BIG DATA VIZUALIZÁCIÓ

  • Rung András
  • 2017. dec. 19.
  • nincs hozzászólás
  • 2 perc

Rung András előadása a Data-driven Leadership Bootcampen – a prezentáció letölthető pdf formátumban.
Az előadás szövege itt olvasható egyben:

HATÁROZZUK MEG A KÖZÖNSÉGET

  • Mit jelentenek a színek?
  • Milyen irányban olvas az olvasó?
  • Milyen ikonokat ismer a felhasználó?
  • Iparágon belüli, vagy kívüli az olvasó?

 

A FELHASZNÁLÁS KONTEXTUSA

  • Milyen információra van szüksége az olvasóknaka sikerhez?
  • Mennyi részletre van szükségük?
  • Mennyi idő áll rendelkezésre a hatékonyság eléréséhez?

 

AZ ADATSTRUKTÚRA MEGÉRTÉSE

  • Idősorozatról van szó? Hierarchiáról?
  • Hány dimenzióból áll?
  • Melyek a legfontosabbak?
  • Milyen viszonyban állnak egymással (pl.: egy-az-egyhez, több-a-többhöz)?
  • Mennyire változóak?
  • Kategorikusak az értékek? Diszkrétek, vagy folyamatosak? Lineárisak, vagy nem lineárisak? Milyen a korlátosságuk?
  • Hány kategória van?

 

ADATTÍPUSOK

  • Nominális
  • Kategorikus
  • Ordinális
  • Intervallum
  • Időbeli
  • Földrajzi
  • Relációs

 

HATÁROZZUNK MEG JOBB CÉLOKAT

  • Mutassuk meg az értékesítési adatokat / Mutassuk meg mely termékek teljesítetteka legjobban és a legrosszabbul az egyes régiókban az elmúlt öt negyedévben
  • Hasonlítsuk össze a Twitter és Facebook felhasználók demográfiai adatait / Hasonlítsuk össze a Twitter és Facebook felhasználók életkorát, végzettségét és a tőlük származó bevételek mértékét
  • Mutassunk egy idővonalat minden NFL csapat 2011-es szezonban nyújtott teljesítményéről / Tegyük lehetővé, hogy a felhasználók összehasonlítsák bármely két csapat, vagy az egész liga 2011-es teljesítménymutatóit

 

ÁBRÁZOLÁS ÉS VALÓSÁG

  • Velejárótulajdonságok
  • Tanult konvenciók

 

MI AZ A DASHBOARD?

  • Adatok vizuális megjelenítése
  • Állapotok ellenőrzése
  • Megértés megkönnyítése

 

PSZICHOLÓGIAI MOTIVÁCIÓ

  • Az irányítás vágya
  • Rövidtávú memória / egy képernyő
  • Lefúrási lehetőség
  • Az információ elosztása a tabok között

A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!