Gördülékeny fizetés

  • Rung András
  • 2011. jan. 12.
  • nincs hozzászólás
  • 3 perc

Két hete tartottam egy előadást a Metoff-on (Online Fejlesztők és felhasználók: Ergonómia és használhatóság, user experience – egy szebb katarzis) Gördülékeny fizetés címmel, ami itt letölthető. A szöveg álljon itt annak, aki csak át akarja futni:

FŐBB PONTJAIM

  • Miért éri meg a fizetésen csiszolni?
  • Mit kell tudnia?
  • Hogyan javítsuk?

MEGÉRI AZ ERGONÓMIA?

  • Jakob Nielsen kutatásai szerint 2003-ban 135%-os javulás, a konverzió átlagosan 100%-osan nőtt
  • 2008-ban már „csak” 83%-os átlagos növekedés
  • saját tapasztalat: 10 nap munka (2 nap tervezés, 8 nap fejlesztés) 100%-os konverziónövekedést hozott

HATÉKONYSÁGJAVULÁS

Kék = 2003    Piros = 2008

KONVERZIÓNÖVELÉS EGYSZERŰEN

  • A konverziót sokfajta ergonómiai átalakítással növelhetjük (keresés fejlesztése, termékoldalak, kosár funkció stb.)
  • Biztos hatással van rá a fizetés (Luke Wroblewski 10-40%-os javulás csak ettől)
  • Veszélyes átalakítás, de egyszerűen megragadható problémák -> könnyebb rá fokuszálni
  • Formot tervezni kevesen tudnak, habár sokan azt gondolják, hogy triviális feladat.

MIRŐL SZÓL A FIZETÉS?

  • termékegyeztetés
  • adategyeztetés
  • szállítás
  • fizetés/fizetési információk

MIRŐL NEM SZÓL?

  • kényszerregisztráció
  • adatgyűjtés
  • vevők elriasztása

A FIZETÉS EGY FORM

  • A formokat mindenki utálja = a fizetés kellemetlen
  • Legyen a fizetés minél gyorsabb, azaz dobjunk ki minden felesleges kérdést és funkciót.
  • Legyen a vevő számára egyértelmű, hogy a fizetés tényleg rövid lesz, és csak akkor jön létre, ha akarja.

REGISZTRÁCIÓ MEGAKASZT

  • Új vevőink megakadnak már a vásárlás elején
  • Felesleges újabb lemorzsolódási faktor (email szolgáltató, email program stb.)
  • Személyes adataikat ráérünk elkérni, ha már mindenben megegyeztünk.
  • A regisztráció fogalma eleve ellenérzéseket kelt.

EGYÉRTELMŰSÉG

  • Párbeszédes jelleg, ha a tömör kifejezés nem elegendő
  • Tömbökbe rendezett és címkézett kérdések
  • Tömbök függvényében oldalszám
  • Sorok közt 50-75% szünet
  • Minden figyelemelvonó elemet tüntessünk el!

ELRENDEZÉS

  • Tudatos választás a címkézésben (balra, jobbra, felülre rendezés vagy beleírt szöveg)
  • gyors áttekinthetőség (címkék egy vonalban összeolvashatók, gomb a végén)
  • Input mezők mérete árulkodó legyen a funkciójukról
  • mega legördülők hanyagolása

ÁLLAPOTJELZÉS

  • Kommunikáljuk egyértelműen, hogy hol van és mi jön ez után.
  • Egy lépés valóban egy lépés legyen.
  • Visszalépés és elmentés lehetősége
  • Kommunikálni, hogy még nem vette meg.
  • Előnézet lehetősége

GOMBOK A GYORS BEFEJEZÉSHEZ

  • Gombok felirata cselekvésre serkentő, személyes nyelvhasználattal
  • Emeljük ki jobban az elsődleges akciók gombját (szín, méret, elhelyezés)!
  • Miután megnyomtak egy gombot, ne lehessen még egyszer megnyomni.
  • Felhasználási feltételek elfogadása kerüljön a gombra.

 


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!