Ajánlatadás analógiásan

  • Rung András
  • 2013. jan. 22.
  • nincs hozzászólás
  • 2 perc

Rung András 2013 jan. 21-én tartott előadása a Startup meetupon. Az előadás pdf formában letölthető (3,9 MB), vagy akár itt is elolvasható:

Ajánlatadás elemei

  • Munkaerő költség
  • Anyag- és alvállalkozói költség
  • Határidők
  • Teljesítéshez szükséges eszközök és feltételek
  • Feladat körülhatárolása

Mi az analógia?

  • Egy vagy többhasonlónak vélt elem alapján egy ismeretlenelemviselkedésének a jóslása
  • A hasonlóságot egy vagy több tulajdonság és egy hasonlító algoritmus alapján határozzuk meg
  • Esetünkben egy vagy több korábbiprojektidőigénye alapján megbecsülni egy ismeretlen projekt időigényét

Máshol működik?

Nyelvben

  • bokor → bokrot
  • bútor  → bútort
  • motor → motort/motrot

Angol jogban

  • verekedett→ 5 hónap
  • lopott → 4 hónap
  • verekedett és lopott → 10 hónap

Milyen paramétereink vannak?

Két korábbi projekt alapján jósoljuk a harmadik időigényét

Honnan tudjuk az időt?

  • Pontos logolása kell a projekteknek mindenki által
  • Logolásnak rendkívül egyszerűnek kell lennie
  • Logolásnak érthetőnek kell lennie
  • Gyors kiértékelhetőség és újrahasznosítás
  • Az idő relatív, mindenkinél más

Ilyen egy egyszerű log

  • 12.22    cib.hitel.m
  • 10.19   konf.ebank
  • 8.30    cib.hitel.dr

Ilyen a kiértékelése

  • 4 óra meeting
  • 28 óra tervezés
  • 3 óra ajánlatadás
  • 4 óra desgin egyeztetés

Mi a releváns paraméter?

  • Becsléseket végezhetünk kisebb komponensek alapján is (triviális analógiák, azonosságok)
  • Tapasztalat, szakirodalom
  • Gépi tanulás = paraméterek automatikus súlyozása bevállt technikák alapján

Analógiás ajánlatadásra szolgál az Angel szoftver

Szakirodalom
  • Bhattacherjee at al.: Complexity metric for analogy based effort estimation
  • Angelis and Stamelos: A simulation tool for efficient analogy based cost estimation
  • Shepperd and Schofield: Effort estimation using analogy

A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!