4 ámulatba ejtő iPhone alkalmazás: Etsy

Az etsy.com szintén amellett döntött, hogy kiváló webes szolgáltatásait mobilon is megvillogtatja, mint alkalmazás, mind mobilwebes változat formájában. A mobilalkalmazásnál az etsy esetében is a böngészésre helyezték a hangsúlyt. A nyitón nagyméretű képek, apró leírások és kisméretű árak láthatóak. Érdekes trend a használhatóságban, hogy egy ideig cél volt a minél nagyobb cím, ár, hogy jól látható legyen, most pedig újra mennek ezek össze. Vajon miért? Visszalépés van a használhatóságban? A trend elsősorban azzal magyarázható, hogy a felhasználói felületek letisztultabbak, egyszerűbbek lesznek, így a képek jobban érvényesülhetnek és a kisbetűs leírások és árak is elég hangsúlyt kapnak, mivel nincs velük konkuráló felesleges tartalom a felületen. Ráadásul az etsy a pinteresthez abban hasonló, hogy a termékeket nem a címek, hanem a vizualitás adja el.
Etsy alkalmazás nyitó
Némileg szokatlan böngészési lehetőséget tesz lehetővé a felső narancs logó alatt futó vízszintesen görgethető menüsor, ami kategóriánként egyedi szűrést tesz lehetővé, így ha handpickedre, vagy a seasonal görgetünk, akkor a leszűrés más és más lesz. Ennek az az ára, hogy az etsy alkalmazásban a navigáció viszonylag sok helyet foglal el (3 sort): címsor, szűrő, alsó ikonok. Ez komoly gondot jelentene, ha a képek nem lennének gépileg méretre vágva, amit a pinterest nem tehet meg, hisz ott a kép a termék, itt viszont csak illusztrációs eszköz.
A tooltipek kezelésével minden mobilalkalmazás küzd. Lehet tagadni, de komoly probléma a mobilon, hogy a legolcsóbb gesztus itt kicsit drágább, mint a weben. A kellemes csak mouse-overre eljövő gesztusokat eredményeképp megjelenő eszközöket itt ki kell helyezni úgy, hogy közvetlenül látszódjanak. Az etsy-nél ez kedvencnek jelölés funkció, ami az agresszív egérrámozgatásra felbukkanó bal felső sarki piros szívecske helyett egy jobb felső sarokba tapasztott szürke szív lett. Nem volt jobb ötletük, nekem se lenne. A pinterest ezt az eszközt nem merte a jobb felső sarokba tapasztani, mivel náluk képmegosztó oldalról lévén szó a képintegritás szent.
Etsy kedvelés a weben
Érdekes jelenség az etsy-nél, hogy habár a termékek egységes megjelenítése nagyon fontos, ezt az alapelvet rugalmasan és hatékonyan kezelik. Ha böngészgetés helyett keresünk, akkor a képeket kisebben, erősebb szöveggel, jobban látható árral mutatják meg. Feltételezésük helyesnek tűnik, miszerint a kereső embert már jobban érdekli a pontos címkenév (hisz pont ebben keres!) és az ár is, hiszen már hasonlítgat. Jó ha egyszerre több termék is látható, mert így nem kell mindet fejben tartani, amikor összevetjük őket. Kár, hogy nincs olyan nézet, amikor a navigációt teljesen el tudjuk tüntetni a jobb összehasonlítás érdekében.
Etsy alkalmazás találati oldal
Etsy alkalmazás szűrési felület
A szűrési felület is igényes. A csúszka széllesége miatt jól kezelhető, és a sorrendezés is igen kompakt lett. Némileg fájó azonban, hogy a keresési oldalon nem látszik, hogy beállítottunk-e valamilyen szűrőket, azaz a keresésbe belefeledkező felhasználó elfeledkezhet arról, hogy miket állított be. Az ilyen lehetséges problémák rákfenéje, hogy ezeket igen nehéz betesztelni is, mert egy rövidebb tesztben ilyen hosszabb vagy elmélyült használatból kihozható hibák nem jönnek a felszínre, míg a clickTale videók bámulásából nem látszik, a felhasználók meg nem írnak róla visszajelzéseket, mert közvetlenül nem bosszantó, csak lehet, hogy nem találnak meg értékes dolgokat, amik egyébként vannak oldalunkon.
Etsy alkalmazás termékoldal
Etsy alkalmazás lapozgatás alatt
A termékoldal is igényesen és nagy gonddal van összeállítva. Az összes lényegei elem: kép, cím, ár, kedvelés, kosárbatétel sikeresen lett belegyömöszölve a kis képernyőméretbe. Kifejezetten kellemes, hogy ha a képeket jobbra balra lapozgatjuk, akkor jelennek meg csak a helyzetünket és a képek számát jelző kis pontok, viszont zavaró, hogy semmi sem segít a felhasználónak az első lépésekben, azaz nincs semmi utalás arra, hogy több kép van és lapozgatni kellene. Ötletes a beállítások állítgatása. Mivel alapból minden ki van pipálva, jó megközelítés, hogy a ki nem választott dolgok a háttérbe tolódnak.
Etsy alkalmazás beálítgatások
Az etsy mobilweb oldal elemzése nem célom most, de látható a képekből, hogy igyekeztek minden jobban egy helyen megoldani. A nyitó a kiemelt termékeket patchworkszerűen mutatják meg, de már itt is lehet rögtön kategóriánként böngészni. Kicsit ügyetlen az alkalmazás hirdetése a felső mezőben. Az x-re lehetetlen úgy kattintani, hogy ne az alkalmazáshoz vezessen. Láthatjuk, hogy mobilwebes mintákat követve a menü itt is felül van. itt viszont a filterkezelés némileg jobban sikerült. A szűrő egy lenyíló oldal és beállításai mentve jó láthatóak, amiket bármikor ki is tudunk ütni. A termékeknél a kis lépegetési pöttyök szintén kikerültek. Vélhetőleg azért mert a tervezők itt kevésbé számítanak visszatérő látogatókra, így egy kevésbé jól tanulható minta felfedezhetősége lényegesen alacsonyabb.
Etsy mobilweb nyitó
Etsy mobilweb termékoldal

2 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 2 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Tudj meg többet a témáról

Készíts user personát egyszerűen sablonunk segítségével!

2023. aug. 03. | 11 perc olvasás

A marketinges nagynénje látta az applikáció terveit és egy fantasztikus, korszakalkotó ötlete támadt. / “Nagyon tetszenek a jelmezes kiskutyák, úgyhogy szerintem megjelenhetnének valahogy a logóban.” / “...

Hogyan használhatjuk a színpszichológiát a UX designban marketing és branding célok elérésére

2023. jún. 20. | 14 perc olvasás

A színek kulcsszerepet játszanak mindennapi életünkben, illetve abban, ahogyan a világot érzékeljük. Ezt előnyünkre fordíthatjuk a brand kialakítása, a termékmarketing vagy akár egy adott szolgáltatást...