4 ámulatba ejtő iPhone alkalmazás: Pinterest

  • Rung András
  • 2012. dec. 17.
  • 3 hozzászólás
  • 3 perc

Korábbi blogbejegyzéseimben elég sokat foglalkoztam azzal, hogy melyik weboldalnak mi a gyengéje és esetleg, ha van neki, akkor  mi az erőssége. Most egy kisebb sorozatban 4 iPhone alkalmazást szeretnék röviden bemutatni kizárólag abban a megközelítésben, hogy mit tanulhatunk tőlük. Ennek keretében az alkalmazást összevetem az oldalt webes és web mobil változatával, hogy lássuk min. és hogyan érdemes változtatni.

 

Pinterest iPhone mobilalkalmazás

Akciógombok az alkalmazásban

A Pinterest mobil mind a két menüsávot használja, de a felsőt igazán csak önmagának a hirdetésére, míg az alsóba rejti az egész oldalra értelmezhető akciókat tartalmazó ikonokat. Ügyes, hogy ezek görgetés és nézelődés során eltűnnek, viszont ha elkezdünk felfelé görgetni, akkor ezek a menük újra megjelennek. Kellemes ez a megoldás, mivel nagyon könnyű előhívni, de semmi sem foglal helyett a tartalomtól, azaz a képektől.

Az ikonoknál érdekes megoldás, hogy a teljesen egyértelmű fényképkészítést nem címkézik, míg a kevésbé egyértelmű többi ikont igen. Ezekből az explore kifejezetten ötletes, míg a news vagy a following ezzel szemben már kevésbé telitalálat. Innen leginkább az tanulhatjuk, hogy egy iPhone alkalmazásban is lehet címkézni az ikonokat, ha némelyik nem sikerült annyira ütősre. Ha áttekintjük a képeket, amelyeket a pinterest különféle változatairól készítettem, akkor látható, hogy a webes élményt az alkalmazás sikeresebben ültette át mobilra. A web mobil változat hatalmas egyhasábos képei gyakran ügyetlenül jelennek meg, mert a mobilra nem fér el a teljes tartalom. A web mobilon a mouse overes gesztusok (kommentelés, likeolás, kitűzés) direktben megjelenített gombként jelennek meg, míg a kép tulajdonosa a kép felett jelenik meg. Ez önmagában nem tűnik egy túl motivált döntésnek. Ezzel szemben az alkalmazás hűbben követi a webes szerkezetet, egyedül a pin és a like szavakat cseréli le könnyen értelmezhető ikonokra helyesen. A repin és a like gombok viszont túl kicsik és közel is vannak a felhasználó nevéhez, így könnyű mellékattintani.

Pinterest web

Pinterest web mobil

Kép a weben overlayben

Követhető felhasználók az iPhone alkalmazásban

Nagyon igényesen a weben egy feljövő felületen jelennek meg a képek a találataink előtt. A mobilon ez viszont kevésbé kivitelezhető, így ott ezek mindig önálló oldalra visznek. Az alkalmazásban helyesen csak itt jelenik meg a komment, hisz a kis listában erre hely sincs, és az inger is gyengébb lehet a felhasználóknál, hogy nekiálljanak és bepötyögjenek valamit a mobiljukról, mint a gépen. A további követhető felhasználók böngészését is kellemesen oldotta meg az alkalmazás, ahol ujjunkkal könnyedén végigprögethetjük őket. Ennek a lehetőségét mutatja a második kép, amely egy kicsit kilóg a képernyőről. A web mobilos változatban ez a nézet hiányzik, ott minden akciót a listában hajthatunk végre. Ez némi magyarázatot ad arra is, hogy egy kép miért nem két hasábosan jelenik meg itt, a tervezők próbálták egy nézetbe gyúrni a kettőt. Hogy miért? Ha egy új oldalra kellene átmennünk ilyenkor az igen hosszadalmas lenne és teljesen tönkretenné a felhasználói élményt, ha egy egy képre másodperceket kellene várnunk. Ennek fényében a web mobilos felület visszalépései érthetőbbé és elfogadhatóbbá válnak a web kényelmessége és az alkalmazás gördülékenysége mellett.


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

  1. Pingback: Ergománia – weblap tervezés, elemzés, tesztelés » 4 ámulatba ejtő iPhone alkalmazás: Etsy

  2. Pingback: Ergománia – weblap tervezés, elemzés, tesztelés » 4 „ámulatba ejtő” iPhone alkalmazás: Amazon

  3. Pingback: 4 „ámulatba ejtő” iPhone alkalmazás: Amazon | My Blog

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!