Drótváztervezési praktikák

  • Rung András
  • 2012. aug. 29.
  • nincs hozzászólás
  • 2 perc

Megközelítőleg egy éve adtam elő a drótvázakról. Sokszor dilemma kezdő tervezőknek, hogy kézzel vagy géppel érdemes tervezni, és mik is azok a lépések, amikre érdemes figyelni. Nekik segíthet ez a rövid előadás anyaga.

Letölthető pdf előadás

Digitális drótváz előnyök

  • Törlés
  • Áthelyezés drótvázon belül és drótvázak közt
  • Átméretezés
  • Háttéranyagok gyors beillesztése
  • Sablonok
  • Minták kéznél vannak
  • Dinamikusság imitálása
  • Elemek könnyebb átemelhetősége
  • Egyszerűbb arhiválás
  • Más is könnyedén belenyúl

Digitális drótváz hátrány

  • Nincs mindig kéznél
  • Gépi környezet blokkolhatja a kreativitást
  • Kevésbé hatékony a közös gondolkozásban
  • Lassabban készül
  • Nagy a kísértés a túlzott kidolgozásra
  • Sok drótváz nehezebben átlátható
  • Kevésbé játékos

Mikor melyik?

  • Kézi rajzolás kezdeti ötleteléshez és brainstorminghoz
  • Gépi rutinmunkákhoz, nagy ívű munkákhoz, sok együttműködést igénylő tervezéshez, illetve éretlenebb kliensek esetén

Design vagy drótváz?

  • Kell-e grid és mire?
  • Pixelméretek számítanak?
  • Színek mennyire legyenek?
  • Mennyire kövessük a brand elvárásait?
  • Kell-e a szép elrendezés?
  • Fontos-e a funkcionális pontosság?

Mi nincs a drótvázon

  • Színárnyalatok
  • Betűtípusok
  • Végleges képek
  • Pontos arányok
  • Szép ikonok
  • Végleges elhelyezés, arányok

Lépések

  • Gyors skiccelés, ötletelés
  • Jelenlegi interface átrajzolása
  • Mintagyűjtés
  • Új ötletek integrálása
  • Elsimítás
  • Pihentetés és ellenőrzés

Stencilek


Dinamikusság

  • Kattinthatóság
  • Egyes állapotok pontos megrajzolása
  • Tesztelhetőség
  • Szöveg vagy html?

Jegyezetek

  • Hogyan jegyzeteljünk magunknak?
  • Teendők
  • Hogyan írjuk le a működést?
  • Nyomtathatóság

Megfontolandók

  • Meg kell-e rajzolni minden variációt?
  • Visszajelzéseket bele kell-e vezetni a drótvázba?
  • Konzisztens tervezés, egységes elemkészlet, egységes megoldások
  • Saját stencilbázis
  • Mikor alkalmazzuk a bevett megoldásokat?
  • Kell-e sitemap?
  • Mit kell a programozónak elmondani?
  • Miben lehetünk nagyvonalúak (pl. naptár elhívása)

 


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!