4 „ámulatba ejtő” iPhone alkalmazás: Amazon

  • Rung András
  • 2013. júl. 22.
  • nincs hozzászólás
  • 4 perc

Az amazon.com az a hely, ahonnan már mindenki régóta lop. Mindenki, én is. És nem szégyellem, hanem büszke vagyok rá. Hogy miért azt már leírtam korábban. De a lényegre térve nézzük az alkamazást, amiben az amazon erőteljesen szakítani akart az amazon weboldal imiddzsel. Egy egyoldalas tömör nyitóoldalt hoztak létre (igaz, ha hotspotra vagyunk kapcsolódva ügyetlenül pont a bejelentkezés csúszik le!). A hangsúlyok azonban nem erősek, semmi sem ragadja meg a szemünk. Az viszont kellemes, hogy a böngészés és a keresés egyaránt jól van támogatva az oldalon.

Nyitólap

Ha böngészéssel indulunk el, akkor szokásos fastruktúrában barangolunk, amelynek tetején mindig hirdetnek nekünk ezt azt. Kár, hogy olyan kicsik a képek, hogy címek nélkül semmilyen lépésre nem sarkallanak minket. Így a könyvek szekcióban semmit nem látunk, mert a leglényegesebb elemük a könyvcímek hiányoznak.

Kategóriák közt böngészés

A keresés már viszont nem ilyen sótlan. Ha rákattintunk, akkor az amazon felajánlja, hogy be is szkennelhetjük a vonalkódját egy terméknek vagy egy fotó alapján beazonosítja a terméket. Kár, hogy se az Apple egeret (kép alapján), se a Dove sampont (vonalkód alapján) nem ismeri fel, pedig igazán nem akartam neki lehetetlen feladványt adni. Mindegy az ötlet kedves, de még dolgozni kell rajta, bár a vonalkód felismerő programokkal sose volt szerencsém, szép idea, de még nem olyan jól működik.

Egyedi keresés

Ezt nem ismeri fel az amazon kép alapján

Az autosuggesttel felfegyverzett keresés eredményeképpen bejövő oldal viszont már kellemes. Nincs benne semmi extra, de okosan jelzik, hogy hány találat van, egyértelmű, hogyan kell finomítani (refine), tiszta, kellemes az egész oldal. Az értékelések azonban már erről az oldalról is hiányzanak.

Találati oldal

A termékoldal képnézegetője jól ötvözi azt is, hogy hogyan lehet nagyban mutatni képeket, miközben a felhasználóknak megmarad a teljes kontroll, hogy milyen képek láthatóak. Talán ilyenkor célszerű lenne eltüntetni az ikonos alsó navigációt is. A termékoldalon mint láthatjuk próbálták a zsúfoltságot is enyhíteni, viszont a web bazári hangulata után sikerült túl minimalisztikusra venni ezeket az oldalakat. Túlzottan lecsupaszítottnak tűnnek.

Képnézegető

Nagyon érdekes megoldás, amit először láttam itt, hogy a password elé odabiggyesztették az amazon szót (amazon password), ezt a feleslegesnek tűnő megoldást az inspirálhatta, hogy kevésbé rutinos felhasználók ilyenkor az emailjük jelszavát adhatják meg, nem az amazon jelszavukat. Hihetetlennek tűnhet, de saját felhasználói tesztjeimben ezt többször láttam már én is.

Belépés

Az értékelések oldal szintén hasonló minőségében a keresések oldalához. Egyszerű, letisztult, könnyen érthető, de hiányzik benne az, hogy könnyedén a megfelelő típusú értékelésekhez ugorhassunk. Ennyit igazán tudhatnának, hogy az emberek többnyire a negatív értékelésekre kíváncsiak, hogy azoknak tényleg van jelentősége, vagy épp hogy nem, mert idióták írták őket, vagy mindenbe belekötő emberek. Ehhez a filter gomb vezet, de ez el van rejtve a jobb felső sarokban. Csak azért nyomtam meg ezt a gombot, mert blogbejegyzést írok az alkalmazásról.

Értékelések

A bejegyzés címében az ámulatba ejtő szót ezúttal nem véletlenül tettem idézőjelbe. Az amazon alkalmazása egyáltalán nem lenyűgöző, hanem inkább az átgondolt iparosmunka kategóriába tartozik összevetve a pinteresttel vagy az etsy-vel, de még a saját mobilváltozata is jobb bizonyos esetekben. A találatnál jobban támogatja döntéseinket és a termékoldalon is a helyén vannak az értékelések.

Mobilweb termékoldal

Mobilweb találati oldal


A SZERZŐRŐL

Rung András 2002 óta foglalkozik UX-szel. Az innovációt és az üzleti fókuszt mindig szem előtt tartja. Az első magyar webergonómiai könyv a Felhasználóbarát honlapok társszerzője. Cikkei a nemzetközileg is jelentős Smashing magazinban is megjelentek.

Szólj hozzá

 
Kérjük, írja be nevét!
Kérjük, írja be email hozzászólását!