Ingyenesen letölthető webshoptervezési leírás

  • Rung András
  • 2011. jan. 26.
  • 5 hozzászólás
  • 1 perc

A kevésbé aktív elmúlt hetekért szeretném kárpótolni olvasóimat azzal, hogy most ingyen letölthetnek egy dokumentumot, ami azzal kapcsolatban tartalmaz irányelveket, hogy hogyan lehet barátságos, hatékony webshopokat tető alá hozni.

Webshop ergonómiai elvek (pdf, 1,2 Mb)

Jó olvasást mindenkinek, a visszajelzéseknek örülök kommentek formájában. A szöveg szabadon használható, de ilyenkor is illik rám hivatkozni.


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. Szántó Gábor Válasz
    Azt írod, hogy a megosztás ikonok a cím alatt, vagy kép mellett legyenek. Azért ez hosszabb termékleírások, vagy mobilos böngésző esetén nem biztos, hogy jó dolog, mivel ellapozhat a megosztás ikonokról. Szóval én mindig a tartalom alá javaslom ezeket a cuccokat, ami abból is következik, hogy a felhasználó azután dönti el, hogy megoszt valamit, miután végigolvastAa.

    A kosarat én szívesebben látom külön blokkban több információval. Igenis legyen benne minden termék az egységárával, darabszámmal, összértékkel együtt. Tudja a blokkban is szerkeszteni a darabszámot. Legyen ráhúzva a terméknévre egy hovermenü, ahol kidobhatja, csökkentheti az egységszámot sőt, lecserélheti a terméket arra, ahol éppen van.

    Szóval majdnem az összes funkciót le kellene tudni kezelni minden oldalon ennek a blokknak. Főleg a soktételes listáknál van ennek lényege olyan boltban, ahol hasonló termékek hegyekben állnak, és simán lehet, hogy közben jobbat/neki megfelelőbbet talá az ember.

    Ez meg egy ötlet, mert igazából sehol sem láttam még, lehet zöldség is, de én tuti használnám nagybevásárláskor:
    Saját kategorizálás. Pl azt mondom, hogy sajtot szeretnék venni. Nézem a sajtokat, ez mondjuk érdekel, ezis, ezis, a végén meg kiválasztom belőle ami kell.

    Még egy, és ezt sem láttam még: Bevásárlólista kezelése. Megint magamból indulok ki, de pl laptopot is úgy vettem, hogy majd egy hónapig túrtam az infokat, írtam magamnak a szóba jöhető típusokat. Nos mennyivel egyszerűbb lett volna nekem mint usernek, hogy mondjuk egy szövegdobozba bemásolom soronként a típusokat, és kapom egy találati listában, netán összehasonlító táblázatban az eredményeket.

    Mondom ezeket úgy, hogy webfejlesztőként a hajam égnek állna, ha valaki ilyen wishlisttel keresne meg.. :)
  2. Szántó Gábor Válasz
    "A kosarat én szívesebben látom külön blokkban több információval. Igenis legyen benne minden termék az egységárával, darabszámmal, összértékkel együtt. Tudja a blokkban is szerkeszteni a darabszámot. Legyen ráhúzva a terméknévre egy hovermenü, ahol kidobhatja, csökkentheti az egységszámot sőt, lecserélheti a terméket arra, ahol éppen van."

    Most nézem, a librin, ez nagyon jól meg van csinálva.
  3. Rung András Válasz
    A megosztás ikon kemény dió. Igazán még szerintem elég friss dolog, hogy teljesen sztenderd legyen. A múltkor beszélgettem erről kollégákkal, hogy van, aki bizony olvasatlanul is nyomja a tartalmakra, annak meg felül kell. Alapvetően én is úgy gondolom, hogy akkor menne, ha már ismered mit osztasz meg. Megoldás lehet, ha esetleg kétszer helyezed el, mivel ezek kicsik (ugyanúgy lehet kosárba gombod is kettő a termékoldalon) és mind a két közönséget szolgálod, vagy az említett mashable.com-os megoldást hozod.

    A kosárral az a fő gond, hogy általában éppen, hogy le van jegyezve, minden infó nélkül. Én ennél egy sokkal többfunkcionálisat javaslok, ha ennél többet tud az jobb. De be kell optimalizálni, hogy milyen sűrűn kell a kosárhoz nyúlnod, más a g-roby weboldala és más egy olyan hely, ahol általában egy terméket veszel pl. markabolt.hu

    A sajtos pédád olyan mintha kedvenceknek vagy összehasonlításra jelölnéd meg. Vannak ilyenek és ez hasznos is. Igazán itt is mérlegelni kell, hogy mi a várható vásárló magatartás.

    Bevásárlólista jó ötlet, ez lényegében tömeges lekérdezés, azonban azt hiszem,hogy a legtöbb embertől ez nem várható. Lényegében ez olyan lenne, mintha a lekérdezőfelületed minde terméket visszaadna, ami illeszthető egy lekérdezésre.

    A lbiris megoldás valóban jó. Még nemzetközileg is megállja a helyét. Annyit módosítanék rajta, hogy amikor valamit kosárba teszel, akkor azonnal felajánlanám a fizetés lehetőségét a felugró layerben.
  4. Pingback: Ergománia – weblap tervezés, elemzés, tesztelés » Bevételnövelés kipróbált módszerekkel – ingyenes előadás

  5. Pingback: Webfejlesztés Webshop | SzinteOnline Marketing Szakértő Blog

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!