Raiffeisen mobilbank, egy jószándékú próbálkozás

Manapság már egyre kínosabb, ha egy nagy szervezetnek nincs mobiloldala vagy mobilalkalmazása. Ezt a nyomasztó hiányt érezhették a Raiffeisennél is, és ezért összehozták mobilbankjukat. Nemrég osztottunk meg facebook oldalunkon egy jó cikket arról, hogy miképp érdemes mobilbankot készíteni. A Raiffeisen mobilalkalmazása leginkább azt az érzetet kelti, mint hogyha néhány lelkes programozó ezt olvasta volna, és gyorsan összedobott volna egy alkalmazást, hogy ez tényleg működik-e élőben. Mindigis nagy hívei voltunk a jól átgondolt funkcionalitásnak és az egyszerűségnek. A Raiffeisen mobilalkalmazás azonban annyira kis egyszerű, hogy az már minket is sokkol.
A belépés már kissé bizarul kezdődik. A magyar nyelven (az app storeban) ismertetett alkalmazás angolul működik. Fájóan hiányzik a belépő oldalról egy azonnali belépési lehetőség, ahova begépeljük ügyfélszámunk és jelszavunk. Egy oldallal így kevesebb lenne. Érdemes egy pillantást vetni a többi menüpontra is. Miért második a hírek? Kit érdekel az impresszum egy mobilalkalmazásban? Egy kicsit ennél jobban kellett volna erőlködni ötletekkel…

Belépés előtti választási lehetőségek
A bankok mindig arról álmodoznak, hogy számtalan számlánk lesz és a felületeken azt próbálják megoldani, hogy az ügyfelek tudjanak választani a rengeteg számlájuk közül. Fel kellene dolgozni, hogy az embereknek általában 1, legfeljebb 2-3 számlája van. Ilyenkor is általában van egy amit gyakran használnak a többit meg csak időnként (pl. eurós számla, befektetési számla). Célszerű lenne ezt a leggyakrabban használt vagy alapértelmezett számlát rögtön betölteni és nem terhelni a felhasználókat a választgatással.

Helypazarló és öncélú számlaválasztás

Feladatválasztás
Mielőtt kipróbálnánk az utalást vetünk egy pillantás számlatörténetünkre is. Szintén megmosolyogtató, hogy összesen 2 napra! lehet azt visszanézni. Ennek valami álságos biztonsági megfontolás lehet az oka, de nem sikerült rájönni, hogy miért veszélyes, ha 3 nappal ezelőtti tételeinket is lehet látni. Nagyon gyakori eset, hogy valami régebbi tételt akarunk ellenőrizni, de ezt itt nem lehet megtenni. A felületen a hangsúlyok is rosszak. Az utalási típusa helyett inkább az időpontot és az összeget kellene előtérbe helyezni, míg a hónap nevét mindig szóval illik kiírni.

2 napos számlatörténet, csak ennyit tudhatunk…
Amikor egy utalásba belevágunk szintén biztonságtechnikai okokból, akkor csak a már elmentett partnereinknek küldhetünk pénzt. Ennek az az oka, hogyha valami gonosz ember ellopja a mobilunk, és tudja a belépési adatainkat, akkor ne tudjon gyorsan a svájci bankszámlájára pénzt küldeni. Ezzel azonban megnehezítik a felhasználók életét, míg a biztonság azonban csak látszólag nő. Egy ilyen esetben a gonosz ember a webes felületen lép majd be, ahol utalás előtt kap ugyanerre a telefonra egy megerősítő sms-t, majd a kóddal könnyedén elutalja magának a meg nem érdemelt summát. Itt a banki mobilvilágban elterjedt népszerű álmegoldáshoz van szerencsénk.

Csak elmentett partnereink közül választhatunk
Az utalási összeg beírásánál jól esne a beépített billentyűzet helyett egy nagyobb számokat megengedő számológép, és ügyetlenül oldották meg az sms bekérést is. Ezt eddig legigényesebben tudtommal a BNP Paribas oldotta meg, ahol a küldött sms egyben egy url, amire ha kattintunk, akkor olyan, mintha beírtuk volna a jelszavunk, hisz igen nehézkes az sms-ek közé kapott jelszót egy másik felületen bevinni. Másolni nem tudunk, azaz vagy emlékezetből kell beírni vagy le kell írni egy füzetbe és begépelni a felületen.

Pénzösszeg és közlemény meghatározása


Sms jelszó kérése

Sms jelszó várása

Sms jelszó megadása
A Raiffeisen mobilalkalmazása klasszikusan egy hiánypótló próbálkozás mélyebb átgondolás és szenvedély nélkül. Hab a tortán még, hogy ha kisvállalkozók vagyunk, akkor miután megadtuk az utalást semmi, azaz semmi sem történik. Se üzenetet nem kapunk, se az összeg nem kerül levonásra. Kis idő után sikerült rájönni, hogy kisvállalkozóknál az utalást aláírással kell megerősíteni az online felületen, és a kevésbé gondos fejlesztők (tervezők ha voltak…?) erről a funkcióról egyszerűen elfelejtkeztek.

2 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 2 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...