Online munkamenedzsment: Asana

  • Rung András
  • 2013. feb. 1.
  • 2 hozzászólás
  • 2 perc

A tervezés, hatékony feladatrögzítés, együttdolgozás kis és nagy cégeknél is fontos. Mi évek óta az Omnifocus-t használjuk feladatok kezelésére, de sajnos ez nem tesz lehetővé online együttdolgozást. Több projektben találkoztunk a Basecamppel, de hiába van agyondicsőítve, mégsem szerettük meg. Zavart minket, hogy a lehetőségek korlátozottak és lényegtelen, követhetetlen beszélgetések özöne árasztja el a bejövő leveleink mappáját. Ezért eldöntöttük, hogy alaposabban szétnézünk. Látóterünkbe az alábbi alkalmazások kerültek be: flow, producteev, do.com, trello, taskant, attask, redmine, things, versionone, jira, mantis, podio, asana.

Ezek közül először a podionak estünk neki. Alapvetően nem volt vele semmi bajunk, de gyorsan kinőttük, és a fizetős verzióra kellett váltanunk, miközben szomorúan tapasztaltuk, hogy a külsős munkatársak, akiknek tömegei miatt kellett többet fizetnünk, nem igazán használgatják a rendszert. Így végül újra váltottunk az asana-ra, amivel jelenleg nagyon elégedettek vagyunk. Nem mi vagyunk az egyetlenek. A dropbox, a foursquare és az airbnb is ezt használja. Mivel kis cégek életében kulcsfontosságú a jó szervező szoftver ezért röviden összefoglalnánk, hogy mi miért szeretjük, és mit nem szeretünk benne. Az részletesen nem boncolgatnám, hogy mit tud, mert arról minden meg lehet találni (bár részletes manuálra nem bukkantunk eddig):

 

Így néz ki az asana

Mit szeretünk az asana-ban

  • Nagy csapattal is használható
  • Barátságos interface
  • Hatékony gyorsbillentyű rendszer
  • Külsősöknek gyorsan tanulható
  • Elfogadott feladatok nem tűnnek el, a főnök archivál, hogy tényleg minden rendben van-e
  • Kényelmesen használható mobil interface
  • Hatékony helykihasználás
  • Vendégek meghívása limitált jogokkal
  • Kiosztott feladatok könnyű áttekinthetősége
  • Van dropbox integráció
  • Google fiókkal is használható

Mit nem szeretünk benne?

  • Nincs rendesen egy helyben leírva, hogy hogy működik (igaz nagyon egyszerű), de jó lenne elolvasni egyben.
  • A hét a naptárban vasárnap kezdődik. Ez igazán nem rontja a használhatóságot, de visszataszító dolog.
  • Nem látjuk, hogy a külsős munkatársak pontosan mit láthatnak egyben. Projektenként kell egyben megnézni.
  • Nem tiszta, hogy hová fog fejlődni.

A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. Horváth Győző Válasz
    Az Asana valóban jó eszköz, de kicsit nehéz megérteni a filozófiáját és nincs elég mély projekt hierarchiája sem, ami akadály a nagyobb projektek felbontásakor. Van egy magyar fejlesztésű feladat és projekt kezelő a JustDoo ( https://www.justdoo.hu ). Érdemes kipróbálni, nem csak azért mert magyar támogatása van, de könnyen átlátható és megérthető felületen hasonló funkcionalitást nyújt, mint az Asana.
  2. Rung András Válasz
    Köszi a tippet. Nekünk az asana-val inkább az volt a bajunk, hogy ha külsősöket vontunk be, akkor nem mindig volt nekik nyilvánvaló az online projektmenedzsment haszna általánosságban. Mi korábban podio-t használtunk, ahhoz képest az asana-ba azonban könnyebb bevonódni.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!