A válság nyertesei

Akármit bekapcsolok csak azt hallom, hogy kinek miért rossz a válság, meg azt, hogy jaj, de rossz, hogy válság van. Amikor persze kesereg a magyar, mindig eszembe jut Nietzsche szava, hogy ami nem pusztít el, erősebbé tesz. Emlékszem még a tíz évvel ezelőtti nagy cseh árvízre is. Mindenki kesergett, hogy nekik mennyire rossz lesz. Míg édesapám mérnökként bölcsen rávilágított, hogy nálunk könnyen még 20-30 évig ugyanaz a primitív infrastruktúra marad, addig a csehek mindent kipucolnak. Így is lett. Megint egy dolog, amiben megelőztek minket.
Úgy gondolom, hogy a magyar webnek is egy tisztítótűz lesz a válság. Amíg jól megy a biznisz addig senkit sem érdekel, hogy egyébként jó vagy rossz-e a weboldala, hogy izzad-e a szerencsétlen felhasználó vagy sem.
Ha azonban már nem megy olyan jól az üzlet, akkor át kell gondolni mit lehet jobban csinálni. Lehet kevesebbet költeni, többet reklámozni, és lehet jobb weboldalt csinálni. Aki az első kettőt már megpróbálta, az talán elgondolkozik a harmadikon is. Valamit ki kell találni, hogy az emberek esetleg elkezdjenek, vagy ne adjanak fel egy vásárlást a közepén. A könnyen jött felhasználó hirtelen jóval értékesebb lesz.
Ilyenkor kerülnek elő az ergonómusok, a válság látszólagos nyertesei. Nincs egyébként nehéz dolguk, hisz alapos szaktudással könnyen lehetne a sok vacak oldalból akár jót is csinálni. Bizonyított tény, hogy egy ergonómiai ráncfelvarrás jelentősen megnövelheti egy oldal forgalmát, vagy a haldokló oldalakba is életet lehelhet. Sikeres taktika lehet, hogy a konkurencia mellé nem állunk be keseregni, hanem azon dolgozunk, hogy miképp lehetnének webes szolgáltatásaink még emberbarátibbak, még könnyebben kezelhetőbbek, még funkcionálisabbak.
Természetesen a válság igazi nyertesei nem az ergonómusok. Jó nekik persze, mert ha lesznek olyan cégvezetők, akik belátják, a minőségre szükségük van, akkor őket nem elbocsátják, hanem keresni fogják. Ezt tapasztalom én is. Amióta észrevettük az egyébként már másfél éve tartó válságot, hirtelen népszerűbbek lettek a webergonómiai szakértők. Az ő munkájukkal azonban talán sikerül elérni, hogy a magyar web használhatóbb lesz, így az igazi nyertesek a felhasználók lesznek, akik annyit szenvedtek már érdemtelenül.

6 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 6 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Alza.hu UX Design szemmel: Vásárlás vagy Kihívás?

2024. okt. 04. | 5 perc olvasás

Egy gördülékeny vásárlás olyan, mint egy űrlény, aki fénysebességgel utazik. Gyors és hatékony. Az online vásárlás világában a felhasználói élmény (UX) kulcsfontosságú. A zökkenőmentes vásárlási folyamat...

A készpénzes fizetés élménye – Váltsunk azonnal mindenben digitális fizetésre vagy inkább várjunk?

2024. máj. 10. | 23 perc olvasás

Ebben a cikkben azt vizsgáljuk, hogy a végfelhasználók milyen előnyöket társítanak a fizikai készpénz használatához. Szemügyre vesszük azokat a folyamatokat és élethelyzeteket, amikor a készpénz használatát...