A Facebook megölte a hamburger menüt?

Számos esetben, ha alkalmazásokat tervezünk, akkor át kell gondolnunk, hogy mi a fontosabb cél: A platform sajátságainak a tökéletes és teljes megfelelés vagy inkább az iPhone-os, Androidos alkalmazásunk és webes megoldásaink közelítése a gyorsabb fejlesztés, tervezési idő gyorsítása és minőségének növelése érdekében.
Az ún. hamburger menü használata egy olyan terjedőben lévő megoldás, amikor nem az alsó 5 ikont használjuk az iPhone alkalmazásban navigációra, hanem egy ún. hamburger ikonunk (három vízszintes hamburgerre emlékeztető vonal) van bal oldalt, amire rátapintva balról egy menü úszik be. Ennek az egyre terjedő modellnek a legismertebb példája a facebook volt. Úgy tűnt egészen mostanáig, hogy ez a modell egyben a facebooknak is betudhatóan, terjedőben van alkalmazásokban. Az állóvizet az kavarta fel, hogy az iOS7 megjelenésével nagyjából egy időben a facebook visszatért az alsó sávban lévő navigációhoz, ún. tab bart alkalmaz újra. Ők arra hivatkoznak, hogy automatikus teszteléseik alapján ez a legjobb design most. Annak a kritériumait azonban nem fedték fel, hogy mi alapján gondolják, hogy A navigáció jobb, mint B. Gyorsabban megtalálják a keresett oldalt a felhasználók? Vagy pontosabban? Nem tudni.

Facebook menü korábban



Facebook menü most
 
Ennek kapcsán összeszedtem, hogy milyen érvek szólnak az egyik és a másik megoldás mellett kizárólag az iPhone világában:
Hamburger menü mellett szóló érvek

  • Ha félünk attól, hogy felhasználóink véletlen kattintanak egy navigációs elemre, akkor jobb kicsit nehezebben elérhető távolabbi részre helyezni azt
  • Több helyünk van a tartalomra
  • Eszköz és platform konzisztenciát könnyebb tartani
  • Könnyebben bővíthető a menü
  • Jobban megtartja a kontextust, jobban érzi a felhasználó, hogy honnan jött (mert mutatjuk a tartalom szélét jobb oldalt)
  • Az akció indításához közel jelenik meg a tartalom (balról szépen beúszik)
  • Számos alkalmazás használja: Youtube, Linkedin, HSBC bank stb.

Alsó navigációs sáv mellett szóló érvek

  • Könnyen elérhető, ha egy kézzel használjuk a telefont
  • iOS sztenderd
  • Könnyebben címkézhető ikonok, mint ha a felső sávban vannak
  • A fejlécben több helyünk van egy vissza gombnak, vagy a tartalom címkézésének
  • Számos alkalmazás használja: új Facebook, Dropbox, Twitter stb.

Ezek alapján láthatjuk, hogy nem triviális, hogy melyiket választjuk és döntésünkben elég komoly szerepet kell, hogy kapjanak technikai kritériumok is. Elmondható azonban, ha nagy mennyiségű tartalmunk van, ahol akár komplexebb elnevezések is szerepelnek, akkor a hamburger menü még mindig előnyösebb.

5 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 5 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...