Megújult az Otp weboldal, de jobb is lett?

  • Rung András
  • 2013. aug. 8.
  • 11 hozzászólás
  • 2 perc

Nemrég megújult a legnagyobb hazai bank weboldala, s mivel kedvenc specializációink egyike a webes bankolás felhasználóbarátabbá tétele, ezért nem hagyhattuk ezt az eseményt szó nélkül. Hibákat találni meglehetősen könnyű Magyarországon, ezért elsősorban arra koncentrálunk, hogy mi az ami jobb lett.

  • A Budapest bank mellett továbbra is az OTP-nek van a legfiatalosabb arculata a weben
  • Jó, hogy ki van hangsúlyozva az internetbank belépés, kár, hogy továbbra sem lehet belépni a nyitóról, mint régen.
  • A menürendszer is letisztultabb lett. Előnyös, hogy már ők is strukturált megdrop-down menüt használnak.
  • A kulcstartalmak is jól vannak csoportosítva. Az igények alapján való rendezés érthető, egyszerű, bár néhol a bankszámlát nyitna? Bankkártyát szeretne? kérdések csak termékneveket csomagolnak át.
  • Előnyös, hogy a legkedveltebb eszközök külön blokkban kiemelve szerepelnek a némileg ügyetlen hasznos információk címke alatt. Az azonban rossz, hogy ezekkel nem lehet közvetlen interakcióba lépni, pl. nem tudunk rögtön egy fiókra keresni. Ez a rosszul értelmezett minimalizmus szemszögéből való tervezés.
  • Szintén ügyes megoldás, hogy az oldal végén ott található egy kereső, ha nem kattintottunk semmire. Erre persze lehetne mondani, hogy egy tapadós fejléc is megtenné, de így valóban közvetlenebbül a felhasználók elé van tolva a funkció.

Mi hiányzik?

Rettenetesen hiányzanak a fontos interaktív eszközök, mint a lakáshitel kalkulátor, valutaváltó, fiókkereső már a nyitóról is. Hasznos lehetne a legfontosabb befektetési jegyek árfolyamait is mutatni. Apróság, de renkívül ügyetlen, hogy az oldal alján a design by the cook link a www.csajokespasik.hu oldalra visz. Összességében elmondható, hogy az Otp megint előre lépett, de még mindig messze maradnak a bankolás zsinórmértékének számító HSBC-től.

 

 

 


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. kolboid Válasz
    az akadálymentes ikon és a mögöttes megoldás... nem tudtam szó nélkül hagyni ;)
    • Rung András Válasz
      Arra gondolsz, hogy nem működik ott a vissza gomb?:)
  2. Laci Válasz
    Nincs az az érzésetek, hogy innen hiányzik minden hagyományt - megbízhatóságot tükröző stíluselem? Egy banknál?! (jó tudom, itt, a cikkben, nagyon szerethetően a pozitívumok kiemelése volt a cél, de ez nagyon szemet szúr) Nekem ez jut eszembe: download a free wp template now!
    • Rung András Válasz
      A bankokkal általában az a baj, hogy kiugróan konzervatívok. Ettől próbálnak minél jobban leszakadni, nyilvánvalóan az OTP is ezen az úton jár. Ha mondasz egy konkrét elemet, ami szerinted megbízhatóságot sugároz, de előnyös, akkor tudjuk tovább göngyölíteni a beszélgetésnek ezt a folyamatát is.
  3. Peter Válasz
    Megbízhatóságot inkább a jól és stabilan működő szolgáltatásokkal lehet sugallni szerintem. A bankok oldaláról jelenleg inkább az ügyfelek bizalmának visszaszerzése folyik, erre talán jobb eszköz a 'bank is ember' hozzáállás, mint a merev, 'hivatal-szerűséget' hangsúlyozó image.
    • Rung András Válasz
      Így van, az emberek megunták a karót nyelt ügyintézést. Nyilván azért halad a barátságosabb, ügyféligényekhez igazodó fiókok lassú forradalma is: http://www.theaustralian.com.au/business/financial-services/westpac-to-bring-lounge-style-banking-to-a-third-of-branches/story-fn91wd6x-1226534274558
      • Peter Válasz
        Bizony, a banki biznisz van annyira szabályozott, hogy a termék gyakorlatilag tömegtermék, amiben nincs túl sok lehetőség differenciálásra (főleg ilyen kamatszintek mellett). Az egyetlen ami marad, a szolgáltatás / kiszolgálás. Mondjuk ott bőven van mit javítani (de lehet hogy én nem a fiókokkal kezdeném)
        • Rung András Válasz
          Még egyelőr a fióknak azért nagy szerepe van, de az is igaz, hogy szerencsére a webes jelenlét egyre nagyobb szerepet kap a folyamat minőségének az eldöntésében. Azért van még differenciáló tényező, ez például a kapott tanács minősége.
  4. Peter Válasz
    A kapott tanács minősége tényleg jó, (ezt szintén a szolgáltatáshoz venném, ezen lehet leginkább javítani) bár két részből áll: - mennyire tűnik az ügyintéző/weboldal hozzáértőnek, kedvesnek (szubjektív) - ezt nagyjából azonnal meg lehet ítélni - tényleg mennyire jó a tanács (jobban jártam-e) - ez általában hónapok, de van hogy évek után derül ki, viszont sokkal jobban kellene érteni az ügyfelet, mint ma. Ez az, amiben az emberek jelenleg még jobbak - pont ezért a fiókos dologgal is egyetértek. (bár a technikai lehetőségek nagyon gyorsan változnak, azért a pénzintézeti piac elég lassan reagál, ott ez csak évekkel-évtizedekkel később realizálódik - kíváncsian várom mi lesz a mostani hullámból :)
    • Rung András Válasz
      Igen, bár ne feledd, hogy jó tanácshoz nem kell fiók, hisz ott van az email, telefon vagy akár a skype is.
  5. Peter Válasz
    Igen, tudom, ezen dolgozom :)

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!