5 új tipp webes értékesítéshez

  • Rung András
  • 2012. júl. 9.
  • 2 hozzászólás
  • 4 perc

Hiába egészen jó a weboldalunk, amely értékesítéssel foglalkozik, mindig lehet találni egy-két pontot, amelyeket tovább finomítva növelhetjük a konverziót azáltal, hogy a felhasználóknak segítünk feladataik eredményes végrehajtásában, vagy legalább nem gátoljuk ebben őket. Ebben a harcban segítünk ezúttal öt újabb tippel.

Szállítási információk kiemelése
A legtöbb magyar weboldalon legalább egy két perc komoly munkájába kerül a felhaszálóknak megtudni, hogy mit mennyiért szállítanak. Ez többnyire egy eléggé eldugott vásárlási információk oldal legeldugottabb szegletében szokott megtalálható lenni. Ne tegyük ennek elérését túl nehézzé, mert ez két kellemetlen esethez vezethet. A vásárlók egyszerűen elhagyják az oldalunkat, mert bizonytalanok és gyanítják, hogy a szállítás drága lehet, ha rejtegetjük (ezért rossz általában minden árat elrejteni, ha nem tudják az emberek, akkor biztosak abban, hogy sok). Ha pedig egy kicsit jobban bíznak bennünk, akkor valamit beledobnak a kosárba és addig kattintgatnak, amíg meg nem jelenik a szállítás ára, majd utána elhagyják a kosarat és elkezdenek valóban vásárolni, vagy örökre elmennek. Ez a fajta viselkedés lehet az egyik oka annak, hogyha sok elhagyott kosarunk van. Egyik eset sem kellemes, ezért célszerű ezt a szállítási információt egy menüpontban jól láthatóan kitenni, és akár a nyitón direktben elmondani a leggyakoribb szállítási árat. Bonyolult az árképzésünk? Ez nem mentség. Egyrészt írjuk ki a leggyakoribb esetet (pl. 220volt.hu), és adjunk linket-tooltipet a teljes táblázathoz, másrészt, ha bonyolult, akkor eleve nem jó, mert az emberek nem fogják érteni, és amit nem értenek, azt nem szeretik. Tegyük felfoghatóvá szállítási árképzésünk!

Akciók egérrámozgatásra
Sok esetben szeretnénk egy terméklistán akciógombokat (pl. kosárba, összehasonlítom) elhelyezni minden termékre, de ha ezt megtesszük, akkor a lista nyomasztó és áttekinthetetlen lesz. Erre a legjobb gyógyír, ha az akciógombokat csak egérrámozgatásra jelenítjük meg az adott termék lapján. Ha egy felhasználó komolyan érdeklődik egy termék iránt, akkor úgyis rámozgatja az egerét, és ilyenkor meglátja a gombokat. Ez a módszer ismerős a felhasználóknak, de ha nem is, akkor könnyen megtanulják.

Folyamatos betöltődés
A legtöbb oldal még ma is lehetővé teszi, hogy egész pontosan beállíthassuk hány találatot akarunk látni egy oldalon. Ez az embereket nem érdekli. Minél több találatot akarnak látni egy oldalon, és lefelé görgetve szemezgetnének ebből. Tegyük egyszerűbbé a keresési oldalt is ezzel, hisz nem kell ekkor lépegetés, sem egy legördülő, amivel eldöntjük hány találatot kapunk. Egy dologra vigyázzunk csak ennél a megoldásnál. Ha egy terméket kiválasztanak, akkor azt vagy egy popupban-layoverben (felbukkanó új felület) mutassuk meg, vagy ha a termékoldalon vissza gombot nyom a felhasználó, akkor oda dobjuk vissza, ahol a találati listán épp volt. Tanulmányozzuk jó megoldásokért a pinterestet vagy a facebookot.

Tooltipes háttérinformációk
A tooltip igen veszélyes eszköz, ha ügyetlenül használjuk, akkor igen idegesítő lehet a felhasználó számára, hogy akárhova húzzák az egeret tooltipek ugranak rájuk. Ha azonban mértéktartóan alkalmazzuk, akkor igen hatásos támogatása lehet a jó vásárlói döntésnek. A találati oldalakon adjunk a képekre tooltipben képnézegetőt vagy nagyobb képet, az értékelésekre részletes bontást, a címre pedig adjunk a termékről kivonatot.

Azonnal frissülő találatok
Ha a felhasználók igazgatnak szűrőinken, akkor azonnali találatokat akarnak. Nem akarnak semmilyen további gombokat nyomkodni, hanem látni akarják az eredményt. Ezt egyedül a számok bevitelénél lehet nehézkes megoldani (pl. szűrés árra), ilyenkor a frissítés gomb legyen igen látványos, hogy lássák mit kell megnyomniuk, és legyen közel a beviteli mezőhöz. Természetesen, ha meg tudják oldani a programozók, hogy már a számok beírása közben frissüljön a találati lista, de ennek az ötletnek általában nem szoktak örülni. Ha bizonytalanok vagyunk abban, hogy felhasználóink észreveszik-e a frissítést, akkor tompítsuk el egy kicsit a találati listát, majd adjuk vissza neki az élességet, amikor megvannak az új találatok.

Többet szeretne tudni a weboldalak sikeressé tételéről? 

Jelentkezzen a bevételnövelésben segítő ingyenes előadásunkra!

Bevételnövelés kipróbált módszerekkel előadás ismertetője

 


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. Szántó Gábor Válasz
    " Ezt egyedül a számok bevitelénél lehet nehézkes megoldani (pl. szűrés árra), ilyenkor a frissítés gomb legyen igen látványos, hogy lássák mit kell megnyomniuk, és legyen közel a beviteli mezőhöz." Én készítettem már olyan filtert, hogy számok beírása helyett csúszkával lehet intervallumot állítani. Ezzel egyáltalán nem gond a realtime frissülés.
  2. Rung András Válasz
    A csúszkák elvileg jó megoldás lehetnének. A fő gond velük, hogy a bal oldali szűrőknél kevés a hely, ezért a csúszkákat nehéz finoman kalibrálni és sokszor szintén kis fogót kell rájuk rakni, ami miatt nehézkes a mozgatásuk. Olyan esetekben tudnak jól működni, ahol felül vannak, pl. új Otp számlatörténet lekérdező a dátumra. Az egész jó.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!