A Pannon kicsit ráver a T-mobile-ra

Miután  megvizsgáltam a T-mobile oldalán a készülékválasztást, több visszajelzést kaptam, hogy a blog olvasói kíváncsiak lennének, hogy mi a helyzet ez ügyben a Pannon Gsm, illetve a Vodafone háza táján. A paraméterek ebben az elemzésben is ugyanazok, mint a T-mobile esetén: emailezésre, 500 cím tárolására, internetezésre és fényképezésre (min. 2 megapixeles) alkalmas telefont szeretnék választani a Pannon Gsm oldalán.
Az indulás könnyű, a nyitón a netshop egyértelműen telefonvásárlásra csábít, kár hogy ezt a szót esetleg az idősebb felhasználók nem értik, így ők a feladat elején elvéreznének. Ennél a névnél csak a myPannon menünév a szerencsétlenebb. Kicsit furcsa a felfelé nyíló menü, de még a feldolgozhatóság határán belül marad. Mondjuk a betűméretekkel sem voltak túl nagyvonalúak a Pannon tervezői.

Koszméretű menünevek a Pannonnál
A Netshopban a készülékválasztást már viszont időigényes megtalálni, habár a lista elején van a miniatűr méretezésű menüpont, teljesen elveszik a többi információ közt. Vizuálisan igénytelen, hogy ha egy menüre ráviszem az egeret, akkor nem kék, hanem az eddig semmire sem használt zöld színnel emelik ki, hogy melyik az aktív.

Eldugott menüpontok
Az sem túl egyértelmű, hogy a készülékkereső miben más, mint a márka szerinti keresés. Ezt csak úgy tudhatnánk meg, ha mind a kettőre rákattintanánk. Nem tesszük meg, mert egy átlagos felhasználó sem ennyire érdeklődő. Maradunk a készülékkeresőnél. Eddig Safariban próbálkoztam, most adom fel, mert a Pannon tervezői elfelejtették megnézni, hogy a 3-4. leggyakrabban használt böngészőben nem működik a keresőjük. Bár még mindig előrébb vannak, mint a régi CIB-es ebank alkalmazás, ami csak Explorert vett be annak idején.

Pannon oldala szétesve
Firefoxban már egészséges képet mutat a kereső. Tetszik, hogy a T-mobillal ellentétben az interface letisztultabb benyomást kelt. A képek is normális méretűek, látszik rajtuk valami. Az instrukciók (A kereséshez add meg a számodra fontos keresési feltételeket. A fenti lapozó segítségével választhatod ki a neked tetsző tulajdonságokat.) is átgondoltnak mondhatók. Kár, hogy a felszólító mondat végéről hiányzik a ! jel.
A gyártó és megjelenés alá erőltetett módon vannak beszuszakolva az usb modemek és adatkártyák. Hiányzik egy összes gomb, és ha semmit sem ixelek be az oldal akkor is ad vissza telefonokat. Talán ez lenne az összes opció? Nem túl áttekinthető…

Kereső összeszedett állapotban
A készüléktulajdonságok tab elnevezés nem túl egyértelmű. Jobb lenne a felhasználási módok elnevezés. Összeszedték, hogy melyik telefonok kiknek jók, de mivel a kategóriák nem átláthatóak, kicsi benne a bizalmam. Mit jelent az, hogy nőknek ideális? Rózsaszín? Kisebb? Ki tudja. A navigációra, fényképezésre, zenehallgatásra alkalmas elnevezések sem teljesen egyértelműek, de már jobb kategóriák. Nem lehet tudni, hogy mi a különbség a mobilszélessávra és a mobilinternetezésre alkalmas készülékek közt. Mi az alap készülék? Telefonálni lehet vele és ennyi? Jó lenne, ha tippeket kapnánk, ha az egerünket rámozgatjuk a szövegekre.

Készüléktulajdonságok listája
A funkcióválasztó kategóriáinak a felét nem értem, de akinek fontos, annak biztos mond valamit. A tarifacsomag választóban, ha nem vagyok bennfentes, akkor nehezen tudom értelmezni, hoy mi az az új generációs előfizetés.

A rejtélyes tartalmú funkcióválasztó
Nézzük, akkor az eredeti keresésünk. Bejelölöm, hogy üzleti használatra (min. 500 név miatt), fényképezésre alkalmas, mobiszélessávos telefonokat keresek. Itt is a Nokia 6300 kelleti elsőnek magát, mint a T-mobilnál. Úgy látszik, ha ilyen paraméterekkel akarnék vásárolni, akkor ez lenne a végzetem.
Most válasszunk valami mást. Legyen ez a Nokia 5800, mert némileg az iPhonera emlékeztet. Sajnos a találati oldalon a Pannon is csak az árat mondja meg, azt is csak akkor, ha a névre ráviszem az egeret. Egy két fontosabb paramétert itt is elárulhatna, és sajnos helyenként itt is vannak csúnya összecsúszások, már a Firefoxban is. A divek kezelését jó lett volna alaposan átnézniük a kivitelezőknek.

Nokia 5800 és az összecsúszás
A termékoldal sokkal átláthatóbb, mint a T-mobile-nál. Igaz a kép kicsit kisebb, viszont görgetés nélkül látok sok adatot. A 3.2 megapixeles kamerának rögtön örülök, az internet szintén második adat. Kicsit lejjebb görgetve az üzenetkezelés alatt könnyedén megtalálom az emailt is. Már csak az 500 név hiányzik. Viszont a maximálisan bevihető nevek számát sehol sem találom. Persze lehet, hogy egy ilyen jobb telefonnál ez már nem akadály, de azoknak akik a régi vackokon szocializálódtak ez még bizony szempont.

Letisztult termékoldal
Az oldalon ezen túl még zavar, hogy a vásárlási funkciók redundáns elemei sok helyet foglalnak. Van vagy 10 előfizetési csomagunk, de mindben ugyanannyiba kerül a telefon. Jobb lett volna ilyenkor felsorolni őket vesszővel elválasztva, és egy jó nagyméretű árat tenni melléjük. Nem kellene akkor bámulnom azt a sok 66490-et. Úgy látszik, ez az oldal már a Pannon birodalmának széle, mert az ékezetek olykor elmaradnak, a gondos kezek ide már nem jutottak el javítani.
Összességében úgy gondolom, hogy a Pannon oldala jobban szerkesztett, mint a T-mobilé, letisztultabb. Ugyanakkor a hanyag kivitelezés, információ elrejtése sokat ront az
egyébként elfogadható kategóriába sorolható oldalon. Messze van a tökéletestől, de gondos munkával lehetne feljebb tornászni.
 

2 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 2 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...