A teljes számlanyitási folyamat újragondolása a nagyobb hatékonyság érdekében.
The case
Az OTPbusiness lehetővé tette kis- és középvállalkozások számára, hogy online igényeljék meg bankszámlájukat, ezzel jelentősen lerövidítve a számlanyitási folyamatot. Az online bankszámla-igényléssel szemben az volt az elsődleges elvárás, hogy ne csak a törvényi és banki kötelezettségeknek tegyen eleget, hanem ezen túl az egyre magasabb ügyfélelvárásoknak is maximálisan feleljen meg, és ezáltal az ügyfélelégedettség egyik forrása legyen.
Services
Drótvázak
UI design
team
Jankó Gergely – UX designer
dr. Rung András – UX konzulens
Bercsek Orsolya
– UI designer
Ezeket a célkitűzéseket szem előtt tartva segítettünk az OTP business számára lerövidíteni és kialakítani a kis- és középvállalkozások online számlaigénylési folyamatát egy agilis módszertannal végigvitt projektben. A heti rendszerességgel tartott ügyféltesztek és az üzleti oldallal való egyeztetések megállapításai mentén folyamatosan finomítottunk a drótvázon, majd miután az véglegessé vált, friss designt kapott. A tervezés eredményét szemkamerás kutatással is ellenőriztük.
Az igénylés első lépéseként néhány kérdésre adott válasz alapján az érdeklődők számára vállalkozásuk bankolási szokásaihoz illeszkedő számlacsomag kerül kiajánlásra. Egy-egy számlacsomag legfontosabb jellemzői és költségei azonnal láthatóak ezáltal lehetővé téve, hogy összehasonlítsunk több számlacsomagot. Ugyanakkor a számlacsomagokat részletesen bemutató oldalakon minden további információ könnyedén és gyorsan elérhető az adott csomaggal kapcsolatban.
Az igénylés megkezdése előtt már világos, hogy mi a bankszámlanyitás menete, mennyi időt vesz igénybe, és milyen dokumentumokra lesz szükség.
Az igénylés tervezése során törekedtünk arra, hogy ne csak egy logikusan felépített folyamatot alkossunk, hanem annak minden stádiumában látható legyen, hogy hol tartunk a kitöltésben. Az igénylési folyamat optimalizálásával elértük, hogy csupán néhány perc alatt megigényelhetővé vált egy vállalkozói bankszámla.
A különböző banki szakterületekről érkező kollégákkal szorosan együttműködve minimalizáltuk és logikus sorrendbe állítottuk a bekérendő adatokat minden vállalkozásforma számára. Az adatok bevitelénél igyekeztünk alapértelmezett értékekkel felgyorsítani a kitöltést és ezáltal megkönnyíteni a felhasználók dolgát. Ezen túl optimalizáltuk az egyes információk felvételének módját.
A kitöltés megkönnyítése érdekében a vállalkozás azonosítása után a nyilvános adatbázisokban elérhető adatokkal előre feltöltésre kerül sok kitöltési mező, és így azokat már csak ellenőrizni szükséges.
Az online bankszámlaigénylés bármikor felfüggeszthető és később a korábban felvitt adatok elvesztése nélkül biztonságosan folytatható.
Fintech és bankolás
Esettanulmányok
30+ sikeres FinTech projekttel a hátunk mögött Európa legtapasztaltabb FinTech UX csapata vagyunk. Egyaránt foglalkozunk mobil és internet bankolással a belső rendszerek áttervezésén keresztül értékesítés-támogatási chatbotok és hangvezérelt interface-k tervezéséig.
A Simple by OTP Magyarország legnépszerűbb mobil alkalmazása a készpénzmentes fizetések támogatására közel 1 millió letöltéssel és több, mint 1 millió tranzakcióval. FinTech fókuszú UX cég lévén különösen büszkék vagyunk arra, hogy az alkalmazást az Appstoreban 4,8-ra, a Google Play-en 4,5 re értékelték a felhasználók. Az alkalmazás 2017-ben elnyerte a legfelhasználóbarátabb pénzügyi alkalmazás díját is.
Az értékesítési fókuszú bankoknak egy teljeskörű, új generációs mobilbanki megoldást készítettünk. Az észrevétlen felhasználói élményt végigvittük a nyitóképernyőn a keresztértékesítést támogató felhasználói központú felületeken, a banki szolgáltatásokon és a push értesítéseken keresztül. Megoldásunkat számos kereskedelmi bank használja.