Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával

  • Rung András
  • 2010. nov. 11.
  • 11 hozzászólás
  • 2 perc

A 2010. november 10.-én elmondott előadásomat itt a blogban is elérhetővé teszem, hogy aki nem jutott el a használhatóság világnapjának alkalmából tartott rendezvényünkre, az mégis olvashassa a pdf formátumú prezentációt (4 Mb), vagy átfussa itt a szöveget, ami tartalmában azonos.

MIRŐL FOGOK BESZÉLNI?

  • Milyen hatékonyságnövekedés érhető el?
  • Működik ez Magyarországon?
  • Sikertörténet kevés munkával

NIELSEN MÁR MEGMONDTA

  • 2003-ban 135%-os javulás, a konverzió átlagosan 100%-osan nőtt
  • 2008-ban már „csak” 83%-os átlagos növekedés

MŰKÖDIK-E MAGYAR VISZONYOK KÖZT?

  • Elég jó lenne még ez a 83% is, de…
  • Működik ez Magyarországon?
  • Tényleg el lehet érni ilyen jó eredményeket?


KI HISZI EZT EL?

Az ergonómus elhiszi.
Az ügyfél kételkedik.


A KONVERZIÓ A LÉNYEG

  • Nem az összeladástól függ (látogatók száma változhat) Konverziót más tényezők is befolyásolják (offline-online
  • reklám, design, termékminőség, termékárazás stb.)
  • Az eladásokra hat közvetlenül a SEO, a konverzióra csak áttételesen.

KEVÉS MUNKA IS EREDMÉNYT HOZ

  • Itthon a 2003-as amerikai viszonyokhoz hasonló a helyzet
  • Vettünk egy egyszerű felépítésű webshopot (hoditas.hu, parfümkereskedés)
  • Kétszeresére növeltük a konverziót
  • 10 napot dolgoztunk (2 nap ergonómia, 8 nap fejlesztés)

MIT CSINÁLTUNK?

  • Könnyebben áttekinthető termék és listaoldalak
  • Vásárlási folyamatok érzékelhetőbbé és direktebbé tétele
  • Egyértelműbb, aktivitásra serkentő és kevésbé redundáns szövegek

Régi terméklista


Új terméklista


Régi termékoldal


Új termékoldal

VÁSÁRLÁS

  • kiemelt, jól látható gombok
  • nagyobb termékfotók
  • sávos táblázatos tagolás
  • azonnali megrendelési lehetőség
  • sorközi hibaüzenetek
  • törlés egyszerűsítése

Vásárlás oldal

ÖSSZEFOGLALÁS

  • Egy eset nem igazolja, hogy általánosan 100%-os konverziónövekedést lehet elérni, de…
  • Itthon is működik Az ergonómia igen olcsó konverziónövelő.
  • A kevés munkának és az alacsony költségeknek köszönhetően már sokkal kisebb javulás is gyorsan megtérülne.

A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. polgarp Válasz
    Nekem a legfontosabb információ az előadásodban a 2 nap ergonómiai ráfordítás = 100%-os koverziónövelés volt.
    Talán itthon fontos lehet a "usability félpénzen" hozzáállás már csak a méretek miatt is, azaz hogy lehet már kevés ergonómiai befektetéssel is nagy eredményt elérni.
  2. Rung András Válasz
    Igen, lehet, hogy nem az ergonómus a legolcsóbb ember a fejlesztésben, de talán az ő munkaórái nagyon sokat hoznak a sikerhez, vagy inkább fogalmazzunk úgy, ha kihagyjuk, akkor az nagy kárt okoz. A mi példánk tényleg azt mutatta meg, hogy kis okossággal csodákat lehet művelni. Persze a 100%-os konverziónövekedés csak olyan oldalon segít, ahol a termék egyáltalán eladható. Ez a parfümjeink esetében nem volt probléma.
  3. gabesas Válasz
    Köszi a postot, érdekes volt mindenképpen. Igazából csak az jutott eszembe hogy egy csomó régi fejlesztésű, hulladék webshopnál nemnagyon lehetne ezt megtenni sajnos. Sokszor találkozok olyan kódokkal, amikbe egyszerűbb nem belenyúlni, hanem a nulláról fejleszteni egy teljesen újat, ott ez a néhány nap valószínűleg többre nyúlna.

    Viszont a konverzió növekedése nagyon jól mutat!
  4. Asszem Válasz
    Én az Amazon.com-on tévedek el mindig, azt nem lehetne valahogy ergonómosítani?
  5. marketingghost Válasz
    Köszi a postot!!ritkán látni a magyar weben valami érdekeset és használhatót is a témában...
  6. Rung András Válasz
    @gabesas: Igen, ezeknél a kérdés, hogy jó-e a marketing és a koncepció, ha igen, akkor még mindig megéri ezeket újra összerakni. Ha meg nem, akkor tényleg kár bajlódni velük.
  7. Rung András Válasz
    @Asszem: Hát, én nem tartom olyan rossznak az amazont, de valóban rengeteg az információ és az adat, amiben nehéz rendet vágni.
  8. zsuzskaa Válasz
    hm, nagyon meggyőző, azt hiszem a mi házunk táján is kéne egy ilyen tuning:)
  9. sonance Válasz
    Igazán jó ergonómiai elemzést a K&H bank oldaláról lehetne írni, amire a "katasztrófa" szó szerintem kevés. Az egyszerű netbankoló élből elbukik, mert annyira sz@r helyen van megoldva a belépés, ráadásul több lépcsőben jut el a bejelentkezésig.

    A bank online felületét első éves informatikai hallgató jobban megcsinálja, illogikus felépítésű, a gombok beleolvadnak a környezetbe, fordított sorrendben vannak (jobb oldalon keresnéd, de bal oldalon vannak), hogy utalásnál tuti a "mégsem" gombra kattints, a kijelentkezéshez az oldal aljára kell görgetni, a jobb szélen a láblécbe van betéve... Sorolhatnám mekkora igénytelenség, pedig ha van pénz, az a banknál halmozottan a rendelkezésre áll.

    Régebben láttam, az év honlapja vagy micsoda volt, meg van a véleményem a díjról ezek után...
  10. Rung András Válasz
    @zsuzskaa: Hajrá akkor, minden oldalra ráfér mindig egy kis javítás és a javulás valóban lenyűgöző és alaposan támogatott:
    www.useit.com/alertbox/roi.html
    www.useit.com/alertbox/roi-first-study.html
  11. Rung András Válasz
    @sonance: Az év honlapja díjra én se tenném az életem. A Cib is volt év honlapja, amikor még firefox-szal se lehetett használni az online felületüket. A bizottságban legalábbis régen egyetlen ergonómiaközeli ember se volt, akit legalábbis én ismernék. A k&h tényleg nem lenyűgöző, egy durva felújítást megérdemelne. Igazad van.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!