Photohall.hu fényképezőgép vásárlás

Megnéztem, hogy a photohall.hu oldalon mennyire könnyű egy fényképezőgépet megvenni. Milyen a vásárlási folyamat, mennyire kellemes vagy éppen nehéz?
Az oldal első benyomásra lényegesen jobb, mint a mediamarkt.hu. Szellős, designban is frissebb. A logó jó helyen van, bár nem értem, hogy miért kell alatta képként bolhabetűkkel odaírni, hogy tv, audio, video, telekom, notebook, pc. A google ezt nem olvassa, mert kép. Ember meg azért nem olvassa el, mert túl kicsi. Azaz haszna semmi, csak a vizuális komplexitáshoz ad hozzá. Hasonlóan nem túl értemes a multimedia logószerű felirat. Infoértéke nulla, de feleslegesen elvonja a figyelmet.

A keresés nem a konvencionális helyén van. Elsőre a kapcsolat menüpont mellett kerestem volna. Az is furcsa, hogy a keresés mellett a kulcsszó szerepel. Nem hiszem, hogy egy laikus felhasználónak ez azt jelentené, hogy ide be kell írnia azt, hogy fényképezőgép.
Ha már akarunk ide írni valamit, akkor legyen az, hogy keresett szó vagy kifejezés. A Kosár is lehetne egy kicsit kiemeltebb helyen, és maga a kosár szó lehetne gombszerűbb.
A regisztráció jó helyen van, bár kicsit furcsán lebeg a térben. Az viszont nem jó, hogy nem tudja az ember ilyenkor mire regisztrál. Az elfelejtette a jelszavát link sem elég motiváló, hogy az ember rákattintson, ha tényleg így történt.
Menürendszerben nem tetszik a szórakozás elnevezés. Mivel nincs benne társasjáték és pöttyös labda, ezért precízebb lenne szórakoztató elektronikának hívni. Tudom, ezzel az lenne a fejlesztők baja, hogy túl hosszú. De a háztartási gépek nem túl hosszú? Akkor hívjuk azt is háztartásnak és legfeljebb a felhasználó rájön, hogy itt bizony nincs ezüst étkészlet.
Lenyíló 3 szintű menü, mivel tagolt, nem olyan rossz ötlet. Tetszik, hogy nem kell annyit kattintgatni és rögtön egész specifikus tartalmaknál vagyok. Az viszont nem tetszik, hogy vannak fekete menüpontok kis nyíllal a szöveg előtt, amiről sejteni sem lehet, hogy miért különböznek a többi ponttól. Persze ha rákattintunk, akkor látjuk, hogy még egy 4. szint is lenyílik. Ez már talán egy kicsit túl komplex. Nem ártana átdolgozni a menüt, hogy csak 3. szint maradjon.
Nem tetszik még a főoldal menüpont sem. Ha van, akkor hívjuk nyitóoldalnak, meg ne is legyen. Legyen a logó a visszakattintható. Talán a gy.i.k. és vásárlási feltételek pontokat megcserélném. A vásárlási feltételeknek illene közelebb lennie a szolgáltatásokhoz. A cégünkről menüpontnak meg inkább a kapcsolat mellett lenne a helye.
A hónap ajánlata rendben van. Mellette azonban a lejárt szavatosságú karácsonyi meglepetés ciki. A designja is eléggé kilóg a egész oldalból. Olyan, mintha egy 5 évvel ezelőtti nyomtatott katalógusból scannelte be volna valaki ide.
Nagyon tetszik, hogy a hírlevél feliratkozás mellett megmondják, hogy mire iratkozunk fel. Brávó, ilyet Magyarországon nem szoktak. Egy fokkal még jobb lenne, ha rögtön be is írhatnám ide a email címem, és már menne is a feliratkozás.
Kedves ötlet, hogy van üzletkereső kinn. Illene azonban a megyeválasztóban előre tenni Budapestet, hacsak nem a cég fő fókusza a magyar vidék. Ezt azonban nem hiszem. Figyelni kellene az ékezetekre is. A Somogy megyei kaposvári üzlet Fő helyett a Fo utcában van. Ejnye.
Teljesen értelmetlen az oldal közepén a kis képes bujtatott navigáció, ahol tv, notebook, stb. ikonokra kattintva eljuthatunk kategóriákba. Csalogathatjuk az embereket képekkel, csak akkor jó lenne egybedolgozni a teljesen azonos funkciójú főmenüvel. Tudom sok munka, tessék akkor felvenni még egy programozót. Megéri.
A Nokia hirdetéssel nem lenne sok gondom. A szövege ügyetlen. Nem mondunk ilyet, hogy további infóért katt ide. Ilyet még a cimborámnak se mondok. Legyen csak további információ, vagy legyen az eszköz neve a link és legyen gombszerű, akkor mindenki tudni fogja, hogy kattintania kell. Egyébként a termékfotó ízléses, tetszik. Kár, hogy a hirdetés félig kitakarja a kártyafüggetlen telefonok szöveget.
Ügyetlen dolog saját termékeinket banneres formában hirdetni jobb oldalt. Az emberek szűrik az ilyet, és a hirdetésdobozok fele üres, meg itt újra megjelenik a Nokia 5800. Elhiszem, hogy nagyon jó ez a mobil, de miért kell 3 helyen hirdetni? Ha már ennyi felületet adunk neki, akkor miért nem egy, de jó nagy hirdetést teszünk ki.
Az akciók hirdetésének többi része rendben van többé kevésbé, bár nem értem miért kell sokfajta akciós hirdetést vinni. Külön külön elmenne mindegyik, de jobb lenne egységesíteni a formátumot.
Alul a menüduplázások nem tetszenek. Gondolom keresőoptimalizálás miatt teszik. A keresőoptimalizálásos kollégák tudják csak megmondani, hogy ez jó vagy nem jó. Ergonómiailag felesleges.
Akkor nézzük csak. Alapvetően a Canonhoz vonzódok, tehát szeretnék egy kis Canon gépet venni, ami minimum 7 megapixeles és nem drágább, mint 100 ezer forint. A Fotózás menüpont alatt próbálkozok (egyébként ez a menüelnevezés se tetszik annyira).
Most már tudom, hogy mire jó a fekete nyíl, rákattintok a digitális fényképezőgépre és lenyílik, hogy kompakt vagy tükrös gépet szeretnék. Ajaj, nem tudom, hogy ezek mik, mert laikus felhasználó vagyok. Nézzük a kompaktot, a tükrös olyan nagyon bennfentes-profinak hangzik.
Keresési oldalnak egy letisztult oldalt vártam. Ehelyett egy zsúfolt lapon vagyok. Jó, hogy a viszonylag hosszú utat jelzi a navigációs ösvény (breadcrumb), de alatta már teljesen felesleges még egyszer kiírni, hogy kompakt digitális gép. A Segítünk választani! Találja meg az önnek legmegfelelőbb terméket felirat több szempontból is szerencsétlen. Ronda, mert eltérő a betűméret és a szín. A szöveg maga is felesleges, mert a marketingsallang kategóriába tartozik. Biztos vagyok benne, hogy egy eladást se hozott, és mindenki jól meglenne nélküle.

