bokor → bokrot
  • bútor  → bútort
  • motor → motort/motrot

Angol jogban

  • verekedett→ 5 hónap
  • lopott → 4 hónap
  • verekedett és lopott → 10 hónap

Milyen paramétereink vannak?

Két korábbi projekt alapján jósoljuk a harmadik időigényét
Honnan tudjuk az időt?

  • Pontos logolása kell a projekteknek mindenki által
  • Logolásnak rendkívül egyszerűnek kell lennie
  • Logolásnak érthetőnek kell lennie
  • Gyors kiértékelhetőség és újrahasznosítás
  • Az idő relatív, mindenkinél más

Ilyen egy egyszerű log

  • 12.22    cib.hitel.m
  • 10.19   konf.ebank
  • 8.30    cib.hitel.dr

Ilyen a kiértékelése

  • 4 óra meeting
  • 28 óra tervezés
  • 3 óra ajánlatadás
  • 4 óra desgin egyeztetés

Mi a releváns paraméter?

  • Becsléseket végezhetünk kisebb komponensek alapján is (triviális analógiák, azonosságok)
  • Tapasztalat, szakirodalom
  • Gépi tanulás = paraméterek automatikus súlyozása bevállt technikák alapján


Analógiás ajánlatadásra szolgál az Angel szoftver

Szakirodalom
  • Bhattacherjee at al.: Complexity metric for analogy based effort estimation
  • Angelis and Stamelos: A simulation tool for efficient analogy based cost estimation
  • Shepperd and Schofield: Effort estimation using analogy

Oszd meg velünk véleményed

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Túl az esztétikán: a design valódi értéke a digitális korban

2025. júl. 08. | 12 perc olvasás

Egy cég sikere egyre inkább a felhasználói élmény minőségétől függ, amelynek alapja a stratégiai tervezés. Ennek ellenére sokan még mindig puszta esztétikai kérdésként kezelik a designt, és felszínes ...

A Shopify eltörli a UX titulust: miért fontosabb a UX-érettség, mint a címke?

2025. júl. 01. | 8 perc olvasás

Amikor egy olyan cég, mint a Shopify, amely erős dizájnközpontúságáról ismert, eltörli a UX megnevezést a pozícióiból, az garantáltan hullámokat vet az iparágban. Carl Rivera, a cég dizájnfőnöke azzal...