TELENOR KONVERZIÓ OPTIMALIZÁLÁS

Folyamatos UX támogatás az ügyfél-elégedettség és az értékesítési számok növelése érdekében

Teljes körű áttervezés, amelynek a központjában a tesztelés, elemzés, alkalmazások és önkiszolgáló ügyfélszolgálati felületek áttervezése állt. Munkánk eredményeképp a telenor.hu értékesítési számai jelentősen megnövekedtek, ami megteremtette hosszútávú együttműködésünk alapjait.

SERVICES

  • Koncepció
  • Szolgáltatás tervezés
  • Storyboarding
  • Drótvázazás
  • Clicktale elemzés
  • Tesztelés
  • Perszónák
  • Folyamatábrák
  • Design

TEAM

  • dr. Rung András — UX vezető
  • Maria Amidi Nouri — UX tervező
  • Tövisi Dániel — UX designer és kutató
  • dr. Herendy Csilla — UX kutató
  • Vállaji Gábor — UI designer
  • Kalászi Benjamin — Képregény rajzoló

A Telenor munkatársai első munkánkra 2011-ben kértek fel minket közvetlenül azután, hogy megjelentettünk egy átfogó írást a konverzió-központú webshoptervezésről. A telefonokat megjelenítő termékoldalt kellett átterveznünk. Az átgondolt tervezést igénylő munkára mindösszesen 3-4 napot kaptunk. A rendkívül szűk határidő ellenére sikerült úgy átalakítanunk az oldalt, hogy innentől kezdve a Telenor állandó ügyfelünkké vált és hamarosan megbízott minket a termékkereső oldalak véleményezésével és a vásárlási folyamatok áttervezésével is.

 
Product page at 2011

Termékoldal 2011-ben

 

A Telenorral való együttműködésünk 2013-ban lépett egy magasabb szintre, amikor ismét átterveztük a termékoldalt és a vásárlási folyamatot. A munkát alapos best practice kutatás és a teljes weboldal hőtérképes (clicktale.com) elemezése előzte meg.  A tervezés során számos variációt készítettünk, aminek eredményeképp a Telenor online értékesítései érezhető mértékben növekedtek meg. A tervezési folyamatot kutatási adatokon alapuló perszónák használatával is támogattuk.

 

Szintén 2013-ban átterveztük a Telenorral együtt weboldaluk menüstruktúráját a kártyarendezgetés (card sorting) technika segítségével. Közel 100 résztvevő rendezte el és címkézte fel egy online felületen a Telenor tartalmait. A vizsgálat végeztével ezeket az adatokat értékeltük, egységesítettük és egy új menüstruktúrát javasoltunk a Telenornak, ami már sokkal jobban tükrözte a felhasználók elvárásait és elképzeléseit tartalmaikról. A vizsgálatunk eredményeképpen létrejött struktúra a mai napig alapja a Telenor weboldalnak, aminek köszönhetően a látogatók már lényegesen hatékonyabban találják meg tartalmaikat.

 
Mega menu

Mega menü

 

2014-ben még nagyobb fába vágtuk a fejszénket. A Telenor radikálisan megújította értékesítési folyamatait és egy új eszközt készített, ahol a felhasználók az eddigieknél szabadabban állíthatták be, hogy milyen tarifát szeretnének. Az új eszköz tervezését intenzív felhasználói teszteléssel több, mint 30 résztvevővel vizsgáltuk meg. A tesztek alapján folyamatosan javaslatokkal támogattuk a Telenort, hogy az új eszköz hogyan lehetne még hatékonyabb. A teszteken túl saját szakmai tapasztalatunk alapján is készítettünk változtatásokat. A folyamatok megtervezéséhez folyamatábrákat (flow) készítettünk a korábban kialakított és a projekt keretében továbbfejlesztett perszónáink szemszögéből.

 
Configuring a unique tariff

Egyedi tarifa beállítása

 

Az értékesítési eszköz áttervezésével párhuzamosan számos más tevékenységben is támogattuk a Telenort. Interjúk és drótvázak segítségével részt vettünk a Telenor alkalmazás (Android és iOS) megújításában. Átterveztük weboldaluk összes nagy látogatottságú oldalát, hogy hatékonyabban támogassák a konverziónövelést és jobban szolgálják a felhasználók érdekeit. 2015-ben pedig szolgáltatástervezési (service design) folyamataikba is bekapcsolódtunk. Megkezdtük telefonos ügyfélszolgálatuk menüjének átalakítását, átírtuk az elhagyott kosár kapcsán küldött értékesítési emailjüket és még keresőoptimalizálásukban is segítséget nyújtottunk.

 
 

További képernyők:

 
Product page 2015

Termékoldal 2015-ben

 
devices

Termékválasztás

 
rendelj a neten

Online vásárlás népszerűsítése