Utána két dolog közül lehet választani. Az akcióst tudom értelmezni, a csak az interneten kipipálható boxot már nem. Fogalmam sincs, hogy ez mi lehet, és ha nekem sincs, akkor biztos, hogy az átlag felhasználónak sincs.
Az árkategória választás rendben van, bár a forint értékhatárok kicsit ad hocnak tűnhetnek egy átlagos felhasználónak. Ha 81890 forintért van egy gép, akkor sokkal felhasználóbarátabb lenne, ha az lenne ott, hogy 82000-ig, vagy miért nem 5 ezresével vannak kategóriák. Ezt biztos meg lehetne oldani emberbarátibban. Az emberek úgy gondolkoznak, hogy na erre van 50 ezer forintom. Nem úgy, hogy max. 52670 forintig vásárolok.
A Tényleges pixelszámot sem tudom értelmezni. Van nem tényleges pixelszám is? Biztos, de akkor ennek utána kellene olvasnia az átlagos felhasználónak valami homályos blogban? Jó l
enne egy szótár, hogyha most a fogalomra kattintanék az bejönne. Milyen jó is lenne. De nincs…
Az Optikai Zoomról éppen tudom, hogy mi, de akár nem is tudhatnám. Ehhez se ártana szótár. Azt már csak mellesleg merem megkérdezni, hogy a tényleges pixelszámnál, ha kiválasztom, akkor az min. pixelszám? Azaz, ha most bejelölöm a 7 megapixelt, akkor a 8-as bejön vagy sem? Most izgulhatok…
A keresőablak alatt van már egy rakás fényképezőgép. Vajon mik ezek? Az akciósak? Vagy az összes gép? A rendezési sorrend teljesen misztikus.
Kicsit félve nyomtam meg a keresés gombot, mert a tényleges pixelszámot és az optikai zoomot nem választottam ki. Jobb lenne egyértelművé tenni, hogy nem kell mindent kiválasztani, a photohall.hu a bizonytalan felhasználóknak is segít. Most bejelölöm a 7 megapixelt is, nos ekkor nem kapok semmi találatot. Ha kiveszem, akkor két 8 megapixeles gépet kapok. Nem túl nagy a választék, meg elég rossz, hogy pontosan be kell lőnöm, hogy hány megapixelest veszek.
A két gépből kell most választanom. Ha életszerű lenne a helyzet, most átmennék nézelődni máshova, mert pl. az edigital.hu -n 27 canon gép van. Abból könnyebb választani. De maradjunk itt a photohall.hu -n, és válasszunk a két opció közül.
 

Belekattintok az első gépbe. Itt is feleslegesen újra ott a termék neve túl a navigációs ösvényen. A cikkszám is feleslegesen van itt. A vásárlót nem hiszem, hogy érdekli. Ha meg kell a vásárláshoz, akkor jó lenne jelezni, hogy mire.
Az sem tetszik, hogy a termék neve harmadszor is szerepel még lejjebb az érdeklődjön üzleteinkben gomb alatt. Az adatok tálalása sem jó: ömlesztve, áttektinhetetlenül. Legalább pontokba szednék. Arról nem is beszélve, hogy jó lenne egy termék-összehasonlító. Így ha valamit össze akarok hasonlítani, akkor kiírogathatom a paramétereket, vagy több ablakot kell megnyitnom. Több, mint macerás.
Az ár és a kosárba rakom gomb jó lenne, de annyi dolog van körülötte, hogy eléggé elvesznek a sok lom közt. Miután végigböngésztem a dolgokat és kibosszankodtam magam, akkor görgetek lejjebb és veszem észre, hogy bizony itt van a pontokba szedett paraméterlista. Hogy ezt miért nem lehet feljebb, jól látható helyre tenni a nehezen olvasható ömlesztett leírás helyére azt nem tudom.
Praktikus a hasonló áron funkció, de továbbra is hiányzik a termék-összehasonlítás lehetősége. Megnézem a másik terméket is. Nos melyiket venném meg? Talán a szürkét, mert az szebb. Nem túl mély a választási motiváció, jobban szeretek paraméterek alapján vásárolni, ha tudok.
Navigáció    4
Gördülékenység    3
Információtagolás, olvashatóság    3
Információ mennyiség   4
 

32 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 32 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...