SBERBANK ÉRTÉKESÍTÉSI OLDALSABLONOK

Újrahasznosítható banki sablonok a tartósan magas konverzió biztosítására

A Sberbank Europe 9 országban található leányvállalatai számára terveztünk sablonokat. A sablonok megtervezése után friss és dinamikus stílusban designjukat is elkészítettük, amelye azonban megőrizték a Sberbank eredeti színvilágát és hangvételét. Elsőként a fairkolcson.hu-nál alkalmazták sablonunkat, amely indulása után kiemelkedő konverziót hozott.

SERVICES

  • Best practice kutatás
  • Üzleti interjúk
  • Drótváz készítés
  • Tesztelés
  • Design

TEAM

  • dr. Rung András — UX vezető
  • Maria Amidi Nouri — UX tervező
  • Varga Tünde — UI designer
  • Pápai Szabolcs — UX designer

Együttműködésünk a Sberbankkal 2014 tavaszán kezdődött. Ekkor a Fair számla nevű lakossági számlacsomagjuk bemutató oldalát terveztük át úgy, hogy az értékesítés és a felhasználói szempontok jobban előtérbe kerüljenek. Határozottan kiemeltünk a termék és az új ügyfelek számára kevésbé ismert bank előnyeit, könnyebben áttekinthetővé rendeztük a számlanyitás lépéseit bemutató szövegeinket és lehetővé tettük, hogy az érdeklődők könnyedén felvehessék a kapcsolatot a bankkal. Az oldal áttervezése után annak designját is elkészítettük.

 

Mivel a Sberbank kifejezetten elégedett volt munkánk minőségével, ezért 2014 augusztusában egy jóval nagyobb lélegzetű feladattal bízott meg minket. A Sberbank Europe 9 országban található leányvállalatai számára kellett terveznünk olyan sablonokat, amelyek jól megfelelnek a felhasználói igényeknek és tudásnak, de egyben hatékonyan is elősegítik a bemutatott termékek értékesítését. A tervezés során az alábbi oldalakhoz készítettünk sablonokat:

 
Account selector

Számlaválasztó

 
sberbank_loan_selector

Hitelválasztó

 
sberbank_account_product-closed

Számlacsomag termékoldal

 
sberbank_cashback_loan

Hitel termékoldal

 
sberbank_account_landing.10

Számla landing oldal

 
sberbank_loan_landing_open

Hitel landing oldal

 

Első lépésben a feladat minőségi elvégzéséhez szükséges előkészületeket végeztük el. Interjúkat készítettünk az üzleti oldal képviselőivel, hogy megismerjük az ügyfél elvárásait a projekttel kapcsolatban, illetve minden fontos háttéranyag birtokába jussunk. A bankfiókban és az ügyfélszolgálati osztályon dolgozó munkatársakkal is alaposan elbeszélgettünk arról, hogy tudásuk szerint a felhasználóknak milyen elvárásai vannak, milyen nehézségekkel küszködnek. Ezzel párhuzamosan áttekintettük a legjelentősebb és leginnovatívabb bankok bevált megoldásait is az érintett oldalak vonatkozásában, hogy ami jót már valaki egyszer kitalált, azt mi is tudjuk hasznosítani.

 

Az igényfelmérés és a háttérinformációk begyűjtése után nekikezdtünk a tervezésnek, amit egy több fős csapat hajtott végre. Az aktuális tervezési problémákat közösen vitattuk meg, hogy a csapat teljes tudása érvényre jusson a megtervezett anyagokban. A számos résztvevős tervezés támogatásához az asana.com projekt menedzsment alkalmazást használtuk. Az Axure-ban  elkészített terveket az ügyféllel a Conceptboard felületein vitattuk meg. Az átbeszélések eredményeképpen folyamatosan finomítottuk terveinket, majd amikor közös nevezőre jutottunk, akkor az oldalak designját is elkészítettük.

 

A design készítése során arra törekedtünk, hogy a Sberbank színvílágát és stílusát megőrízzük, ugyanakkor annak vizuális nyelvezetét jelentősen modernizáljuk. A design terveket az Invison-ben vitattuk meg, ahol még tovább finomítottuk a részleteket. A végleges, elfogadott designt egy magyarázatokkal is ellátott képeskönyvbe foglaltuk, hogy a Sberbank különböző országokban tevékenykedő kollégái gyorsan megértsék terveinket és azok mögöttes motivációit. Ennek köszönhetően ezeket terveket már könnyebben tudták saját céljaikra használni. A számos lépést magába foglaló projekt mintegy 1,5 hónap alatt futott le.

 

Landing oldal sablonunkat a Sberbank Magyország már 2014 októberében használatba vette. Az oldal 9%-os konverziót hozott, azaz a látogatók 9%-a töltött ki egy viszonylag komplex, személyes és pénzügyi adatokat is bekérő űrlapot. A teljesítmény már azért is kiugró, mivel az iparági általános eredmények alapján már 2-3%-ot is kifejezetten jó teljesítmények tartottunk volna. Sablonjainkat azóta a Sberbank további projektekben is eredményesen használta.

 
account_longform.valid

Számlanyitási űrlap