Sikeres weblap a webrobbanással

  • Rung András
  • 2010. jún. 2.
  • 2 hozzászólás
  • 2 perc

Szabó Gábor egy igényes, de a magyar viszonyokra optimalizált webes oktatói anyagot állított össze, ami kis- és középvállalkozásoknak mutat irányt, hogy weblapjuk hogyan léphet magasabb szintre önerőből, vagy megfelelő szakértők bevonásával. Az anyagban kiemelt szerepet kap a webergonómia, amelyet egy részletes beszélgetésben mutatunk be, illetve az anyagban mellékelünk még egy útmutatót, hogy miképp érdemes ütemeznünk oldalunk ergonómiai feljavítását.

Mint a blog olvasói is jól tudják, a puszta működőképességen és a látogatottság koncepció nélküli növelésén túl már Magyarországon is csak átgondoltabb stratégiával és tervezéssel lehet versenyben maradni. Ennek alapeleme az ergonómia.

Az anyag azért is izgalmas, mert ez alapján jól látható, hogy az ergonómia nem kiszakítva, önmagában létezik, hanem sok más területtel összefüggésben és interakcióban. A beszélgetésben ezeknek a kérdéseknek a mentén gondolkozunk:

▪    Egyáltalán mi az a webergonómia, és mire jó ez neked?
▪    Mire kell figyelned egy új weboldal tervezésénél webergonómiai szempontból?
▪    Mit várhatsz a látogatóidtól?
▪    Hogyan kell változtatnod a meglévő oldaladon?
▪    Milyen típushibákat kell elkerülnöd?
▪    Mitől lesz hatékony az értékesítési oldalad?
▪    Hogyan kell tesztelned, hogy a célközönségednek megfelel-e az oldalad?
▪    Hogyan szolgálhatják az eladást a grafikai elemek?
▪    Milyen legyen egy kkv blog, weboldal vagy webáruház?
▪    Mit érdemes ellesni külföldről?
▪    Mik azok a kis változtatások, amikkel drasztikus eredményeket tudsz elérni?
▪    Mit hozhat, ha valaki odafigyel a webergonómiára?

Az ergonómián kívül még az alábbi területek kapnak szerepet: webanalitika, ppc hirdetések (Gál Kristóf), jogi háttér (Róth Dénes), keresőoptimalizálás, közösségi média (Szabó Gábor), online pr (Fülöp Zoltán), email marketing (Kollár Adrián).

 


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. Dombóvari Árpád Válasz
    Webrobbanás? Jól hangzik. Kizárólag a webergonómia CD miatt szeretném megvenni ezt az oktatócsomagot, de sehol sem találom, hány perces hanganyagról van szó...

    András, meg tudnád nekem mondani, hogy legalább a webergonómia rész milyen hosszúra sikeredett?
  2. Rung András Válasz
    75 perces az anyag. Pörgős, folyamatos beszélgetés az említett témákban. A Gábor kérdez olyan dolgokat, amelyek vélhetőleg sokakat érdekelnek, én meg válaszolok:)

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!