8 ok, hogy miért nem kell a magyarnak a webergonómia

Magyarország régi hagyományait követve most is sok mindenben el van maradva. El van maradva a webergonómiával is. Az Usában Jakob Nielsen azon bánkódik, hogy habár az ergonómia még mindig 83%-os hatékonyságnövekedést hoz, már nem annyira segít, mint régen, amikor 135%-os eredménynövekedést lehetett projektenként átlagosan elkönyvelni. Túl jók lettek az amerikai honlapok. Nem úgy itthon, ahol az emberek, még ha a webes világban jártasak is, azt sem tudják, hogy eszik-e vagy isszák a webergonómiát. Persze néhányan tudják mi az, de azok se használják. Íme a 8 fő ok, és a gyógyír is ezekre:
1.
Ok
Nem hallottak a webergonómiáról, és nem is akarnak hallani róla.
Gyógyír a belátáshoz
Ezt a blogot és az általam vagy más szakértők által ajánlott tartalmakat kell olvasni. Tessék nyitottnak lenni a világra. Nem csak az a tuti frankó, amit mi tudunk.
2.
Ok
A misztikus pénzlenyúlás újabb ágazatának tartják. Ez is olyan, mint a marketing. Egy újabb ok, amiért milliókra lehet lehúzni a cégeket semmiért.
Gyógyír a belátáshoz
Sikertörténeteket kell olvasni azokról a cégekről, akik ellenébe menve a sötét erőknek ergonómiát alkalmaztak, és nem túl meglepő módon jelentős hatékonyságnövelést értek el. Ezek elolvasása után a következő lépés nem a rituális öngyilkosság, nem is az irigységbe való belepusztulás, hanem az, hogy összeszedjük magunkat és tájékozódunk arról, hogy miképp is lehet nekem ilyen ergonómiám a weblapomra? És mennyiért, és kitől?
3.
Ok
Az ergonómiához mindenki ért.
Gyógyír a belátáshoz

Ha nem hiszünk abban, hogy Mári néni tud autót készíteni, hogy Lajoska a suliból számítógépet szerel össze, akkor lehet, hogy be kell látnunk mindenki nem ért mindenhez. A webergonómia egy szakterület. Sokat kell hozzá olvasni, sokat kell rajta gondolkozni, sokat kell csinálni. Aki ezt végigjárta, annak tényleg lehet, hogy könnyedén fog menni.
4.
Ok
A webergonómiához nem ért mindenki, de a mi programozóink igen.
Gyógyír a belátáshoz
Amennyiben a programozók nem járták végig a webergonómia rögös útjait ezt kötve hiszem. Persze az emberre sok minden ragad. Ha falat festek, akkor elég sokat megtanulok közben a falazásról is, de jó kőműves még nem leszek.
5.
Ok
Nincs rá pénz.
Gyógyír a belátáshoz
Tessék kiszámolni, hogy egy rosszabbul sikerült ergonómia projekt is bőven visszahozza az árát. Ha valaki tényleg tud számolni, akkor rögtön lesz rá pénze.
6.
Ok
Túl bonyolult, túl sok idő.
Gyógyír a belátáshoz
Boldognak lenni is sok időt igényel, mégis sokan megpróbálják.
7.
Ok
Már mindenkinek van ilyenje, nem trendi.
Gyógyír a belátáshoz
Tessék szétnézni a magyar weben!
8.
Ok
A jó design nem fér meg a webergonómiával
Gyógyír a belátáshoz
Természetesen egy photoshopban megkreált csili-vili honlapot nehéz praktikussá tenni, de ha a design, programozás, webergonómia, optimalizálás tervezése párhuzamosan folyik, akkor lehet szép, használható, hibamentes és megtalálható oldalunk (pl. www.artnet.com).
Ha valaki még tud okot, akkor írja meg, és akkor arra is megtaláljuk a gyógyírt!
 

4 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 4 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Alza.hu UX Design szemmel: Vásárlás vagy Kihívás?

2024. okt. 04. | 5 perc olvasás

Egy gördülékeny vásárlás olyan, mint egy űrlény, aki fénysebességgel utazik. Gyors és hatékony. Az online vásárlás világában a felhasználói élmény (UX) kulcsfontosságú. A zökkenőmentes vásárlási folyamat...

A készpénzes fizetés élménye – Váltsunk azonnal mindenben digitális fizetésre vagy inkább várjunk?

2024. máj. 10. | 23 perc olvasás

Ebben a cikkben azt vizsgáljuk, hogy a végfelhasználók milyen előnyöket társítanak a fizikai készpénz használatához. Szemügyre vesszük azokat a folyamatokat és élethelyzeteket, amikor a készpénz használatát...