Egyszeri Eva utalás az Apehnak (Raiffeisen bank)

Közeleg az Eva utalás ideje, így a Raiffeisen bank egyszeri utalási rendszerét tesztelem most le. A Raiffeisen nyitó elég csiri-csáré, és az általam nem túlzottan kedvelt fekete-sárga kombinációja uralja ezt is. Persze az arculatot megterveztető marketinges mondhatná, hogy igen, igen csúnya, de legalább markáns!
A Belépés a jobb oldali gombbal elég egyszerű, de elég sok zavaró elem van körülötte. Másrészt az OTP-s megoldás sokkal hatékonyabb volt, hogy már a nyitón rögtön beírhatjuk az adataink, nem kell egyet feleslegesen kattintanunk. Meg még az is zavar, hogy internet banking a neve az egész folyamatnak. Miért nem magyarul van egy magyar oldalon?
A bejelentkezési lap, egyszerű, egyértelmű, kicsit ronda. Kicsit zavar ez a szöveg:
„A piros csillaggal megjelölt mezőket mindenképpen ki kell töltenie, a többi adat megadása opcionális.”, mivel csak két mező van itt összesen és mind a kettő mellett piros csillag van. Ha kiteszünk valami instrukciót, akkor nem ártana gondolkozni is, és mondjuk a végén megnézni, hogy mit hoztunk össze.
Az viszont tetszik, hogy az adatok megadása után nem kell telefonnal szenvedni, csak ha pénzt akarok mozgatni. Remélem nem csak praktikus, hanem biztonságos is ez a megoldás. Belépve rögtön látom, hogy mennyi pénzem van, és ez alatt, ha nem is feltünően van egy kis link, hogy átutalás. Ez tetszik, lehet, hogy a Raiffeisen fejlesztői vették a fáradtságot és rájöttek, hogy legtöbb ember bizony utalni akar.
Az utalásra kattintva először választanunk kell, hogy kinek utalunk. Ez rendben is van. Kiválasztom, hogy új kedvezményezett, ez után választanom kell, hogy forint, deviza stb. Naná, hogy forint! Ez után már egy barokkosabb adatlaphoz jutunk.

Tetszik, hogy a kedvezményezett adatait azonnal mentésre vannak beállítva. Ez jó, az ember mindig elfelejti kipipálni, de a legjobb lenne, ha ezt is személyre lehetne szabni, mert van olyan, aki mindig ugyanannak a 10 helynek utal, van olyan, aki meg mindig másnak. Az egész adatlap korrekt egyszerű, és átlátható. A bonyolult dolgok ki vannak töltve, de ott a lehetőség, hogy átírjam. Egyedül a rögzít és aláír gomb nem tetszik. Ehhez kellene magyarázat, mert ha az ember nem rutinos Raiffeisen felhasználó, akkor nem tudja ez mi.
Miközben írogattam előugrott a Raiffeisen egy végtelenül szimpatikus megoldása. Ugye elég idegesítő, ha a rendszer kiléptet minket, miközben épp az utalási adatokat rendezgetjük. Bőven bosszankodtunk emiatt az OTP-nél is, nos itt egy perccel a kiléptetés előtt kér egy megerősítést, hogy benn akarunk-e maradni. Egy így korrekt, biztonságos, de praktikus is. Az is tetszik, ha vannak általános közleményeim, akkor azok közül is választhatok a legördülő menüben, ha már valami korábbi partneremnek utalok.
Mindent megadtam és megnyomom a rögzít és aláír gombot, amiről pontosan nem tudom, hogy mit jelent, de legalább úgy tűnik, mintha a folyamat lezárását vinné véghez. Itt aláírási módot és telefonszámot kell választani. Ez is rendben van. Beírom az sms-ben jött jelszót és a sima aláír helyett az aláír és beküldet választom. És ezzel kész is vagyunk!
Átláthatóság    5
Gördülékenység    4
Kommunikáció    4
Jó egyedi megoldások    5

Oszd meg velünk véleményed

    Kérem írd be üzenetedet

    Kérem írd be email címed!

    Kérem írd be üzenetedet

    Küld

    Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

    Csapatunk

    Kapcsolat

    Kedves Ergo,

    A nevem
    . Az email címem
    . Üzenetem:

    ajánlott
    cikkek

    Tudj meg többet a témáról

    Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

    2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

    A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

    Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

    2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

    A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...